Multiplex Easystar II

Even terug is al te lezen dat je bij deze setup niet de bijgeleverde klapprop moet gebruiken.
Het toerental is te hoog voor die prop de stroom wordt te hoog.
Je kunt dan beter kleiner en misschien een vaste prop.

@Yihaa
Dat het toestel omvalt is een beetje logisch want hij heeft geen vlakke bodem.
Een klein beetje onbalans kan geen kwaad hij is zo vergevingsgezind dit toestel.

Een foto vind ik een beetje nutteloos er staan er vele op internet en recht voor de kop moet alles in een lijn staan vleugels en elevator.

Ton

Ok prima, is ook zo eigenlijk betreffende foto ;)

Ben pietje precies en zoals ik al schreef als ik recht op de kop kijk met m'n timmermans oog staat dus het hoogteroer ongeveer 1 gr uit het lood vergeleken met de vleugels.

Probeer al af en toe met wat buigen m iets terug te doen...maar lukt nog niet echt. Nou ja misschien ben ik wel te precies :confused:

Even terug is al te lezen dat je bij deze setup niet de bijgeleverde klapprop moet gebruiken.
Het toerental is te hoog voor die prop de stroom wordt te hoog.
Je kunt dan beter kleiner en misschien een vaste prop.

@Yihaa
Dat het toestel omvalt is een beetje logisch want hij heeft geen vlakke bodem.
Een klein beetje onbalans kan geen kwaad hij is zo vergevingsgezind dit toestel.

Een foto vind ik een beetje nutteloos er staan er vele op internet en recht voor de kop moet alles in een lijn staan vleugels en elevator.

Ton

Bedankt voor de opmerking...

Welke regelaar gebruik je bij deze motoren dat je aan het testen bent?

Ik zou de EZ gebruiken voor rond te vliegen met mijn gopro, dus heb wat power nodig...
Iemand voorstellen welke motor en regelaar?
Mvg

@Ickarus

Op mijn vraag (precies dezelfde vraag die jij nu stelt) heeft op pagina 11 MCENET geantwoord. Hij vliegt met een goldpro.

De afweging is of (Helitony) wat meer vermogen en dus kortere vliegtijd en meer kv dus minder geschikt voor FPV of (Mcenet) minder vermogen, langere vliegtijd en minder kv dus meer geschikt voor FPV.

Of het verschil van 200kv zoveel uitmaakt voor FPV weet ik niet.
Voor het geluid maakt het niet zoveel uit als je een andere prop gebruikt.
Van Tipsnelheden boven de 180 m/s zeggen ze dat het lawaai begint te maken en je een grotere spoed kunt proberen.

(inch prop*volt*kv)/572= tipsnelheid prop (m/s)
(8*11,1*1300)/572= 201
(7*11,1*1300)/572 = 177
(7*11,1*1500)/572= 203
(7*11,1*1040)/572= 141

Helitony? Was het nou een groot verschil qua lawaai die 1040 motor en die 1500 motor?

Groet,
HD

Er is verschil in geluid echter beide zijn duidelijk hoorbaar.
Als je op zoek bent naar een stille motor dan zijn deze dat niet.
Dat komt ook doordat ze strak in het plastic op een klankkast zitten.
Volgens mij zul je elke motor horen bij deze toerentallen.

Een 8 inch prop zal niet passen tenzij je (te) veel schuim weg snijdt.

Ik weet niet wat de FPV eisen zijn maar ik heb met die 1500KV motor voor mij een mooie (snelle) keuze gemaakt.
Ton

Ik begrijp niet zo goed waarom mensen beweren dat je elapor alléén met (voeg lijmsoort in) kunt lijmen; Ik vlieg als sinds mijn eerste EZ* met allerhande MPX toestellen en ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een lijm niet werkte (tenzij het schuim vreet zoals bison tix)

- secondenlijm van allerhande merken (waarbij die van Bison eigenlijk als slechtst en de medium dikke van de LHS als beste uit de bus kwam)
- UHU POR
- schuimlijm van de HEMA
- chinese hobbylijm uit een ARF setje
- witte houtlijm (profi serie maar droogt erg langzaam)
- 15 en 30 minuten, 24 uurs epoxy
- hot glue

en daarnaast heb ik verschillende noodreparaties uitgevoerd met
- ducktape! :)
- verpakkingstape

en de romp van mijn Foxje heeft de eerste maanden aan elkaar gezeten met simpele schilderstape voor ik deze voorzag van cellotape.

Gewoon lijmen en weer vliegen :)

Ik weet niet wat de FPV eisen zijn maar ik heb met die 1500KV motor voor mij een mooie (snelle) keuze gemaakt.
Ton

Wat ik er van heb begrepen is het een afweging.
Stabiel vlieggedrag
Rustig/langzaam vliegen
Veel gewicht mee kunnen nemen dus krachtige motor
Lage toeren motor
Weinig trillingen
Geen prop voor de cam dus liefst een duwprop/twin motor vliegtuig
Stil ivm micro en je wilt de omgeving niet verstoren
Ruimte in het vliegtuig voor je spullen.

Allemaal dingen die je tegen elkaar dient af te wegen.

Ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt. Ik ga je voorbeeld volgen dus een 1500kv. Het verschil tussen de 1300 en de 1500 is niet zo groot behalve het aantal watts. Die kan ik hier aan de kust wel gebruiken. Bedankt voor je recensie en uitleg!

De Standaard setup van de EasyStar II RR € 139,90(met 2 extra ail.servo's à €12,50)bij "der-schweighofer.at" zonder verzendkosten, is mij als ruim voldoende gebleken met 3s 1600mAh 20-30C van Turnigy DE.
Heerlijk geluid en zeker voldoende power. (zie ook mijn bericht 110/112) Wat wil je nog meer voor die prijs? Voelt absoluut zeer stevig aan en ik geloof die voordelen boven de HK Bixler zonder meer :-), hoewel dit mijn eerste Elapor-ervaring is.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn keuze ook gemaakt en heb een 1500 kv besteld.

@ helitony
Bedankt voor je bevindingen en uitleg.
Vlieg jij met de originele klapprop?

Natuurlijk, die is voor mijn 1500KV motor perfect en past direct op de as.
Als vaste prop is er nog een 7x7 in de handel maar die heb ik nog niet binnen.
Ton

Tony,

Kan je een filmpje maken van je setup/vlieggedrag? Zegt 1000x meer dan woorden :mrgreen:

Gr.
Sander

Verzonden vanaf mijn iPhone.

Helaas dat gaat voorlopig niet lukken.
Ben je uit op snelheid en stijgkracht vanaf het gras dan is die 1500KV de motor.
Zelfs met mijn 340gr zware 4000mAh.
De combinatie is niet stil !!
Succes
Ton

Blijf ervaringen melden a.u.b.: ben er zeer benieuwd naar! (het weer werkt niet mee om zelf meer te proberen/ervaren)

De easystar geeft niet om een beetje miezer hoor :) gewoon handdoekje erover na het vliegen. Of er veel lol aan is, is natuurlijk wat anders ;)

Schijnt de komende dagen ook nog eens heel koud te worden, ik ben benieuwd. Opstijgen van ijs is prima te doen, landen ook alleen het doorglijden kan lastig zijn. Als het goed gaat doorvriezen kan ik de eerste vluchten met de gerestaureerde mustang mooi op natuurijs maken, ruimte genoeg (ze zijn nu aan het bouwen waar ik altijd vloog, getverdikkes)

Voor wie het interesseert: hier wat plaatjes van de ES II RR
Gaf in berichten 110/112/190 al commentaar. Voor € 164,50 wordt hij zo afgeleverd na 3 dagen!

EasyStarIIRR.jpg

Vliegbeeld!

EScompl.jpg

Met de 2 extra servo's voor die prijs ailerons en het stabilo is afneembaar! (de zwarte stip geeft het zwaartepunt aan!)

ESdetailMotor.jpg

Klapprop op (brushless)motor en alles -in- gebouwd, dus uitpakken, extra sevo's, ontv. en lipo er in: Klaar! (super handig die koppeling van de ail.servo-kabeltjes zo!)

ESdetailcocpit.jpg

Ruimte genoeg voor een nog grotere lipo!

Laatst bewerkt:
Back