multiplex Easystar deel 2.

Ja, je kán 'm verkeerd monteren.
De bolle kant van de propellerbladen moet naar voren zitten (richting neus), de platte kant richting staart.
Bij Cam Speeds is er een "opstaande" kant die er niet helemaal uit ziet als een "bolle" kant zoals bij de APC-E. Als je een Cam Slim hebt dan is de kant met de meeste bolling zelfs de achterkant van het blad. Bij twijfel kun je ook aanhouden dat de kant waar de tekst op staat, de kant is die naar voor moet staan.

En een Cam Speed 5,5x4,3" is ook uitstekend voor een EZ. Diverse mensen in ons wildvliegclubje hebben die ook gebruikt. ;)

@ Sleurhutje,

Ik vlieg op 7 en 8 cellen nimh met de standaard propellor(niet de GUNNI) zou je mij een andere propellor aanraden ?
Zoja, welke ?

alvast bedankt

niels

Niels, met de standaard motor en 8 cellen kan je de bovenstaande props prima gebruiken. 7 vind ik sowiezo wat aan de krappe kant.

Niels, met de standaard motor en 8 cellen kan je de bovenstaande props prima gebruiken. 7 vind ik sowiezo wat aan de krappe kant.
Mwah, met 7 cellen is het goed vliegen. Ik heb heel veel met een 190gram zware 2S LiPo (3200mAh) gevlogen in combinatie met een APC-E 6x4" met een standaard Permax 400 en een 30A 2S LiPo regelaartje (die 30A was wat overkill maar was even duur als een 12A dus "what the heck"). ;) Vanaf de grond starten (zand) en eindeloos vertikaal lukt natuurlijk niet maar verder altijd met veel plezier gevlogen. Zelfs met 120 gram extra aan fotocamera erop.

Ik zat laatst op de site van Multiplex te kijken en zag deze nieuwe setup staan, speciaal samengesteld voor de EASYSTAR.

Hij is behoorlijk aan de prijs, dat wel. :cool:
(inclusief 3 S LiPo)

74584a01f43bd126a.jpg

Groeten, JH

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan dat, een borstelmotor en een brushless regelaar?
Om te beginnen komen er 3 kabels uit de regelaar en 2 uit de motor denk ik... :confused:
Het is geen brushless regelaar, er zijn veel brushed regelaars die ook met een lipo werken...
Nog niet goed wakker ? :p

grts

niels

Kan dat, een borstelmotor en een brushless regelaar?
Om te beginnen komen er 3 kabels uit de regelaar en 2 uit de motor denk ik... :confused:
Nee, ik had op mijn EZ een borstelmotor regelaartje van RCTechnics. Er is ook een type voor 3S. Afslag bij 3V per cel. Als de accu leeg dreigt te raken, kun je niet meer dan half gas geven terwijl alle besturing gewoon blijft werken. Dus je kunt alles blijven besturen, bij afslag van de motor eerst gas 1 seconde dicht zetten en dan half gas netjes de landing inzetten. Ga je door dan stopt de regelaar eerst helemaal met het aansturen van de motor maar kun je nog wel sturen. Ga je dan nog door... :?

Overigens zijn er regelaars die zowel borstel- als borstelloze motoren aankunnen. Ik heb 3 Graupner Genius regelaars (2x 40A en 1x 70A) en die kunnen beide typen motoren aan.

Er is ook een type voor 3S. Afslag bij 3V per cel.
Niet allemaal over me heen vallen...:)... ik had me niet gerealiseerd dat je ook met borstelmotor natuurlijk BEC nodig hebt om de accu niet kompleet leeg te trekken, en dat die regelaar dus onderscheid maakt tussen 2S en 3S. Ik had me laten misleiden door "2S lipo regelaartje"...

Kan iemand niet een keer een easystar FAQ typen? Lijkt me handig voor beginners.

Mijn neefje wordt binnenkort 13 en wil graag gaan vliegen. Nu ben ik aan het uitzoeken wat het almaal kost enzo (ook omdat ik er miss een voor mn vriendin wil kopen om te leren). Maar ik stuit gelijk op een hoop vragen.

- hoeveel grams servo's. Gewoon 9gr?
- goedkope BL alternatieven
- heb ik het goed onthouden dat er ook een versie standaard met rolroeren te koop is?

Voor zover ik weet heeft de orginele EZ geen rolroeren ook geen andere standaard versie ervan.

wel de versie van HC maar die is ook ietsjes kleiner 1.29m span

kost maar 58 dollar en is RTF (alleen 2 of 3s lipo en 4 kan ontvanger erbij kopen)

Hobbycity EZ*

Kan iemand niet een keer een easystar FAQ typen? Lijkt me handig voor beginners.

Mijn neefje wordt binnenkort 13 en wil graag gaan vliegen. Nu ben ik aan het uitzoeken wat het almaal kost enzo (ook omdat ik er miss een voor mn vriendin wil kopen om te leren). Maar ik stuit gelijk op een hoop vragen.

- hoeveel grams servo's. Gewoon 9gr?
- goedkope BL alternatieven
- heb ik het goed onthouden dat er ook een versie standaard met rolroeren te koop is?
Zoveel mensen, zoveel wensen. Een "standaard" voor setups wordt al lastig. De een vliegt liever met een lichte accu, de ander met een loodzware. De een vindt het zwaartepunt op de standaard plek lekker vliegen, de ander meer naar de neus. Voor de een is een groot richtingsroer wel makkelijk, de ander vindt weer van niet.

Voor de servo's is alles waarmee je 1,3 à 1,5kg kan trekken zeker voldoende. Voor de rolroeren is 1,0 à 1,2kg voldoende. Een brusless setup hangt er vanaf of je 2S of 3S LiPo gaat vliegen. Bij 2S moet je motor minstens 2500kV zijn en bij 3S kun je al volstaan met 1800kV. Als richtlijn moet je ook aanhouden dat je voor ontspannen vliegen tenminste 180W/kg nodig hebt. Voor oneindig vertikaal en racen ga je snel naar 300W/kg.

Rolroeren moet je zelf knutselen. Die zijn niet standaard voor de Easy Star. Op de voorgaande pagina's is al herhaaldelijk gesproken over modificaties en setups. ;)

@ Niels

Ja dat bedacht ik met net ook al, maar ik was eventjes naar de winkel toe dus kon mijn post niet aanpassen haha!

bedankt voor de toevoeging haha

Sleurhutje,

Wat voor vliegtijden mag ik verwachten met de standaard EZ motor met een 2S lipo regelaar en de [FONT=&quot]6x4 Speed 400prop op een 2500mAh 2S lipo?

Hou zit het met het zwaartepunt, lipo weegt 138g?

Gr,

holco
[/FONT]

Bedankt voor de info.

Geen flauw idee hoe ik erbij kwam dat er ook een rolroerversie was... Dan mar lekker zelf erop knutselen. Met die stelkrachten kan ik wel wat.

BL motortjes heb ik hier zelf nog wel liggen met geschikt vermogen. Ik was meer benieuwd of er spotgoedkope setjes zijn :p Maar die regelen we zelf dan wel uit china.

Back