multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke dan kom ik misschien ook wel even langs, maar het veld , bedoel je daar delta oss mee of zon clubje in nistelrode die ik niet ken :lol:

Waar.. oeh.. dat is lastig uit te leggen.
net achter de viaduct afslag nistelrode aan de rechterkant staat een clubgebouw. Binnendoor via de voetbalvelden.

Ik doe altijd illegaal via de ventweg in de bocht bij de afslag.. mag absoluut niet!

Ik weedet, heb niet langs kunnen komen tot mijn grote spijt :cry:
Wegens net voor dat ik weg wou gaan persoonlijke problemen :lol:

wow die Ez in dat filmpje trekt nog harder dan die van jullie Noah en Sanka...wat een beest van een motor zit daar op zeg!

Na het zien van het motorgeweld van de EasyStars van Noah en Sanka ben ik toch erg aan het twijfelen gegaan over het starten met de originele motor....Het is niet zozeer de aanschaf van een nieuwe motor die me dwarszit als wel het feit dat ik mijn 7,4 lipo's nergens anders meer voor kan gebruiken straks............Of zou ik de originele motor van de easystar in mijn kleine balsakistje (Q-Tee) kunnen gebruiken met die 7,4 lipo's? Dan zou het leuk zijn om de Easystar later up te graden en dan de oude set in die Q-tee te bouwen......Heb ik twee kistjes........mmm.....wat is wijsheid???

Ik denk als Easy star steeds willen opvoeren kun je beter model kiezen die hier beter voor geschikt is.

teuns.. Als je rustig met de EZ vliegt en in een moeilijke situatie komt.. dan is het gas vol en je hebt je toestel gered. Je hoeft uiteraard niet op continue vol gas te vliegen.. Meestal is het Hop paar honderd meter hoog en daar rustig zweven met motor uit.

Als je de Easystar redelijk goed bouwt dan heb je inderdaad wendaarheid en vermogen zat.

Toen ik mijn Easy ging bouwen zag ik ook allerlei "mods" op sites staan, waar mensen bijvoorbeeld aanraden het roer te vergroten, en de motor te vervangen. Ik zat ook te twijfelen van "zal ik dat gelijk maar doen dan..".

Ik heb het niet gedaan, gewoon het toestel eerst maar eens helemaal origineel gebouwd.

In de praktijk blijkt dan dat het roer zat uitslag geeft. Die van mij stuurt zo scherp dat ie met maximale uitslag al flink wil duiken. Ik zou niet weten wat je dus aan nog meer roerwerking zou hebben.

Ja, misschien als je de mixers op je zender gaat gebruiken, dat je hem dan op een vierkante meter kan draaien. Maar waarom zou je? Dan neem je maar een Shocky.

Bovendien ben ik een "naked" flyer. Ik heb geen mixers. Alleen directe aansturing van mijn servo's. Alles wat mijn vliegtuig doet, doe ik.

En, (zeker) voor een beginner heeft het apparaat vermogen genoeg.

welke cam prop raden jullie nu ook al weer aan om op de easystar te zetten?

groeten

Ik heb afgelopen vrijdag mijn EasyStar (stock motor 6v & mpx regelaar) aan een 3cell Lipo gegooit :)...

Het vliegt geweldig zolang ik niet volgas geef ;) Lekker veel vermogen, vliegt allemaal gewoon net wat fijner dan met een 7cell nihm batterij.. (8,4v tegen 11,1v en met minder gewicht).

Ik vermoed achter dat de regelaar al die stroom niet helemaal aankan. Als ik volgas geef dan stopt de motor compleet en krijg ik niet meer aan de praat. Als ik dan in het toestel kijk dan knippert de regelaar vreemd :) Even de accu loshalen en direct weer vastmaken lost het probleem op en kan ik weer vliegen.

mmm... dit geeft al een indruk hoe het met brushless moet zijn :).. misschien toch even sparen daarvoor :P

@ helza, Hoeveel A is je regelaar?

Die 6V 400 vind die 11V niet zo leuk. Ik denk dat je je regelaar zo overbelast.. Buiten het feit dat je die motor kookt. Die is zo gaar op deze manier.
7,2V 400 erin met een 12A regelaar vliegt prettig op 3S lipo, en geen overbelasting... En toch die 25% meer power. :wink:

Borstelloos kan ook, maar voor die 7€ die zo'n 400 7,2V kost kun je daar nog geen magneetjes van kopen. En je hoeft waarschijnlijk ook geen nieuwe regelaar te kopen..

Ik weet het, ik heb direct bij de lipo ook een reserve 7,2v motortje aangeschaft :P er inderdaad van uitgaande dat de motor binnen notime doorgebrand is.

Ik ben echter bang dat die standaard regelaar van multiplex het echt niet trekt :).. volgens mij is die maar 8A :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back