multiplex Easystar deel 2.

Dennis, lees dit draadje eens een stukje terug; in de laatste 20 pagina's is het zeker een keer of tien voorbij gekomen, inclusief links naar de betreffende motor :)

-edit- sterker nog, je hoeft maar één pagina terug, daar is nog over die motor gesproken en staat de link ook ;)

heb gister even tijd gevonden een malletje te maken van de onderkant van de EZ. heb dit gedaan na me eerts vlucht. gelukkig is alles dus goed gegaan en is alles heel gebleven. heb met de eerste vlucht de EZ wel even in de duck tape gezet om de eerste beschadegingen te voorkomen. heb straks de mal waar ik weer een vorm uit ga halen. denk toch dat ik die vorm even strak ga maken. je zal anders zeker de struktuur van het materiaal blijven zien en dat is niet netjes :-D
vlieg nu bruchless 2s 2200mah. moet hierbij wel wat gewicht in de neus brengen om hem in balans te krijgen. denk dat dat staks weer zal moeten herzien als de bescherm kap er op zit. zet de accu nu vast met klitterband hen heb het iedee dat dat redelijk vast zit. wil wel even wat fotos plaatsen maar dat is wel een gedoe. je moet eerst een foto bucked hebben begreep ik.

Leuk dat je eerste vlucht geslaagd is.
Dat kan ik van mijn eerste vlucht niet zeggen.
Gelukkig heb je al een mal voordat hij met zijn neus op de grond gaat komen.
De mijne heeft al een behoorlijk wipneus gekregen maar dat mag de pret niet drukken.
Met wat lijm en tape vliegt het weer en in de lucht zie je dat toch niet.
Zo kan ik het mooi leren om straks een exemplaar met rolroeren uit te gaan rusten.

Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke bescherming en het effect daarvan.
Ik blijf het draadje volgen!
Succes
Ton

tja. of de neus van glas en epoxy zal beschermen weet ik niet. daar kom je maar op een manier achter :mrgreen:
voor de gene die hun neus al niet meer de goede kant op hebben staan, is dit misschien een leuke en makkelijke manier on hem weer knap te krijgen.

hoop dat deze versteveging de EZ zal beschermen tegen de kleine foutjes bij landen. als hij hard neer komt moet de enegie toch ergens heen. dus je zou proef moeten ondervinden wat dan de zwakke schakel is ;)
ga proberen de fotos te plaatsen. is wel makkelijk voor de gene die intresse hebben in de boddy :D

even proberen of ik een foto kan plaatsen. van de mal.het ziet er nu niet uit maar wacht maar tot ik de ez er uit haal. hij moet even een paar dagen uit harden. trekt hij ook niet krom. er zitten 4 lagen glas over heen van 260gr. sterk genoeg voor deze mal dacht ik :D

.

heb inmiddels de ez uit uit de mal gehaald. en nu komt het , strak maken. zoals je op de foto kunt zien heeft de mal de hele struktuur van de ez overgenomen. als ik uit deze mal een model zou halen heeft deze dus ook aan de buitenkant deze struktuur. en dat is niet mooi. ik moet dus nu uit deze mal een model halen die ik daarna strak moet gaan maken. als deze strak is, maak ik wat epoxy aan en giet dit in de niet strakke mal en breng het model vervolgens weer terug in de mal. de mal zal dan vervolgens weer de vorm aan nemen van het strakke model. en heb ik dus een stakke MAL :D kortom een hoop werk . maar wel leuk om te doen met dit winter weer :mrgreen:

Het begin is er, gaat goed!
Wat is het gewicht nu in de bruto versie?
Ik zie dat je de hele romp pakt dat is mi. niet nodig.
Wat is je gedachte daar achter?
De koopversie heeft alleen de voorzijde van de romp.
Je hebt in ieder geval nog een hoop werk.
Bij mij weten ben je de eerste die een zelf gemaakte mal laat zien op dit forum leuk hoor!
Succes met de resterende werkzaamheden.
Ton

geen iedee wat het gewicht is. kan daar nu ook niets over zeggen.de rede waarom ik dit zo maak is eigelijk simpel. ik doe het voor me eigen omdat ik het leuk vind om te doen. je heb er een hoop werk aan en rijk word je er niet van ;)
ik heb de mal zo lang gemaakt omdat ik een opmerking van iemand kreeg of ik hem langer wilde maken als de pak die op ebay te koop is. deze beschermd ook de achterkant die bij landen ook altijd geraakt word. ik denk ook dat het een toevoeging is op de stevigheid van de body.en als iemand de kap wil gebruiken en die vind hem te lang dan haal je er toch gewoon een stuk af :p door er simpel met een slijpschijf langs te gaan. ( wel een stofkapje op doen ) ik kan hem in verschillende kleuren maken. carbon, wit, rood ,en zwart

Dat gewicht vraag ik omdat er behoorlijk wat mal gewicht achter het zwaartepunt ligt.
Dat moet aan de voorkant weer gecompenseerd worden.
Bij mijn easystar gaat al 3xA123 2300mAh in de cockpit dus ik ben benieuwd wat het gewicht gaat worden.
Maar zoals je zegt je kunt er ook een stuk afslijpen!
Succes
Ton

zodra ik weet wat het weegt horen jullie het. hoop dat als ik hem op het balanspunt van de ez vast hou dat dan het keerpunt naar voren ligt. ik vlieg namelijk nog met een nimh accu waardoor ik een klein gewicht voor in moet brengen om het balans punt goed te krijgen. dat zou dan met deze kap niet meer nodig zijn.

Timing is bedoeld voor het type motor (voor buitenlopers meestal low, voor binnenlopers meestal high) en gouvernor is voor heli dus hoef je je geen zorgen over te maken ;) het zorgt er bij een collective pitch heli voor dat het toerental constant blijft als je de pitch verandert.

Overigens had je dat ook in tien seconden op kunnen zoeken met onze grote vriend Google ;)

hoe vaak zal dat al niet in deze topic beschreven zijn :confused: keer of 6. raad je dus aan even deze easystar topic door te lezen. klein beetje moeite doen mag toch wel toch ;)

wil zelf even melden dat ik het vliegen echt leuk begin te vinden.heb nu inmiddels 4 uur gevlogen met de ez en het gaat me al beter af. gister zelfs gevlogen met een stram windje .beetje trillende handjes in het begin maar toen hij eenmal de lucht in was ging het perfect. leuke was dat met de wind en een klein beetje gas je de ez heel mooi op ze plek kan houden. en alles wat er over het gemak van de ez verteld word kan ik ook bevestigen :mrgreen: ben er blij met de toestelletje en ik heb echt fun
vlieg zelf bruchless met een 3s 2200mah lipo en daar kan je hem echt min 20 minuten mee in de lucht houden.

wil zelf even melden dat ik het vliegen echt leuk begin te vinden.heb nu inmiddels 4 uur gevlogen met de ez en het gaat me al beter af. gister zelfs gevlogen met een stram windje .beetje trillende handjes in het begin maar toen hij eenmal de lucht in was ging het perfect. leuke was dat met de wind en een klein beetje gas je de ez heel mooi op ze plek kan houden. en alles wat er over het gemak van de ez verteld word kan ik ook bevestigen :mrgreen: ben er blij met de toestelletje en ik heb echt fun vlieg zelf bruchless met een 3s 2200mah lipo en daar kan je hem echt min 20 minuten mee in de lucht houden.

Ik kan dit helemaal bevestigen. Hij vliegt zo makkelijk, met en zonder wind. Ik vlieg nu zelf echt actief een maand of twee, waarvan de laatste maand vanwege het vroege donker worden en het slechte weer niet echt veel. Begin het aardig onder de knie te krijgen, en druf nu ook een beetje te stoeien met de EZ.

Ik vlieg zelf met een brushless binnenloper, 2800Kva en 3S3000mah lipo.

Het grote voordeel van de EZ, is dat hij zelfs na twee dikke crashes gewoon in elkaar te lijmen is, en gewoon weer vliegt, zoals hij nieuw uit de doos komt.

EZ* wil duiken door extra vermogen

Ik heb een probleem met mijn opgevoerde EZ*.

Ik heb bij aanschaf gelijk een brushless inrunner en Lipo gemonteerd en op zich werkt dat allemaal prachtig. Wil op termijn rolroeren inbouwen dus ik dacht voor wat aerobatics kun je geen power genoeg hebben...

Alleen gebruik ik dat vermogen nooit want zodra ik gas toevoeg wil de neus hard naar beneden. Ik heb het gevoel dat ik de motor op zich goed heb ingebouwd. Behuizing was identiek aan de originele motor, dus hoe fout kan het gaan. Ik heb echt het gevoel dat de extra power van de motor de kist over zijn zwaartepunt heen naar beneden drukt. Los dat nu op door aan het hoogte roer te gaan hangen bij meer gas maar dat kan ook de bedoeling niet zijn.

Nou is mijn vraag om dat te corrigeren, moet dan de motor vlakker of juist steiler plaatsen.

Met weinig vermogen vliegt de boel als gezegd prima. Vandaag voor het eerst zelfs op laag vermogen gestart, ook dat lukt.

BVD voor suggesties

Laatst bewerkt door een moderator:
Back