multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik heb eigenlijk gewoon een vraagje tussendoor. mijn broertje van 12 jaar wil ook beginnen met het vliegen nadat hij mij een paar keer in "actie'' heeft gezien :D

dus ik dacht eigenlijk wel dat de easystar een leuk model is om mee te beginnen voor hem, ik vind het geen probleem als hij met mijn vliegtuigje vliegt, maar goed.

nu komt de vraag dus: is een easystar ook te vliegen met een micro ontvanger van 4,5 gram en 2 micro servo's van 9 gram?? aangezien ik deze al heb.
en natuurlijk een regelaartje. groeten jesse 8)

normaal gezien wel,
ik heb zelf ook twee micro servo's in gebruik op een gelijkwaardig toestel.

en met die ontvanger moet dat ook wel gaan, m'n vader heeft een schokie waar zoiet in zit en gaat soms toch behoorlijk ver en hooooog.

El barto,

hoi ik heb een vraagje wat zit er allemaal in de (rond de) €50,- verpakking?

Robin

Jesse,

Let even op easy star is prima kistje. Bijkomend voordeel is dat het als elektro-zwever telt en dus het simpele "3 minuten boven + landing" elektrozweef brevet er mee kan vliegen.

Let ook even op dat de spullen die je koopt (of je broer) allemaal bij elkaar passen. Dat scheelt kosten.

Voorbeeld voor jou spullen:
Je hebt nu een sp400 piper J3, een sp280/300 devine en julie overwegen een easy star.

Op die easystar zit een sp400 6V type met gunter prop.

Die easy star kan mooi met de accu's van de piper vliegen. Al deze vliegtuigen kunnen met 2s1p (2 cellen) 1500 lipo's. (bijv kokam van graupner of de lipo's van RCtechnics.nl)

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35&products_id=172

Bij laders moet je ook even opletten. Je kan voor rond 20 euro prima lipo ladertje kopen, maar als je ook die NiMh van de piper ook wil kunnen laden, dan is een jamara X-peak3 (plus) (is zelfde als swallow advance) voor hoogstens 90 euro een goede investering. Die kan alles laden en ook testen.

naja laat ik het heel even anders vragen :P

wat zou ik moeten kopen als je de €50,- verpakking koopt?

alvast bedankt :)

btw vermeld ook even de prijs aub (tjah nederlander of nie? :lol: )

greetz Robin

ja, ok.. ik ga er even vanuit dat iedereen wel snapt dat je dat zelf moet regelen.. misschien stom van me om dat aan te nemen. Maar veel mensen zijn het logisch nadenken verleerd..

Alles zit erbij, dus ook motor.. behalve alle andere dingen om dat ding te besturen.

zo beter ?

@erwin

hartelijk bedankt zender heb ik,
Dus de totaal prijs zal reuze mee vallen :D

naja ik denk dat ik er dan toch maar 1 bestel :)

Robin

Na toestellen van anderen gevlogen te hebben, heb ik nu mijn eigen EasyStar. Voorlopig gewoon nog helemaal standaard. Ik heb alleen de roer aansluiting omgedraaid om alles lekker soepel te laten lopen.

Toch komt het roer niet helemaal in de nulpositie terug. Tenminste bij linkeruitslag wel maar bij rechteruitslag blijft hij iets uitstaan, ongeveer 1mm aan het uiteinde. Zou ik daar last van krijgen :?:

Nu was me dat bij de andere Easystars niet opgevallen maar ik vind de vleugels vrij los zitten! Als ik de eerste vleugel plaats moet ik nog wat druk uitoefenen, maar de 2e vleugel glijdt er met twee vingers in. Het zit wel klem maar ik kan de vleugel vrij eenvoudig en zonder veel kracht verschuiven. Ja de koolstof staaf zit er ook in en past prima. Is dit normaal of moet ik de ruimte met tape maarwat nauwer maken :?:

Ruud

Nu was me dat bij de andere Easystars niet opgevallen maar ik vind de vleugels vrij los zitten! Als ik de eerste vleugel plaats moet ik nog wat druk uitoefenen, maar de 2e vleugel glijdt er met twee vingers in. Het zit wel klem maar ik kan de vleugel vrij eenvoudig en zonder veel kracht verschuiven. Ja de koolstof staaf zit er ook in en past prima. Is dit normaal of moet ik de ruimte met tape maarwat nauwer maken

Opzich klinkt dit niet onbekend, mijn aansluiting word ook wat soepeler. Je kunt simpel je vleugel borgen door aan het eind van je koolstof staaf een gat te boren, in de vleugel verlijm je een inslagmoer vervolgens draai je een bout door je koolstofstaaf en vleugel.

uilegeasy.gif

is er geen nederlands winkel die ze verkoopt? :P

(mijn duits is heel erg slecht :( )

FrANTIC zei:
is er geen nederlands winkel die ze verkoopt? :P

(mijn duits is heel erg slecht :( )

Quartel

MULTIPLEX Easy Star
artikel : MPX214192
beschrijving : MULTIPLEX Easy Star
prijs : 69.00 €

zwaluwmodelbouw.

Multiplex, Electro BeginnersVliegtuig,
spanwijdte 1370mm.
Model bestaat uit taai Elapor-Plus Schuim.
Inhoud: Permax 400 motor, propellor
en klein beslag (stuurkabels, roederhoorns, enz)
Is Snel Vliegklaar !!
(Exclusief zenderset, regelaar, akku!

69€

Ben Postmus zei:
Opzich klinkt dit niet onbekend, mijn aansluiting word ook wat soepeler. Je kunt simpel je vleugel borgen door aan het eind van je koolstof staaf een gat te boren, in de vleugel verlijm je een inslagmoer vervolgens draai je een bout door je koolstofstaaf en vleugel.

Ben,

Is inderdaad een oplossing, maar deze ES heeft nog niet eens gevlogen :!:
Hij is pas 2 dagen oud. Om nu al direct met een inslagmoer te gaan werken gaat me wat ver :roll:

Hoe stevig moet het eigenlijk zitten? Ik kan de vleugel nog makkelijk verschuiven. Als de vleugels worden belast drukken ze zichzelf neem ik aan vast.

Ruud

flying jesse zei:
zwaluwmodelbouw.

Multiplex, Electro BeginnersVliegtuig,
spanwijdte 1370mm.
Model bestaat uit taai Elapor-Plus Schuim.
Inhoud: Permax 400 motor, propellor
en klein beslag (stuurkabels, roederhoorns, enz)
Is Snel Vliegklaar !!
(Exclusief zenderset, regelaar, akku!

69€

ongeveer 5-10 kilometer verder net over de grens bij W&W te Haaren kost hij net 59 euro, scheelt toch alweer een flinke slok op een borrel. Het adres van hun is al vaker in een van de draden over de Easystar voorbij gekomen. Zij verstaan ook redelijk goed nederlands hoor.

Die iets los zittende vleugel zou ik mij niet al te druk over maken. normaal gesproken gaat die niet los.

Misschien nog goedkoper (indien nog aanwezig)

Multiplex Easy star
Aangeboden

Categorie RC Vliegtuigen
Naam negen11
Plaats Regio-randstad
Telefoon 0624259520
E-mail negen11@wanadoo.nl
Geplaatst op 24-03-2005 (verwijder)

Nieuwe Multiplex Easystar in doos,
compleet met electromotor/prop. Perfect 2 of 3 kanaals beginners vliegtuig. Goede kwaliteit en kan tegen een stootje. Vaste prijs 50 euro.

id_5188.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back