Goed idee om met de originele motor te beginnen. Dan heb je een prima vliegend toestelletje. Wil je meer, dan kun je er altijd nog een andere motor instoppen.
Een 7.4 volt lipo is ideaal voor de EasyStar. De standaard motor zal doorbranden als je er een 11.1 Volt lipo in zet (3s). De lipo's mogen zoveel mAh's zijn als je wilt. Hoe meer mAh's, hoe langer je kunt vliegen.
Het enige waar je rekening mee moet houden is het gewicht. Hoe meer mAh's in je accu, hoe zwaarder hij zal zijn. Denk dan niet dat lichter per definitie beter is. De accu wordt in de EasyStar gebruikt om het zwaartepunt goed te krijgen. Je legt de accu in de neus, en blijkt het zwaartepunt dan te ver naar achteren te liggen, dan leg je de accu verder naar voren, en andersom. Als je een heeel lichte lipo neemt (bijvoorbeeld een 350mAh van 20 gram), dan lukt dat dus niet!
Ik vlieg zelf overigens met NiMh batterijen. Gaat ook prima. Mijn accu (7 cellen) weegt zo'n 220 gram en levert 2500mAh. Maar voor dat gewicht heb je dus ook een 5100mAh lipo! (Da's heeeel lang vliegen

). Overigens is het wel even de vraag of je met een 5100mAh lipo je zwaartepunt goed krijgt, want die dingen zijn vaak zo groot dat je er geen kant mee op kan in de neus.
Voor het bouwen van een EasyStar (mijn persoonlijke ervaring):
Tip 1: houdt er bij het bouwen rekening mee dat je de motor er wel eens uit zal willen halen. In plaats van de motor erin te lijmen bij het aan elkaar zetten van de twee helften van de romp, de romp in elkaar lijmen zonder de motor erin en de motor beplakken (niet de luchtgaten

) met wat strips dubbelzijdig plakband, of dun rubber, zodat je hem er stroef in kunt drukken. Hou dus ook wat extra draad over zodat je de motor een paar centimeter uit het vliegtuig kunt trekken.
Tip 2: ontstoor de motor extra. De motor bij de 59 euro versie is wel licht ontstoort, maar kan beter. Sommigen hebben totaal geen last van storing. Ik wel! Dus extra ontstoren (effe zoeken op dit forum) kan geen kwaad.