multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb vandaag voor het eerst met de mijne gevlogen. Vliegt heel erg simpel :D

Heb er een SP400 7.2V op 8x KAN1050 in zitten. Vermogen genoeg. Wel gek dat ze allemaal het richtingsroer een mm naar links hebben om rechtdoor te vliegen :) Er zijn nu drie vliegende EZ*'s op onze club en ze hebben het alle drie :)

DualdudE zei:
Heb vandaag voor het eerst met de mijne gevlogen. Vliegt heel erg simpel :D

Heb er een SP400 7.2V op 8x KAN1050 in zitten. Vermogen genoeg. Wel gek dat ze allemaal het richtingsroer een mm naar links hebben om rechtdoor te vliegen :) Er zijn nu drie vliegende EZ*'s op onze club en ze hebben het alle drie :)

ik heb ergens gelezen dat dan de romp ietjes scheef zit als hij niet rechtdoor vliegt

Er zijn drie bij ons (vier en vijf komen ook nog :P) , en ze hebben het alle drie :) Die van mij is idd een beetje scheef. Maar van die andere twee is op het oog niet te zien dat ze scheef zijn, en toch een beetje correctie nodig.

En ach, 't vliegt prima dus kan 'r ook niet zo mee zitten :)

Dat vraagt om een foto :D

290520052.jpg

4 van de 5 aesystars van de leden van Avio eelde!

Hoi

Mijn vriend wil ook een easy star gaan kopen bij Quartel.Het complete set dus van €229,-
Wat voor een zender zit er dan bij en accu...?
Wie kan mij en me vriend verder helpen

Groeten IJsbrand

Ik heb afgelopen zaterdag aan een zweefwedstrijdje meegedaan op mijn club en ik moest em echt naar beneden duwen, terwijl sommige met "grote" zwevers er een stuk minder moeite hadden om hem al na 6min op de grond te krijgen.

Hij woog 440 gram en er zat geen motor en reg in maar een 4cell nicad pakket

Maar omhoog boog mijn vleugel nogal door.
DSC_2906.jpg

Ik heb er geen nadelige gevolgen aan gehad,maar het is wel iets waar je mee moet uitkijken.

Nando.
Ps:ik ben niet laatste geworden.

Het ziet er wel heel maf uit.

De vleugel buigt door omdat hij teveel lift krijgt zonder dat hij kan stijgen. Mischien is slepen een betere optie voor de volgende keer

Leuk hoor..... zo had ik hem nog niet gezien :D

Hij woog 440 gram en er zat geen motor en reg in maar een 4cell nicad pakket

Misschien kom je met micro servo´s, een lichte ontvanger en een lipo ontvangerakku met spanningsregelaar wel op 300 gram. En weet je, dan een koolstofbuisje door de vleugeltip en je hebt een Easy-DLG. :wink:

Ik geloof wel dat je veel grotere en duurdere zwevers achter je gelaten hebt. Super......
:D

Hey Nando,

Hij vloog inderdaad super!na de wedstrijd ook lekker gevlogen :D

Leo C.
Hij heeft er al micro servo's en ontvanger in ;)

Ontvanger = 8gram
servo's = 5,4gram x2
Hoe ligt wil je ze hebben
Aleen de 4cell nicad had ik uit een brandstof kist gehaald.
daar kan zo 40gram vanaf.
Maar ik denk dat ik hem de volgende keer zwaarder maak, Dat is makkelijker voor de doellanding.

Hlg'en met rustig gooien haalde ik (en ijsbrand) ongeveer 30seconden max, best aardig voor een piep trainertje.

Nando.

In de threat over het zwaartepunt van de Easystar zei Hunter58 het heel erg goed, van een goed vliegende Easystar krijg je het zwitserlevengevoel.... de spijker op z'n kop .... da's de Easystar ..... perfect toestel

............ de mijne weegt met alle apparatuur aan boord nog net geen kilo en toch moest ik hem vanmiddag bij een fotovlucht toch echt, zelfs bij motor uit, flink drukken om hem niet al te veel te laten klimmen op de termiek.

Echt fantasties... ik begin hem steeds meer te waarderen (ondanks dat hij zo lelijk is ;))

Ik heb gisteren goed twintig minuten staan thermieken. Dan moestek stoppen omdat het te warm werd :-). Heb hem ook naar beneden moeten duwen, kwerd toch wel bang, dat ie zo hoog ging blijven :D :D :D. Zalig toestel

Grtz William

Al gevlogen beginner :idea:

multiplex EasyStar

Het gaat er op lijken dat dit tuigje een van de tuigjes der tuigjes word.
Nu wil ik er weer mee beginnen, wat zal ik doen?
Ik heb zelf met een trainertje gevlogen (brandstof) dus alleen met hoog en richting roer.
(Ik heb ook 2 X met rolroeren gevlogen zonder leraar (hij is nog heel!)
Ik werd altijd een beetje opgenaaid door het motor geluid.
Leuk heb ik gevlogen ook met een RANGER (als ik het goed tik?)
En had eerst zijn zusje gekocht weet de naam niet meer (geel)
Alle twee piepschuim tuigjes, laatste vond ik miskoop!
Misschien nog te verbouwen? (raad is altijd welkom!)
Maar goed we hadden het over de EASYSTAR!
Zijn er nog vergelijkende tuigjes? Misschien nog raad?
Hij is wel duurder bij Qwuartel! Jullie hadden het over 55€
Maar daar is ie dan 69€, maar goed je kunt niet altijd de goedkoopste zijn he!
Iedereen de vriendelijke groetjes van uit omgeving Rotterdam.

Rob.

Vanavond voor een clublid effe een easystar in elkaar gezet. Hij kwam al met de opmerking dat het niet mogelijk was wat Multiplex op de doos zet.
Hij had grote twijfels of het kon om dat model in 2 uur vliegklaar te krijgen.

Na anderhalf uur was de Easystar uiteindelijk vliegklaar. 8) Alleen moet alles nu nog in de zender goed gezet worden, en alle stickers erop plakken, maar dat mag hij zelf thuis doen.

Dit was voor mij ook de eerste easystar die ik in elkaar zet en man wat gaat dat makkelijk en snel. alles gelijmd met de dunne secondelijm van Zap.

Oja dat boekje wat erbij zat met de instructies lag op tafel erbij maar heb ik niet open gemaakt. :oops:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back