multiplex Easystar deel 2.

oh ja, als motor zit er een Mega 16/15/4 in met de standaard prop van MPX, de motor draait op 3s lipo's van 1700 mAh.
Bij kort gras is grondstart totaal geen probleem zo.

oh ja, als motor zit er een Mega 16/15/4 in met de standaard prop van MPX, de motor draait op 3s lipo's van 1700 mAh.
Bij kort gras is grondstart totaal geen probleem zo.

bedankt Theo voor de info
goed idee die kroonsteentklemmetjes
Ik zie de wielen zitten in het midden van de lengte van de onderkant van de cockpit .
En geen staartwiel gebruikt?
o wel een duur motortje is deze toch wel veel goedkoper:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95

groeten
jac

Hallo,

Ik wil heel mischien een Easystar kopen, ik wil hem als kit hebben want ik heb al een zenderset. Ik had de arf versie in gedachte (alleen nog maar een zenderset nodig). Ik heb een normale E-sky zender
EK2-0404.jpg

Welke ontvanger kan daarop? De zender is PPM.

Hallo,

Ik wil heel mischien een Easystar kopen, ik wil hem als kit hebben want ik heb al een zenderset. Ik had de arf versie in gedachte (alleen nog maar een zenderset nodig). Ik heb een normale E-sky zender

je hebt ook nog een batterij nodig neem gelijk een 2 cel lipo van 2200Ma
2s1p-2200mA
Er kan een ontvanger op de E-sky EK2-0420A ( ik heb er nog een liggen die mag je hebben voor 7,50 euro)
echter ik heb in het begin ook met die zender gevlogen was geen success en waarom het ding heeft geen bereik het is een indoor zender, met weinig zendvermogen 8mw en een normale zender heeft 100mW.
Bereik is dus niks.......bepaalde hoek maar een bereik van 40m met als gevolg een crash...romp doormidden.
Heb nu een Spektrum DX6i gekocht, geen enkel probleem meer, vlieg zo 300 meter weg.

je hebt ook nog een batterij nodig neem gelijk een 2 cel lipo van 2200Ma
2s1p-2200mA
Er kan een ontvanger op de E-sky EK2-0420A ( ik heb er nog een liggen die mag je hebben voor 7,50 euro)
echter ik heb in het begin ook met die zender gevlogen was geen success en waarom het ding heeft geen bereik het is een indoor zender, met weinig zendvermogen 8mw en een normale zender heeft 100mW.
Bereik is dus niks.......bepaalde hoek maar een bereik van 40m met als gevolg een crash...romp doormidden.
Heb nu een Spektrum DX6i gekocht, geen enkel probleem meer, vlieg zo 300 meter weg.

Waar zie je dat een deze zender maar 8mw heeft?

Ik gebruik voor mijn EZ een Esky zender, afkomstig van een CP heli (wss de Belt CP want er was een pitch knop op de zender). Heb nog geen problemen ondervonden ivm bereik maar ben nu toch een beetje bang voor problemen. Er komt ooit nog wel eens een 2.4, op dit moment is er totaal geen budget... :(

Volgens alle shops die de lama v3 verkopen (daar is die zender van) is het bereik 100 meter.
Maar als het waar ik dat er niet goed bereik is, kan ik dan niet gewoon een zenderset van conrad, of pk-racing plukken, of is die ook niet zo betrouwbaar. Want ik heb echt geen geld voor 2,4 ghz.

Pet kapje

Taxieen? Met de vleugels op de grond? Lukt niet.. :p

Ik ben een echte EZ fan.. Het valt me op dat door de buiklanding de onderkant van de romp snel afslijt/vuil wordt. Ik dacht eraan een dun plastic PET blaadje vacuum te trekken rond de romp.. Zo kan ik de hele EZ van voor tot achter "beschermen".

Heeft iemand dit eerder gezien/gedaan? Specifiek voor de EZ bedoel ik dan?

Een voorbeeld van een Pet kapje.
EasyStar Fan Page: Hauben Mod 2

Waar zie je dat een deze zender maar 8mw heeft?

Ik gebruik voor mijn EZ een Esky zender, afkomstig van een CP heli (wss de Belt CP want er was een pitch knop op de zender). Heb nog geen problemen ondervonden ivm bereik maar ben nu toch een beetje bang voor problemen. Er komt ooit nog wel eens een 2.4, op dit moment is er totaal geen budget... :(

Is algemeen bekend dat E-sky maar 8mW heeft voor indoor is dat ook genoeg.
Test maar uit Range check , schuif de antenne helemaal naar binnen op een na , loop weg en tel de passen van 1 meter totdat er niets meer reageerd van je model , je moet meer dan 30 passen halen

@ hierboven, ik wacht tot mijn nieuwe antenne binnen is, 11 augustus, en dan probeer ik het.

IMG_1487.jpg

toch maar eventjes een fototje posten van afgelopen vakantie ;)

vliegen gaat erg netjes nu, en heb ook enige filmpjes gemaakt die waarschijnlijk wel online komen

ik heb een vraag over de keuze van mijn propellor.

wat moet ik kiezen als ik een
-2600kv brushless outrunner motor heb samen met een
-30A regelaar en 11.1V 3s lipo batterij van 2450mah?

alvast bedankt ;)

Hallo,

Ik heb een normale E-sky zender
...

Ik heb eveneens E-sky zenders van de Lama en van de CP. Om zeker te spelen, kocht ik de RTF Easystar set.

Zoals te verwachten staan de E-sky zenders en de Easystar ontvanger op verschillende frequenties. Dus probeerde ik de zendkristal van de Easystar in de E-sky. De Easystar ontvanger reageerde niet op de E-sky zender.

Bij meting leek me dat de E-sky naast frequentie zat. T.T.Z. hij zond op een lichtjes andere frequentie dan op het kristal stond. Het ene en andere zal te maken hebben met serie- en parallelresonantie. De pulstrein van de beide zenders leek me bij meting wel dezelfde, hoewel lichtelijk verschillend in pulsduur.

Ik leid daardoor af dat de E-sky communicatie en de multiplex communicatie niet compatibel zijn. Ik probeer nog wel eens met een goed kristal voor de E-sky.

Ik heb ondertussen een multiplex RX6 ontvanger en zou die misschien kunnen laten locken op de E-sky. Dat probeer ik nog eens uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een vraag over de keuze van mijn propellor.

wat moet ik kiezen als ik een
-2600kv brushless outrunner motor heb samen met een
-30A regelaar en 11.1V 3s lipo batterij van 2450mah?

alvast bedankt ;)

Je kan gewoon eens beginnen met een 6x4 APC. Voor de EZ een goede keuze.

Gisteravond helaas een Mid-air met een mede clublid. Mijn easystar hapte met de propellor in zijn calmato vleugel. Hierdoor rukte mijn easystar zijn vleugel van zijn kist af, waarna mijn easystar en zijn vleugel tesamen op het veld neer dwarrelden en zijn romp van de calmato in het mais terecht kwam..

Dit was het resultaat gisteravond:

IMAG0076.jpg

Vervolgens vanavond even op zolder geknutseld aan mijn easystar, waarbij ik de vleugeldelen weer aan elkaar gelijmd heb met foam CA en activator. Koolstof strips aan onder en bovenkant in de vleugel in gesneden en omdat ik toch mijn richtingsroer kwijt geraakt was, ook even een rudder mod uitgevoerd..

178.jpg

179.jpg

Om de onderkant van de romp te beschermen kun je over de hele lengte een strook Duct Tape plakken. Deze tapesoort in in diverse kleuren te verkrijgen (Pattex levert het in wit, grijs en zwart).

APC propellors zijn te verkrijgen bij een beetje modelvliegzaak. En anders via RC Technics, zie advertenties bovenaan de site. Helaas zijn de 6x4's echte hardlopers en vaak uitverkocht.

@ spijker46: vervelend van je crash, maar ik geloof dat hij er nog wel redelijk doorheen gekomen is, wat was allemaal kapot behalve de vleugel er het staartroer?

@sleurhutje: bijna overal wel dus. had i iets beter moeten kijken:rolleyes:

Maarten

LOL met 2 parachutes gehad

Ik heb met minimale ingreep een afwerpsysteempje bedacht voor een parachute.
De EZ trok het makkelijk en neemt er nu ook gewoon twee mee naar boven.
Wel lachen hoor, paps lekker vliegen en de kinderen achter hun chuutjes aan rennen. (die soms van heeeel hoog kwamen)
ik zal van de week wat foto's posten.

Back