Jaja wist ik het maar.
De Easystar II staat klaar met deze motor 1040 Kv
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Aerodrive SK3 - 2836-1040kv Brushless Outrunner Motor
Ik stop er een lipo 3S 2200mAh accu in en de standaard klapprop 7x6 past er op.
(een lipo 3S 4000mAh accu wil ik ook nog proberen qua gewicht)
Normaal vlieg ik met 3S A123 2300 mAh maar die hebben een iets lagere spanning.
Daarom voor de test Lipo.
Na die test heb ik de opvolger nu binnen de 1500Kv en schroef ik die er in.
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Aerodrive SK3 - 2836-1500 Brushless Outrunner Motor
Met dezelfde accu en prop.
Gisteren was er iets te veel wind om te testen (het is ook nooit goed)
Hopelijk is er midden deze week een test te doen.
Ik vloog de oude ES met 2700 Dymond en 6x6 speed prop. (niet stil)
Dus ik wil wel wat snelheid zien. (vliegt als de brandweer)
Niet dat ik persee wil raggen maar iets achter de hand om bij meer wind toch te kunnen vliegen is wel lekker.
We wachten beter weer af.
Ton
Vanochtend tussen de buien door een testje gedaan met de ES II met de 1040 Kv motor van hierboven.
De trekkkracht is uiteraard veel geringer dan bij mijn oude ES die kan op het gras opstijgen.
Maar met de wind van vanochtend genoeg om nog te kunnen vliegen.
De max stroom die hij statisch trekt is ca 12A.
Ik heb in verband met de vlagerige wind 4 bft tussen de buien door niet lang kunnen vliegen.
Het is en blijft een licht schuimpje.
Dit was wel de max die wind voor deze motor en is dus beslist niet verkeerd.
Ten opzichte van de oude ES met de standaard setup vliegt hij wel 2-3 x zo snel.
Morgen ga ik het met de 1500 Kv motor proberen eens kijken wat die voor kracht in huis heeft. Ik heb graag wat power achter de hand.
Deze trekt statisch 19A.
Tot morgen.
Ton
Vervolg Dinsdag 24 Jan
Vanmiddag de ES met de 1500 KV motor gevlogen bij een matige wind max 2 bft.
Met een klein zetje trekt hij hem mooi uit het gras dus stukken sterker dan die 1040 KV.
De snelheid is weer een stuk hoger en volgens mij zeer geschikt om met veel wind nog te kunnen vliegen.
Ik heb de 4000 mAh accu er ook nog in gehad en met dat extra gewicht heeft de motor geen enkele moeite.
Weer een klein zetje en hij trekt hem mooi uit het gras de lucht in.
Opgooien gaat natuurlijk ook maar vanaf het gras kun je nooit mis gooien haha.
Dit zijn natuurlijk maar simpele testjes met gisteren veel wind en vandaag weer weinig.
Ik ga echter niet meer wisselen deze 1500 KV blijft er op zitten en is vergelijkbaar met mijn oude ES.
Mijn mening is dat die 1040 KV voor normaal vliegen perfect te gebruiken is.
Voor de situatie dat er meer gewicht mee omhoog moet en/of er veel wind is dan is die 1500KV een betere keuze daarentegen heb je wel minder vliegtijd.
Wel vond ik dat het zwaartepunt wat meer gewicht in de neus nodig heeft dan bij de oude ES.