Hoi iedereen,
Na een aantal jaar heli te vliegen en een eigen tricopter gebouwd te hebben is het weer eens tijd voor iets nieuws. Ik heb nog nooit vliegtuig gevlogen (behalve op de realflight simulator) en wil dat toch ook wel eens gaan proberen.
Het idee is om eerst normaal te leren vliegen, en later uit te breiden naar FPV vliegen. In eerste instantie heb ik gekeken naar de Bixler, maar omdat hier geen losse onderdelen voor te krijgen zijn, de stock in het DE warehouse niet wordt aangevuld én het prijsverschil tussen de easy* 2 en de bixler niet echt groot is, ga ik toch voor een in mijn ogen hoogwaardiger vliegtuig zoals de easy* 2.
Ik zou graag van jullie kennis gebruik willen maken om mijn onderstaande setup te beoordelen:
-Vliegtuig: Multiplex Easystar 2 (http://www.rc-addict.nl/webshop/rc-addictnl/vliegtuigen/arf--rtf-electro/78-multiplex/1316-multiplex-easystar-ii-arf-214260.html)
-Motor: NTM Series 28-26 1340kv/310W (NTM Series 28-26 1350KV / 310W Borstelloze Motor (Easystar 2) - RC-Addict.nl :: de modelbouwshop van Nederland)
-Esc: Turnigy Plush 30a (ik heb goede ervaringen met deze regelaar op mijn tricopter) (Turnigy 30A ESC/Regelaar met UBEC - RC-Addict.nl :: de modelbouwshop van Nederland)
- Servo's: 4x HXT900 (HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo - RC-Addict.nl :: de modelbouwshop van Nederland)
- receiver: OrangeRX R610 + sattelite (heb ik beide al liggen van een oud projectje)
- Lipo's: Turnigy 2200mah 3S (zitten ook op mijn trex, heb ik dus al)
Zijn er verder nog spullen die ik niet moet vergeten te bestellen? Ik zou graag even van jullie horen wat jullie van bovenstaande setup denken voor een beginner, en ook of het mogelijk is om hiermee later FPV te vliegen. Overigens kan ik in realflight zonder problemen rondjes vliegen, opstijgen en netjes landen. Ik ben me er van bewust dat het in realiteit altijd lastiger is.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Ga je veel plezier aan beleven!
Ik zou nog het volgende erbij doen:
* potje Zacki lijm
* verlengsnoertjes voor de aileron servo's (20 cm is ruim voldoende) je moet dan e.e.a. doorknippen en solderen
* kijk even naar stekkertjes tbv ESC aan je accu; maar hier heb je al ervaring mee denk ik
Voor FPV denk ik dat het wel goed is maar ik heb hier geen ervaring mee.
Succes!