multiplex Easystar deel 2.

De bekende hobbycity setup,met 6 kanaals Assan ontvanger

Ontvanger, en regelaar achter tegen de zijkanten aan...
Een 2200mah 3s lipo HELEMAAL zover mogelijk liggend in de neus voorin.
PERFECT zwaartepunt.

Zo zat eens te kijken hier op het forum naar een goede beginnerskist en heb mezelf ook maar een easystar kado gedaan. en gelijk maar even de brushless onderdelen bij HK besteld. nu nog even wachten spullen staan op het vliegveld.

verder als zender een dx6i.
voor de reserve heb ik gelijk maar een extra vleugel meegenomen om de ailerons erin te zetten.
de bouw is al begonnen maar kan niet veel verder dan het staartstuk en de besturing vastlijmen.
Als ik hiermee kan vliegen zal ik mij eens gaan aanmelden bij Gooi en Eemland mvc en dan een andere kist kopen met dit toestel durf je ook niet bij een club aan te komen he:)

Lijkt me zeer sterkt dat ze raar zouden reageren,

En als dat wel zo zou zijn:
Pffrt, ik zou dan niet eens meer bij zon club willen!!

Zijn ze bang dat je alles autodidact leert of zo ?,als je met een EZ aan komt zetten.. ;)
Ik schaam me echt niet voor mijn EZ, ik heb er helemaal zelf mee leren vliegen met nil schade of crashes, enkel met een goede sim als voorbereiding..

Laatst bewerkt:
Goeienacht iedereen. Ik heb me een hele tijd bezig gehouden met bigscale auto's maar ben er na een tijdje wat op uitgekeken. Het is wel leuk maar een uitdaging vond ik die dingen op het laatst niet meer. Dus heb ik deze verkocht maar het RC gebeuren blijft toch kriebelen. Dus dacht ik, misschien kan ik in een nieuwe tak van 0 af aan beginnen. En hier ben ik dus :D Het lijkt me logisch dat ik begin met een Easystar? Heb een hele tijd getwijfeld tussen de BMI Arrow, Axn Floater Jet en deze. Ik ben er nog niet 100% uit maar een mens moet nu éénmaal een keuze maken hé :mad: Wat heb ik tot nu toe in gedachten :

Easystar : Natterer Modellbau - BK EasyStar 002317 voor 60 euro inclusief verzending

Hobbyking :

Servo's : 4x HXT900 HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro S
Batterij : 2x Z22003S20C ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C
Lader : 1x Turnigy-420 Turnigy 420 Balancer/Charger 2S~4S
Motor : 1x HXT2835-2200 HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner
Regelaar : 1x Tz40A HobbyKing 40A BlueSeries Brushless Speed Controller
Extra : 1x FRP-2-5x10 Glass Fiber Rod 750x2.5mm (10pcs)
Extra : MR5 5 Minute Quality Expoxy Glue

Totaal : 60 euro plus 106 euro maakt 166 euro.

Het enige wat nog ontbreekt is een zender en ontvanger veronderstel ik? Is een Spektrum DX6i overkill? Het is de bedoeling dat ik de zender een hele tijd behoud en als het mij bevalt deze ook gebruik voor de eventuele opvolgers van de Easystar. Multiplex Funjet bvb (ooit).

Suggesties? ;)

Laatst bewerkt:
Goeienacht iedereen. Ik heb me een hele tijd bezig gehouden met bigscale auto's maar ben er na een tijdje wat op uitgekeken. Het is wel leuk maar een uitdaging vond ik die dingen op het laatst niet meer. Dus heb ik deze verkocht maar het RC gebeuren blijft toch kriebelen. Dus dacht ik, misschien kan ik in een nieuwe tak van 0 af aan beginnen. En hier ben ik dus :D Het lijkt me logisch dat ik begin met een Easystar? Heb een hele tijd getwijfeld tussen de BMI Arrow, Axn Floater Jet en deze. Ik ben er nog niet 100% uit maar een mens moet nu éénmaal een keuze maken hé :mad: Wat heb ik tot nu toe in gedachten :

Easystar : Natterer Modellbau - BK EasyStar 002317 voor 60 euro inclusief verzending

Hobbyking :

Servo's : 4x HXT900 HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro S
Batterij : 2x Z22003S20C ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C
Lader : 1x Turnigy-420 Turnigy 420 Balancer/Charger 2S~4S
Motor : 1x HXT2835-2200 HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner
Regelaar : 1x Tz40A HobbyKing 40A BlueSeries Brushless Speed Controller
Extra : 1x FRP-2-5x10 Glass Fiber Rod 750x2.5mm (10pcs)
Extra : MR5 5 Minute Quality Expoxy Glue

Totaal : 60 euro plus 106 euro maakt 166 euro.

Het enige wat nog ontbreekt is een zender en ontvanger veronderstel ik? Is een Spektrum DX6i overkill? Het is de bedoeling dat ik de zender een hele tijd behoud en als het mij bevalt deze ook gebruik voor de eventuele opvolgers van de Easystar. Multiplex Funjet bvb (ooit).

Suggesties? ;)

Ziet er prima uit hoor!

Ik heb die Spektrum DX6i ook en geloof me, als je een maal begonnen bent dan komen er vanzelf meer modellen. Die Spektrum ondersteunt 10 modellen en daar moet je wel even mee vooruit kunnen.

Voordeel van die Spektrum is ook dat alle BNF modellen van Parkzone (en e-flight) direct ondersteund worden.

Sinds een tijdje verkoopt HobbyKing ook Spektrum compatible receivers voor 15 dollar dus dat is ook wel interessant!

Succes met de aanschaf!

Zo zat eens te kijken hier op het forum naar een goede beginnerskist en heb mezelf ook maar een easystar kado gedaan. en gelijk maar even de brushless onderdelen bij HK besteld. nu nog even wachten spullen staan op het vliegveld.

verder als zender een dx6i.
voor de reserve heb ik gelijk maar een extra vleugel meegenomen om de ailerons erin te zetten.
de bouw is al begonnen maar kan niet veel verder dan het staartstuk en de besturing vastlijmen.
Als ik hiermee kan vliegen zal ik mij eens gaan aanmelden bij Gooi en Eemland mvc en dan een andere kist kopen met dit toestel durf je ook niet bij een club aan te komen he:)

Ik denk dat ze juist blij zijn als je met deze kist aankomt om het vliegen te leren .
Ook nu je nog niet kunt vliegen ,kun je de stikbezetting van hun aanleren ,waar de meenste op de club mee vliegen ,dat scheelt ook .

Groeten Wiebe.

Met welke mode ze daar vliegen heb ik al op de website gelezen. Dus die neem ik over, ik heb wel eens eerder een brandstof kist gehad maar door omstandigheden toen niet veel vlieguren gemaakt en is al weer een paar jaartjes geleden. dus moet wel weer even oefenen.

vraagje:

weet iemand de maten van het staart gedeelte
ik kan wel vinden hoe lang ie is, maar over de staart (hoogte/breedte) kan ik niks vinden
ik ben eens aan het zoeken of ik een (sport)tas of iets dergelijks kan vinden

stabilo: 47cm breed en 10cm lang
kielvlak is 16cm hoog en op het breedste stuk 11cm

als je iets gevonden hebt laat het dan ff weten.lijkt mij namelijk ook wel wat

Vandaag iig weer lekker gevlogen, ben wel aardig gewend om alleen met rudder te vliegen ;) .
Had wel al gelijk ruimte in de vleugels voor de rolroerservo's gemaakt, en ook alles hier om de erin te maken.
Vlieg voorlopig even zo door.
De EZ* zweeft ook stukken beter als de Parkfun Fusion.

Zelfs deze jonge vos vond de easystar wel interessant.
Zal de warmte wel geweest zijn.
Ik was ook snel weer weg van het veld.
Jammer genoeg mijn goede fototoestel niet bij me.

pffffft
Ton

Foto0042A.jpg

Ziet er prima uit hoor!

Ik heb die Spektrum DX6i ook en geloof me, als je een maal begonnen bent dan komen er vanzelf meer modellen. Die Spektrum ondersteunt 10 modellen en daar moet je wel even mee vooruit kunnen.

Voordeel van die Spektrum is ook dat alle BNF modellen van Parkzone (en e-flight) direct ondersteund worden.

Sinds een tijdje verkoopt HobbyKing ook Spektrum compatible receivers voor 15 dollar dus dat is ook wel interessant!

Succes met de aanschaf!

Vandaag mijn eerst twee aankopen gedaan. Ging normaal een nieuwe DX6i met AR6200 ontvanger kopen. Kosten meestal rond de 170 euro excl. verzending maar toeval wil dat ik twee dagen geleden exact dezelfde heb kunnen kopen voor 100 euro die amper een maand oud en in winkelstaat was. Daarnaast ook een Phoenix Sim aangekocht. Lijkt me geen slechte zet om zo al wat te oefenen.

140 euro voor beiden samen, mijn weekend is alweer wat geslaagder :p

Vandaag mijn eerst twee aankopen gedaan. Ging normaal een nieuwe DX6i met AR6200 ontvanger kopen. Kosten meestal rond de 170 euro excl. verzending maar toeval wil dat ik twee dagen geleden exact dezelfde heb kunnen kopen voor 100 euro die amper een maand oud en in winkelstaat was. Daarnaast ook een Phoenix Sim aangekocht. Lijkt me geen slechte zet om zo al wat te oefenen.

140 euro voor beiden samen, mijn weekend is alweer wat geslaagder :p

Dat is geen slechte aankoop, ik heb voor precies hetzelfde inderdaad zo'n 260 euro neergeteld :p

zo. ik heb hem mezelf ook cadeau gedaan

het meeste is nu gebouwd, enkel nog de regelaar en motor aan elkaar solderen (even wachten op krimpkous)

Qua elektronica:
Ik las dat iemand de regelaar en ontvanger beide achterin had liggen.
ik neem aan de ene rechts, de ander links. maar geeft dat niet teveel storing?
ik dacht zelf aan:

regelaar achterin. lipo en ontvanger voorin.

Wat is hier slim?

zo gister de regelaar erin gezet en aangesloten hij gaf wat licht en wat rook en dat was het einde. boel weer los gemaakt de originele motor erin en een brushed regelaar erin deze gaat alleen maar vol vermogen. ik probeer het nog 1 keer in hongkong maar dan ben ik er wel klaar mee! heb er nou gelijk 2 besteld

weer geduld hebben voor de eerste vlucht!

Ik heb vandaag de eerste vluchten gemaakt met m'n Easystar. Robert14 van het forum hier heeft me geholpen met de eerste paar vluchten en daarna ging het prima. Af en toe was er een beetje opstekende wind, en af en toe wat thermiek. Ik heb een keer of vijf gestart en geland en dit lukte ook prima. Er is ook een onboard filmpje gemaakt (met de telefoon), ik zal kijken of ik dat hier kan posten.

De EZ* is klaar. het bouwen was een eitje, al zijn mijn soldeerskills nog mager te noemen...

Ik heb het als volgt gedaan met de elektronica:
ontvanger achterin, met de antennes naar voren,
regelaar in het midden aan de andere kant
2s 2300 Lipo helemaal voorin.

het CG ligt dan iets te ver naar achter, dus ik heb nog 1 AA batterij helemaal voorin geplaatst. Het CG ligt nu perfect

Het waait nu jammer genoeg iets te hard. morgen maar eens kijken.

is het handig om er een ervaren iemand bij te hebben of moet het zelf ook lukken?
nog tips hoe ik het beste kan starten? eerst zonder motor gooien, of toch wel met een beetje gas gooien?

Back