multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer een fantastisch projectje Sleur.....
Weet jij trouwens of een orginele EZ RR is te vliegen met een 7.2 V stickpack van 4500Mah ?
Alleen als je een andere propellor erop zet, bijvoorbeeld zo'n Günther 125mm of 145mm of een APC met een beetje flinke omvang (bijv. 6x4 Electric Pusher).

6 cellen is eigenlijk te weinig voor een EZ. 7 of liever nog 8 cellen geeft een beter resultaat. Vooral het gewicht van een stickpack geeft je met 6 cellen te weinig power om lekker te kunnen fladderen.

Stickpack in een easystar

Hallo Mensen.

Ik vraag me af of ik de easystar kan vliegen met accu,s die ik gebruik in mijn rc auto's
dus 7,2 volt 4500mAH voor 1/10 auto's

Anders heb ik nog 7,2 volt 1400mha uit een 1/18 auto.

Kan ik hier iets mee?

Groetjes Loek

Loek,
als je een paar berichten naar boven leest dan zie je dat je net iets te kort komt met een 7.2V stickpack
ik dacht zelf ook dat het zou werken , maar mischien mer een andere prop gaat het wel.
maar we verzinnen wel wat !

Ziet er weer mooi uit Sleur, vooral die vleugels..... :lol: Eéntje hoefde je niet meer af te kappen zeker :rolling: :wink:

@ BCS: een stickpack is een beetje te zwaar maar wat sleur al zei, hij zal wel de lucht ingaan met een andere prop.
Zelf vlieg ik met 7, 8, of 9 cellen* (humpack-cellen) het hangt van de wind af welke pack ik erin doe. Als het echt windstil is moest ik aardig gooien om hem de lucht in te krijgen met een standaard prop en 9 cellen. Nu heb ik er een 5,5 x 4,5 mm prop op van Multiplex en de favoriete pack is 8 cellen :yes:

* Ik heb de accu anders gesoldeerd op de foto, 2 x 4 cellen op elkaar

Ik zie het Benny.... Ik had het niet gezien.....!! Foutje. In iedergeval iedereen bedankt voor de antwoorden op onze vraag. Mischien dan toch maar een een Lipo accu aanschaffen.

Loek

lipo lijkt me ook beter , zeker voor de toekomst , mochten we het onder de knie krijgen en met andere electromodellen gaan vliegen dan heb je ze ook nodig.........
En de prijzen van lipo vallen erg mee , anders laten we ze uit babi pangangland komen

Ik zie het Benny.... Ik had het niet gezien.....!! Foutje. In iedergeval iedereen bedankt voor de antwoorden op onze vraag. Mischien dan toch maar een een Lipo accu aanschaffen.
Vragen staat vrij en ervaringen delen we hier graag. ;) Ik vlieg ook met een 2S1P LiPo van 3200mAh, stickpack afmeting. Die kwam namelijk uit mijn autootje (XRay T1M). De accu weegt echter slechts 187 gram maar levert dus wel heel veel vermogen. In combinatie met een andere propellor (APC 6x4 Pusher) is het prima te doen, zelf nog wel bij windkracht 4. 8O Wil je echt sneller gaan vliegen, dan moet je aan een 3S LiPo en/of een brushless motor. Maar eerst lekker oefenen met lagere snelheden, na zo'n 6 weken ga je vanzelf de extremen opzoeken. :D ;)

om even terug te komen op het stickpack verhaal op de vorige pagina

ik vlieg mn EZ met 7.2 volt 1800 en 2000mah van conrad. eigenlijk veel te zwaar en dan in te de=nken dat de 4500 nog zwaarder is. de easystar wordt er wel stabieler van maar lekker vliegen zou ik niet zeggen. het is soms meer een strijd om hem in de luycht te houden met dat gewicht in de neus. dan hoef je er zeker geen camera ofzo bij in te zetten.

hier is de schets, => SCHETS
je moet effe een code invoeren en dan 45 sec. wachten en dan op Free download klikken ...
PS: voor bij men easy twijfel ik nog tussen 2 x een 7 cellen 1400 accu of 1x 7 cellen 1400 + 1x 8 cellen 1400
iemand enig advies ?

grts,
niels

Laatst bewerkt:
om even terug te komen op het stickpack verhaal op de vorige pagina

ik vlieg mn EZ met 7.2 volt 1800 en 2000mah van conrad. eigenlijk veel te zwaar en dan in te de=nken dat de 4500 nog zwaarder is. de easystar wordt er wel stabieler van maar lekker vliegen zou ik niet zeggen. het is soms meer een strijd om hem in de luycht te houden met dat gewicht in de neus. dan hoef je er zeker geen camera ofzo bij in te zetten.
Het verschil tussen 7,2V en 8,4V is echt wel merkbaar.
Op 7,2V had ik dit experiment nooit aangedurfd: vliegt-ie-vliegt-ie-niet
(Standaard motor, beetje betere prop, filmpje op tweede pagina)

Nu vlieg ik met een niet al te zware brushless en dat gaat echt super!
propadvies-easystar-met-brushless-originele-motorhouder-2

Ik zou aan mijn huidige combo best nog eens 500 gram durven toevoegen en nog zeker zijn dat het vliegt.
Maar vraag me dan niet om een looping te maken ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Het brushless setje heb ik gisteren binnengekregen en aangesloten.
Het werkt mooi, alleen om het metalen omhulsel (ter grootte van het originele 400 permax motor) heb ik een fotorolletje gemaakt en daarin het metalen omhulsel bevestigt omdat het fotorolletje precies in de opening past.
Nu mijn vraag welke lijm ik het beste kan gebruiken om het fotorolletje met de elapor te verlijmen?
Ik heb hier de elapor lijm met activator en nog wat bisonkit liggen.

Ik weet niet of bisonkit de EZ aantast maar ik denk het niet. Welke je van die twee beter kan gebruiken zou ik niet weten. Volgens mij werkt het met beide prima.

Ik weet niet of bisonkit de EZ aantast maar ik denk het niet. Welke je van die twee beter kan gebruiken zou ik niet weten. Volgens mij werkt het met beide prima.

Denk dat ik het fotorolletje ietsje ruw maak en dan met elapor lijm (en activator) verlijm, volgens mij gaat dit niet meer los.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back