multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
anaksumatum
ROLROEREN ZIJN NIET NODIG bij dit toestel als je eerder kunt lezen in dit draadje .
je maakt de ez alleen maar zwaarder hij vliegt prima met richtingsroer en zoals nico al vertelde sluit je je richtingsroer aan op de uitgang van je rolroeren.
en door de grote v stelling rolt dit prima ,de vergelijking met een echt vliegtuig kun je ook niet maken .
meenstal als je rolroeren hebt heb je een rechte vleugel [bijna]
en met alleen richting meer v stelling [uitzonderingen zijn er natuurlijk ]
probeer eerst deze origineel te vliegen HIJ DOET HET ECHT GOED
gewoon zo uit de doos .
groeten wiebe

Een paar dagen SuperEZ :D :D weer gehad waarvan ik gisteren en vandaag lekker van heb kunnen profiteren. Vanmiddag 3 accusets leeggevlogen. Met de pas ingebouwde (eigenlijk iets te zware) jamara* 480pro 8) gaat'ie lekker Theo! waahw, een hotliner :evil: (nouja-bijna!) (*Na 10 uur inlopen en nog geen goede commutatie - heb ik hem maar ingebouwd, dan maar the hard way!)
ook het richtings roer iets verlengd.
Als beginner is rollen voor mij nog lastig met de drieasser, maar het gaat wel. Lekker op kunnen oefenen omdat ik nu wat sneller hoogte kan winnen. Speed lowpass is super met dit kisje, maar het blijft zijn, HAAR! charme om die lowpass lekker easy, bijna stallend, te maken.

Nou, daar ging ie dan.
Als een raket omhoog, zwaar rechtsaf.
Gas dicht en niet reageren op het richtingsroer.
Ze zijn inderdaad crash bestendig ( gelukkig )
Onderdelen bij elkaar gezocht.
Terug naar huis.
Richtingsroer vergroot, zwaartepunt iets naar voren gebracht en uitslag hoogteroer vergroot.
Poging twee, vliegt als een speer.

Setup is nu:
Speed 400/6v
CAM 6x3
NiCad 1000mAh/7cellen

Vr Gr Kees

Als je het gas helemaal dichtgooit remt de prop als een parachute! 8O De snelheid is er dan in notime uit. :? Een beetje gas houdt de kist bestuurbaar, volgens mij ook omdat de roeren aangeblazen worden.
In ieder geval, proficiat Kees :D met deze fantastische kist.
Vlieg'ze,
Eddy

hoi iedereen ik heb een nieuwe motor voor op de eazy gekocht het is een
axi 2208/20 8tot 12a het meenste rendement en 16a voor 60 seconden.
1880rpm/v en hij weegt 45 gram en ik heb er een apcE prop bij gekocht .
6x4 hoe hij bevalt horen jullie nog
ik moet hem nog inbouwen .
groeten wiebe

Vandaag heb ik een 5tal minuten kunnen vliegen.
(4de vlucht in heel mijn leven :) )
Maar toen was de batt. plat :(
Ik ga toch is een betere moeten kopen :)
Dit vliegtuigje is echt een heel goed vliegtuig om te beginnen na al mijn fouten en verschilende crashe's is het nog in een bijna perfecte staat en ik kan er al een beetje mee vliegen :)
Allez tot zo ver ik het kan beoordelen met mijn beperkte ervaring :)

mvg,

Ik heb gisteren geprobeerd te vleigen met mijn EZ. Was iets te veel wind, ging dus ook niet al te best. ik mag al weer gaan lijmen. Vandaag wasd het weer eens mooi weer. Ben toen met mijn slowstick op stap geweest. Jammer dat de batterijen zo snel op zijn dan........

Jammer dat de batterijen zo snel op zijn dan........
Misschien moet je dan toch eens LiPo accu´s proberen. Dan kun je voor hetzelfde gewicht toch al snel heel veel langer vliegen. Zoek op het forum maar eens naar LiPo, misschien kun je er wat mee.
:D

ik heb er inderdaad hier en daar al wat over gezien en gelezen. maarja, zo snel even opgevangen dathet best wel duur is, en dat ik ook nog eens een andere lader moet kopen.

ik ga me er binnenkort maar weer eens in verdiepen.

tnx voor de tip!

hoi iedereen even een verslag van de omgebouwde eazy .
met de nieuwe motor er in ,axi 2208/20 en accu 3 cellen lipo,1500ers.
het vliegt nu helemaal geweldig alsof het al niet goed was.
de gewichts besparing is ook vrij groot omdat ik ook lood nodig had om het zwaartepunt goed te krijgen.
het gewicht is met ongeveer 70 gram gezakt.
en hij is nu nog langzamer geworden als je dat wilt
ik zit nu op een totaal gewicht van 567gram ,
en hij start nu gewoon van het veld dat is echt lachen om te doen zonder wielen .
ik weet niet of ik nu mijn hs81ers ook nog ga vervangen voor wat lichtere servos en mijn r700 voor een rex 5 dat scheelt ook wel weer 25 gram
groeten wiebe

Hey Wiebe,
Dus het vliegt al??
Moet ik toch maar eens zien.. Vreemd dat hij zoveel vermogen heeft, die Mega had ook genoeg dacht ik zo.

Lang leve de creditcard en Aircraft world..

Vlieg ze..

groeten Vincent

@ vip-er ja hij had ook genoeg vermogen maar dat kon de accu niet aan ,
was net boven de 10 ampere .
nu zit ik met 3 cellen op 9a en met 2 cellen op 7 amps precies ok .
en het start nu makkelijker van het veld .
en vliegt nog weer langzamer, wel ligt het zwaartepunt nu 5 mm verder naar achteren maar dat went snel .
groeten wiebe
ps blade al klaar of dat andere ding ?????

Zo ik ben vandaag nog maar eens gaan vliegen.
Ondanks mijn ongeschikte batt. gaat het vliegen tegen de wind in al veel beter en er was veel wind vandaag maar het is toch nog min of meer gelukt :)
Voor de rest zo er toch is iemand een handverwarmende zender op de markt mogen brengen.
Veel kouder als dit mag het toch neit worden hoor ik kon mijn handen bijna niet meer bewegen en dan moet ik nog is landen en mijn ondertussen vochtig en koud vliegtuig te gaan halen in hret midden van een modder veld :)
Maargoed onder het vliegen zelf vergeet ik de koude vanzelf :)

talbot zei:
hallo allemaal

jongens wie vliegt er op twee cellen of drie cellen lipo
drie lijkt mij een beetje veel wieb ???????????????

www.easystar.detract-online.de

het ligt er helemaal een wat voor motor je er in zet.
en wat voor een prop je gebruikt .
mijn mega 16-15-06 had 1500 toeren per volt
en mijn axi heeft 1880 toeren per volt
mijn mega gebruikte 6 amp met een gunter op 3 cellen
mijn axi gebruikt nu ongeveer 10a met een gunter op 3cellen.
maar ik denk dat een gewone speed 400 het best werkt op 2 cellen lipo.s
ik denk dat de stroom dan ongeveer 7 a8 ampere is met een gunter
groeten wiebe

Nico Peursum zei:
Neem 2 oude wollen handschoenen (met vingers) Knip de topjes van de duim en wijsvinger er af. Dat scheelt een hoop.
Hey dat is nog wel en goed idee :)
Ik was al aant denken om ze allemaal af te knippen maar dan heeft die handschoen niet veel nut meer :)
Bedankt voor de tip :)

wiebe zei:
:D :D :D
hallo iedereen mijn tip voor een beginner .
de multiplex EasyStar.
ik vlieg al bij een club heb ook mijn brevet al lang ,
maar deze vliegt als aan een lijntje.
echt lachen alleen als je gas geeft beetje hoog bij in het begin tot hij snelheid heeft.
bij deze hoef je bijna niet te sturen echt relaxen ,
en zweeft ook nog prima .
goedkoop is hij ook 55Euro met motor en prop
en ik heb hem niet gelijmt maar met tape aan elkaar geplakt
kun je hem ook nog weer eens voorzien van een andere aandrijving
mvg wiebe

weet iemand misschien waar je deze op internet kan bestellen, of kan kopen ergens in een winkel in nederland(liefst met alles erop en eraan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back