multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ton 911 zei:
Misschien nog goedkoper (indien nog aanwezig)

Multiplex Easy star
Aangeboden

Categorie RC Vliegtuigen
Naam negen11
Plaats Regio-randstad
Telefoon 0624259520
E-mail negen11@wanadoo.nl
Geplaatst op 24-03-2005 (verwijder)

Nieuwe Multiplex Easystar in doos,
compleet met electromotor/prop. Perfect 2 of 3 kanaals beginners vliegtuig. Goede kwaliteit en kan tegen een stootje. Vaste prijs 50 euro.

id_5188.jpg

heb die man net even gebeld, wil er nu 65€ voor hebben :mad:

groetn jesse

kweet et niet, ik vroeg aan em, wat is de prijs, en hij zei, lager dan 65€ ga ik niet, bel em anders zelf maar op als je me niet geloofd.

groeten jesse

Ik geloof je wel, dat is het niet.
Tis alleen vreemd dat iemand adverteert met 50,00 Euro en dan in een keer 65,00 Euro gaat vragen.

Je zou eerder denken dat iemand gaat zakken met zijn vraagprijs omdat ie al 3 mnd te koop staat.

Help mij eens even :P

Mijn EasyStar heeft vandaag zijn eerste vlucht gehad. Hier heb ik twee vreemde zaken gevonden.

1. Zwaartepunt klopt voor geen meter. Met het bijgeleverde accupack (6x600 NiCd) helemaal voor in geplaatst zit het ZWP op 5 mm voor de achterkant etc. op de aangegevenplaats dus. Maar bij vol gas reageert hij als een 'homesick angel' dus stall etc. Met een accupach 7x1300 mAh NiMh (180gram) helemaal voor in en behoorlijk elevator down gaat het wel goed. Maar het zwp zit dan veel verder naar voren. Hij zweeft wel als een zonnetje

2. Bij stevig gas trekt hij stevig naar rechts. Ik moet continue corrigeren. Is niet weg te trimmen. Zodra ik half gas laat lopen is dit bijna weg, kan ik het ook weg trimmen. Als ik het toestel omhoog breng in flauwe rechterbochten en dan op een meter of 50/60 het gas er af haal zweeft de ES als een zeemeeuw met alle trim in de middenstand. Het trekken is dan helemaal verdwenen. Ondanks dat het zwp veel meer naar voren ligt krijg ik een prachtige vlakke vlucht. Ik kan hem zelfs net boven de grond op wandelsnelheid vlak houden.

Het is de RTF uitvoering dus de motor is van fabriek uit geïnstalleerd. Je hoeft alleen de staart te lijmen.

Elke handreiking naar de mogelijke oorzaak is meer dan welkom. Nu maar niet meer dan half gas gevlogen en zweven. Toch nog twee accupacks van 7x1300mAh in een uurtje leeggevlogen :lol:

Vandaag een beetje rekord vluchten gedaan, en dit bij onze club nl. de E M L in het Belgische Eeklo.
1/ aantal easy stars
2/ 2 aaneen gebonden
3/ 3 aaneen gebonden
EN NIET ALLES IS GELUKT.
foto's volgen van alle pogingen ( DE MOEITE )

hunter58 zei:
Bij stevig gas trekt hij stevig naar rechts. Ik moet continue corrigeren. Is niet weg te trimmen. Zodra ik half gas laat lopen is dit bijna weg, kan ik het ook weg trimmen. Als ik het toestel omhoog breng in flauwe rechterbochten en dan op een meter of 50/60 het gas er af haal zweeft de ES als een zeemeeuw met alle trim in de middenstand. Het trekken is dan helemaal verdwenen.

Met behulp van wat foto's van TreeTop op het RCGROUP forum is dit probleem opgelost. Het bleek dat de motor niet goed geïnstalleerd zat. Wel jammer want het is de RTF versie en daar zit de motor al vanaf de fabriek ingebouwd. De motoras liep nagenoeg evenwijdig met de as van de romp en iets naar rechtsachter. Hierdoor wil de ES te steil omhoog en wordt de rechtertorque versterkt. Als je de motor dan ook nog eens 8.4 Volt te eten geeft worden deze effecten nog versterkt :)

Helaas moest hierdoor de enige lichtmast in de verre omgeving zijn aanwezigheid laten gelden. Vol op de neus, beetje gedeukt, maar geen echte schade.

Na correctie van de motor vliegt de ES als een zonnetje :lol:

Gisteravond heeft mijn zoon nog even gevlogen. Heeft bij het aanvliegen voor de landing (het was al bijna donker) een klein boompje zonder blaadjes over het hoofd gezien en wilde er dwars doorheen vliegen :?
Ach hij kon er ook niks aandoen :!:

Eerste echte schade opgelopen. Een gebroken vleugel :cry:

Maar elaporsoep en superlijm met aktivator doen wonderen Beetje tape er over en we kunnen er weer tegenaan :wink:

hunter58 zei:
Met behulp van wat foto's van TreeTop op het RCGROUP forum is dit probleem opgelost. Het bleek dat de motor niet goed geïnstalleerd zat. Wel jammer want het is de RTF versie en daar zit de motor al vanaf de fabriek ingebouwd. De motoras liep nagenoeg evenwijdig met de as van de romp en iets naar rechtsachter. Hierdoor wil de ES te steil omhoog en wordt de rechtertorque versterkt. Als je de motor dan ook nog eens 8.4 Volt te eten geeft worden deze effecten nog versterkt :) .....

Heb je link van deze oplossing?

ik hoop dat wij onze lading easystars ook snel hebben... heb al een leuk idee voor de bevestiging van de camera gevonden :)

hoi

ik heb een vraagje over de motor.
ik zie dat er in de bouwtekening 2 draden aan de motor vast zitten en die ene loopt onder langs waar is die voor????

de bovenste 2 draden zijn de stroom kabels die vanaf de accu naar de regelaar gaat welke achterop de motor komt te zitten en die onderste kabel is dan de kabel die van de regelaar naar de ontvanger loopt.

Ik vlieg mijn EZ* nu een aantal maanden, heb er behoorlijk mee leren vliegen, en heb 'm ook behoorlijk verbouwd.

Op dit moment zit er deze motor in:

EMM-150PW.jpg

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=169

Samen met een 7x4 APC SlowFly prop http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=544 een 18A brushless regelaar en een 1300 mah Lipo pack http://www.brushless-kit.de/k011u006s001.htm heb ik vandaag met windkracht 4 gevlogen. Stijghoek bij volgas is 45°, waarbij het model keurig horizontaal blijft. Binnen de minuut is het klein stipje geworden, en kan ik de eerstvolgende vier minuten het gas dicht houden. Met thermiek is dat langer.

18908582728.jpg

18908585978.jpg

Ook heb ik ailerons gemaakt.

18908592372.jpg

18909014643.jpg

18909021383.jpg

Zie voor een bouwbeschrijving hoe de ailerons te maken hier:
http://www.mpx-easystar.de/ zoek de Zoom-zoom aileron mod.

Ik vlieg nu enkel nog maar met de ailerons. Dit model reageert zo ontzettend goed op ailerons, ik had ze er al veel eerder op moeten zetten.

Verder heb ik mijn rudder groter gemaakt (voor de betere tolvluchten)
en heb ik mijn vleugeltips platter gemaakt met de haarfohn.

hoi,,,,

mijn broertje heeft nu ook een vliegtuig gekocht, en raad eens? de EASYSTAR :D :D

laats hebben we ook gevlogen, maar het richtingsroer gaf te weinig effect, hieft iemand een link voor een goede oplossing??

en de motor moest ook veranderd worden, maar ik wijs mijzelf niet echt gemakkelijk de weg op rcgroups, dus kan iemand mij hierover een uitleg geven??

(hij vloog trouwens wel erg stabiel!!!!)

en het landen,,,, de instructeur lande hem letterlijk voor zijn voeten!!

ik hoop op enige reacties, groetjes jesse (en mijn broertje :wink: )

Ff de zoekknop gebruiken op dit forum er zijn 2 draatjes waar dit EXACT beschreven staat.

Mijn oplossing met het staartroer staat er niet hbij (het is ook meer een tijdelijke oplossing) maar ik heb van dat grijze plakband erop geplakt en op zoon manier dat er een stukje uitsteekt. En het gaat al maanden goed.

Nando.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back