multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ø10x5 neodynium magneten pakken! Set van 4 totaal.(2x 3,5 kg!!! trekkracht)

Ik heb er de canopy ook mee vast zitten, en deze komt ook maar zelden los. Ik moet hem er af draaien anders krijg ik hem niet los.
Mijn vleugels komen af en toe een keer los als mijn easy weer eens een radslag probeert te maken. Maar verder nooit geen probleem mee. En ook geen schade aan de vleugels.

Ik heb er eventueel nog wel een paar liggen. (5€ voor 4 inc verzenden)

Een canopy die op de normale manier bevestigd is komt ook niet los hoor. Tenzij je de Easy loodrecht de grond in boort.

Bij mij waren die plastic clipjes al na een week kapot.
Nu een plaatje aan de voorkant(wat in de romp schuift) en een magneet aan de achterkant.

Ja, je moet wel even, voordat je met al je kracht die canopy vastdrukt, met een scheef oog kijken of je hem er recht op hebt zitten. Anders druk je de plastic lipjes er inderdaad zo vanaf.

mwatts zei:
Een canopy die op de normale manier bevestigd is komt ook niet los hoor. Tenzij je de Easy loodrecht de grond in boort.

Ha, ik kreeeg het toch voor elkaar tijdens een touch&go. Na de touch was het de canopy die in zijn uppie de go voltrok :lol:

Ik hoor hier zoveel enthousiate verhalen over de easy star dat ik er over denk om er ook eentje aan te schaffen....Worden ze nog gemaakt/verkocht? Kon zo snel op inet niets vinden.....Of is er een opvolger oid uigekomen?

Erwin Lokhorst zei:
Worden nog vollop verkocht.
En dat zal nog wel even zo blijven, gezien het succes.

Heb heel wat modelbouwwinkel via internet afgezocht maar geen resultaat. Weet iemand een winkel waar ze online te bestellen zijn?
Bij Quartel zie ik 'm wel maar daar kan ik niet vinden wat er allemaal in het pakket zit....er is daar ook een europa versie voor 229 eurie, neem aan dat die dan bijna compleet is......

gevonden bij een Duitse winkel...59 eurie...Wil daar ook de mx 12 bestellen. Ik ga 'm in eerste instantie vliegen met de originele motor een 400/6volt.....Kan ik daar dan wel een 7,2 lipo op aansluiten? Hoeveel heb ik er dan nodig? in de beschrijving staat iets vermeld dat je er met 6 of 7 cellen mee kan vliegen..dat zijn dan geen lipo's neem ik aan?
Hoeveel mAh mogen de lipo's zijn...of wat raden jullie aan...?
En als ik het goed begrepen heb moet ik er dus ook nog een regelaar bij kopen en twee lichte servo's.....ieamd daan suggesties voor? Sommige vragen komen wellicht wat voor de hand liggend over...ik wordt in deze niet gehinderd door enige kennis :D

Goed idee om met de originele motor te beginnen. Dan heb je een prima vliegend toestelletje. Wil je meer, dan kun je er altijd nog een andere motor instoppen.

Een 7.4 volt lipo is ideaal voor de EasyStar. De standaard motor zal doorbranden als je er een 11.1 Volt lipo in zet (3s). De lipo's mogen zoveel mAh's zijn als je wilt. Hoe meer mAh's, hoe langer je kunt vliegen.

Het enige waar je rekening mee moet houden is het gewicht. Hoe meer mAh's in je accu, hoe zwaarder hij zal zijn. Denk dan niet dat lichter per definitie beter is. De accu wordt in de EasyStar gebruikt om het zwaartepunt goed te krijgen. Je legt de accu in de neus, en blijkt het zwaartepunt dan te ver naar achteren te liggen, dan leg je de accu verder naar voren, en andersom. Als je een heeel lichte lipo neemt (bijvoorbeeld een 350mAh van 20 gram), dan lukt dat dus niet!

Ik vlieg zelf overigens met NiMh batterijen. Gaat ook prima. Mijn accu (7 cellen) weegt zo'n 220 gram en levert 2500mAh. Maar voor dat gewicht heb je dus ook een 5100mAh lipo! (Da's heeeel lang vliegen :P). Overigens is het wel even de vraag of je met een 5100mAh lipo je zwaartepunt goed krijgt, want die dingen zijn vaak zo groot dat je er geen kant mee op kan in de neus.

Voor het bouwen van een EasyStar (mijn persoonlijke ervaring):

Tip 1: houdt er bij het bouwen rekening mee dat je de motor er wel eens uit zal willen halen. In plaats van de motor erin te lijmen bij het aan elkaar zetten van de twee helften van de romp, de romp in elkaar lijmen zonder de motor erin en de motor beplakken (niet de luchtgaten :P) met wat strips dubbelzijdig plakband, of dun rubber, zodat je hem er stroef in kunt drukken. Hou dus ook wat extra draad over zodat je de motor een paar centimeter uit het vliegtuig kunt trekken.

Tip 2: ontstoor de motor extra. De motor bij de 59 euro versie is wel licht ontstoort, maar kan beter. Sommigen hebben totaal geen last van storing. Ik wel! Dus extra ontstoren (effe zoeken op dit forum) kan geen kwaad.

Motor bij mijn versie van rond de 60 euro is niet ontstoord. Heb de standaard motor nog niet gebruikt dus weet niet of je er ook last van hebt.

Thnx, met deze info kan ik wat 8)
Als ik een 7,4 1500mAh Lipo zou gebruiken zou dit dan niet te licht of te zwaar zijn? In combinatie met 2X 9 grams servo's?
Bij de ontvanger van de MX-12 wordt een batterijhouder geleverd...is het handiger om een accupack te kopen ivm het gewicht?

Huh ? Je hebt geen accupack nodig.. je ontvanger krijg voeding van je lipo.. Ik heb zelf 2x een 11,1v 1500 mah in mijn EZ dus 2 lipo's! dus te zwaar.. neh.... :) heb dan wel iets andere motor.. :p

p.s. bij www.wa-rcmodellbau.de is de Easystar nog geen 50 euro!

Noah zei:
Huh ? Je hebt geen accupack nodig.. je ontvanger krijg voeding van je lipo.. Ik heb zelf 2x een 11,1v 1500 mah in mijn EZ dus 2 lipo's! dus te zwaar.. neh.... :) heb dan wel iets andere motor.. :p

p.s. bij www.wa-rcmodellbau.de is de Easystar nog geen 50 euro!

:oops: ...dus mijn lipo zorgt zowel voor stroom voor de ontvanger als voor mijn motor?...wist ik niet :oops: .....
Maar 1x 7,4 1500 zou moeten kunnen dus? En een mooie tip voor de goedkopere easystar!

De mijne vliegt op 3s1p 2100mah,11volt.En dit met de standaard motor.Natuurlijk niet altijd vol gas.
Daar de EZ ook uitstekend kan zweven,ben ik dus geruime tijd in de lucht met deze lipo's.
En als de motor het dan toch begeeft,dan komt er een 480 in(+/-11€)

Inderdaad,die regelaars van IMCS zijn heel goed,maar ik zou toch wat meer ampére nemen,dan kan je die later nog gebruiken voor een ander vliegtuig/motor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back