multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
beste EZ vleigers,

ik wil graag weten hoe jullie je hoogteroer hebben bevestigd. Ik heb mijne zoals ze in de handleiding beschrijven met plakband vst gezet, maar het nadeel is nu dat het hoogteroer niet allen uitslaat naar boven en beneden, maar dat het hele gevaarte "op en neer" te bewegen is.

Miscihen kunnen jullie er paar fototjes plaatsen, dan kan ik een beetje vergelijken.

Ook dacht ik aan scharnieren, zelfde soort als een deur heeft, maar dan dus max een cm groot. van kunststof mischien?

ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen

Groeten

Rode

het hele gevaarte "op en neer" te bewegen is.
Da´s niet best. Doe net als ik :wink: en lijm hem vast met sekondenlijm. Ik zie geen voordeel in het afneembaar houden van het stabilo. Veiligheid, dus een goede bevestiging, boven alles.

Scharniertjes zijn geen punt. Vezelscharnieren zijn het eenvoudigst. Zijn te koop in de modelbouwinkel (ik ga er vanuit dat je niet zelf een vezel durft te kiezen). Op maat knippen en plaatsen. Dan een druppeltje dunne sekondenlijm en ze zitten goed vast. Heb je dit nog niet eerder gedaan, vraag even in de winkel of de club hoe het in de praktijk moet gaan.

Succes.
:D

rode het stabilo heb ik wel gewoon gelijmd wel het scharnier een beetje soepel gemaakt door het een paar keer te buigen ,
volgens mij staat het ook in de beschrijving dat je het stabilo moet lijmen
groeten wiebe

met het scharnier bedoel ik het piep wat er als scharnier tussen zit werk ok ,of heb je dit losgesneden rode???
dan moet je of een tape als scharnier gebruiken of echte ophalen bij een modelbouw winkel
groeten wiebe

8O :oops:

hahaha, dan maar tapen. en dan als ik weer geld heb volgende maand echte halen. maar ik dacht op het amerikaanse frum die dingen ook losgesneden gezien te hebben. Dan daar nog eens even narvragen.

Omdat ik de vleugelbevestiging niet echt solide vond (vooral met een vrij kostbare camera aan boord) heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen en de vleugel bevestiging geborgd. De oplossing is traditioneel, licht en solide.

De koolstofbuis in een helft vast gelijmd met sekondenlijm. In het andere uiteinde een gaatje waar de 4mm breekbout door heen kan. Vast is vast heb ik maar gedacht. :wink:

afb11136.jpg

afb11137.jpg

eelco , leuke mod als je met een camera vliegt dan .
maar heb je problemen dat devleugels er uit vallen als je vliegt????
ik vind zelf het lekker makkelijk dat ik niets van gereedschap hoef mee te nemen .
en het paket vleugels blijft dan ook kleiner voor transport .
eelco ik zeg dit omdat anders iedereen weer denkt dat je een easy eerst moet modden voor je er mee kunt vliegen .
maar netje,s gedaan
groeten wiebe

maar heb je problemen dat devleugels er uit vallen als je vliegt????
Nee hoor.... :wink: , maar veel kracht hoefde ik ook niet te zetten om ze los te krijgen. Dit geeft me een fijner gevoel.

ik zeg dit omdat anders iedereen weer denkt dat je een easy eerst moet modden voor je er mee kunt vliegen .
Niet aan gedacht. Je hebt helemaal gelijk. Dat moet iedereen niet denken. Zo Easy als de Easystar heb ik ze nog niet eerder gezien.

Juist omdat hij zo goed en vriendelijk vliegt is hij zo geschikt als camera drager.

ok, deze vraag ongeveer ergensanders gesteld, maar daar kom ik moeizaam tot een antwoord omdat de opstelling niet helemaal duidelijk is. Aangezien het hier over de ES gaat, zal her hoop ik wat beter gaan?

Ik heb dus een ES en wil overgaan op BL. Alleen de vraag is, wat moet ik dan nemen. ik heb al rondgekeken en gevraagd, maar er is zo veel te kiezen. ik weet er verder bar weinig van af dus miscihen dat jullie mij kunnen helpen?

Graag wou ik deze set later nog kunnen gebruiken in een Pico Cub van MPX.

ik heb nu: 2 Lipo cellen, beide 2s1p van 2000 mAh. En een ontvanger. heb dus een regelaar en motor nodig.

Wie o wie kan mij een mooie combinatie voorleggen?

Ik wacht rustig af op antwoord :D

groeten

Roderick

okee rode ik had al wat gevraagd op je andere draad maar post je antwoorden maar hier
nog een vraag hoeveel vliegtijd wil je hebben ???

hoi wiebe,

ik hoef niet meer snelheid, maar ik was meer op zoek naar iets wat de s400 vervangd. Redelijk rustig vliegen, en met LiPo's en BL dus lekker langer. :oops:

okee rode ik dacht dan aan de 16-15-05 mega 1800toeren per volt
en max 20 ampere ,
ik denk dat hij met een gunter ongeveer 7a8A neemt en later kun je deze mooi gebruiken in een piper met een wat grotere prop
hij neemt dan wel wat meer ampere,s
anders dacht ik aan de 16-07- 10 lichter maar later in een wat grotere kist heb je een vertraging nodig
trouwens welke piper wil je als 2e kist????
groeten wiebe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back