multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
ga ik ook even naar kijken. En info over zoeken. maar eerst me EZ aan de praat krijgen met die bl opstelling.

Ik heb even de 16-15-5 mega opgezocht. Ik weet in iedergeval over welke het nu gaatp :wink:

nog even een regelaar bij zoeken en dan kan ik er over gaan denken.
tnx voor de info en tips!!!!

En dan te bedenken dat m'n Mega 16-15-4 nog steeds ongebruikt in de kast ligt. Nou ja, vandaag super vliegweer gehad. Twee maal een kwartier gevlogen, gestunt! Een vollevaart touch and go gemaakt, kicken. Zou dit ook op het water gaan? Bodydippen??
Mijn vrouw heeft wat plaatjes gemaakt. Nu moet de EZ* nog zelf leren foto's maken. Wordt een roodbuikdolfijn, de lijntjes staan er al op. De rode folie voorkomt het vuil worden van het schuim. Nog groter voordeel is dat ik met m'n slechte kijkers makkelijker kan zien hoe de EZ* ligt. Nog iem tips welke verf hiervoor te gebruiken is. Op elapor hecht niet veel.
afb11277.jpg

IMG]http://foto.modelbouwforum.nl/uploads/afb11278.jpg[/IMG]
afb11279.jpg

afb11281.jpg

afb11282.jpg

afb11283.jpg

afb11284.jpg

is dit toestel echt gemakkelijk voor beginners?
ik heb nml wel wat electro vliegtuigen maar ik krijg er geen een in de lucht.
ik heb ze maar weer uit elkaar gehaald en in de doos gedaan.
groetjes, peter

hmm, ik ben een van de weinigen die er niet zoooo laaiend enthousiast over was. Maar volgens mij is het toch wel goed te doen zoals je leest in dit forum.

Het kan bijnaniet anders dan dat ik iets fout had bij mij ES :lol:

In iedergeval als je net begint, veel plezier, maar pas op, eenmaal begonnen met vliegen kan je bijna niet meer stoppen :lol: VERSLAVING hehehehe :evil:

het is gewoon een super toestel!!!!!!!!!!
en er is speciale verf te koop bij quartel.

groeten patrick

Airbus
er staat in dit draadje veel info over de te gebruiken spullen .
maar vertel er ook de specs bij de servo ik zou er iets vergelijkbaars als een hs81 in doen en ongeveer 3 kg trekkracht maar ik denk dat 2 kg ook nog wel voldoende is mx2 of een mx3 mx3 komt overeen met een hs 81
en hij vliegt goed met alle,s wat er in dit draadje staat ,dus even doorlezen en dan kom je allemaal verschillende tegen.
en dan licht het er nog aan wat je wilt cheapo of veel vermogen of ligt
groeten wiebe

Gisteren mijn Easystar ingevlogen.
Conclusie: langzaam vliegende trainer met grote eigenstabiliteit.
Ongeschikt voor stunten en dollen
(Bovenstaande filmpjes zijn niet het voorbeeld van wat je met de Easystar normaliter doet. Deze jongens hadden m.i. meer plezier beleefd aan een Swift. De balorigheid is nu al toegeslagen)
Wel geschikt voor de absolute beginner of de wat oudere die een beetje rustig rond wil tuffen.
Ik heb er zelf een typhoon 15/10 op gezet. Dat is een verkeerde keuze geweest, vanaf derde tot half gas doet de motor zijn best om het toestel harder te laten vliegen dan het eigenlijk wil.
Heb 10 minuten wat rondgevlogen en had toen zo'n 450 mAh verbruikt. Een 2000 mAh pack is dus goed voor ruim een half uur vliegen. Zo kan je nog eens een beginner (brandstof)kostenloos laten oefenen.

De van zichzelf overtuigde jeugdige die in clubverband begint met vliegen kan denk ik beter een iets sportiever toestel kiezen.

@Wiebe

NARO+F HP : 10Gram
speed(sec/60°) 0.10
Torque 1.70 Kg/cm

Ja ik heb ook al een beetje rondgekeken, mijn voorkeur gaat naar lichte servo's, maar hoeveel kg moeten ze aankunne voor de EZ?
Hitec zijn dat zo een goede servo's want ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat merk( ik wil geen fabrikant afkraken hoor!)

@ hans
vlieg je met een accupack of met lipo's? als je een pack gebruikt is de EZ dan niet wat zwaar?

Groeten

De van zichzelf overtuigde jeugdige die in clubverband begint met vliegen kan denk ik beter een iets sportiever toestel kiezen.
:D

Desalniettemin met enorme afstand, maar dan bedoel ik écht eeeeeeenooorme afstand voor 50 Euro (Wicherich Dld) de aller aller aller beste electrozwever in zijn prijsklasse. :wink:

Bovendien laat hij zich prima door het motor- en electrobrevetprogramma vliegen. Zonder rolroeren logischerwijs niet rollen, maar looping, spiraal gaat prima.

Maar goed, kan me voorstellen dat een ´jeugdige´ liever een wat vlotter model kiest. Verdorie, wat zegt dat over mij...... Ik koop er straks nog één !!!??? :wink:

ha ha ha ja hoor een rolletje zit er ook nog wel in Eelco .
het is wat moeilijker maar het wil wel .
hans ik vind dat je de ez ook nog wel aardig vlot kunt vliegen ,
vooral handig als er wind staat maar ik heb mijn bedenkingen bij je grote prop en hooggeplaatste motor ik denk dat dat hem niet makkelijker op maakt.
maar iedereen zijn eigen he
ik vind het nog steeds een prima bak die langzaam wil en ook nog erg vlot wil ,en vliegt met echt erg weinig vermogen.
Airbus
ik denk dat die servo,s wel willen he maar maak wel de scharnieren losser of plaats er echte scharnieren in
groeten wiebe

Als je je EZ later wilt aanpassen, dan lijkt me het lijmen van de twee sectie geen optie. Ik lees in dit draadje dat de meeste van jullie tape gebruiken. Hoe bevestig je dan het stabilo? Dit kan toch niet anders dan het erop lijmen? Zijn er andere bevestigings mogelijkheden?

roderick_schmitz zei:
Die heb ik inderdaad wel gelijmd, maar dan als je de rest taped kun je er nog altijd bij. Wel voorzichtig zijn

Bedoel je alleen de achterkant (en stabilo) lijmen, en de rest tapen zodat je de twee delen voorzichtig uit elkaar kunt trekken?

Ik hoor van verschllende gebruikers dat ze het richtings- en hoogteroer eerst helemaal lossnijden en vervolgens weer gaan lijmen of tapen. Is dit wel zoals bedoelt? Ik dacht (correct me if i'm wrong) dat de roeren alleen aan de bovenzijde en aan de zijkanten gelost diende te worden en dat het piep fungeerde als scharnier.

AWe, zo vlieg ik toch al meer dan een jaar met m'n easy star. (rijmt ook lekker niet? :lol: )

Alleen de dwarse stukjes doorsnijden, en je servo's goed vastpluggen; als zij geen speling hebben, dan gaan de roeren best normaal.

Ik dacht (correct me if i'm wrong) dat de roeren alleen aan de bovenzijde en aan de zijkanten gelost diende te worden en dat het piep fungeerde als scharnier.
Klopt. Zo moet het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back