Multiplex Funcub 2010

Ik heb er ook 3S 3000 in liggen vliegt prima en je kan lekker lang vliegen
als je niet constant vol gas vliegt kun je ongeveer 22 minuten vliegen op een 3000 lipo
mijn timer staat ingesteld op 20 minuten en dan pomp ik er na die tijd ongeveer 2500 á 2600 ma in.
Ik heb wel 2200 ma lipo accu`s maar er nog nooit mee gevlogen, kan me geen reden voorstellen waarom .......... de 3000 lipo accu's zijn gewoon perfect.
Binnekort wil ik zelfs proberen met een 5000 ma 3S lipo te vliegen, moet volgens mij ook wel willen, we zullen zien

een paar filmpjes van de afgelopen vakantie (niet allemaal watervliegen ;) ) zoals beloofd

[URL="
@ livigno jul 2011 inair .wmv‬‏ - YouTube[/URL]
bij 5:20 zie je goed dat hij achteruit gaat

[URL="
@ livigno‬‏ - YouTube[/URL]

[URL="
@ fusine meer inair‬‏ - YouTube[/URL]

[URL="
@ tarvisio lago fusine‬‏ - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Erg mooie filmpjes zeg. Het plezier straalt er vanaf!

In het eerste filmpje zaten in het begin wat enge momenten waarbij je 90 graden gekanteld was?

Voor de rest doet het landingsgestel zijn werk goed!

dank jullie

ja, klopt de wind was flink op komen zetten (en wou toch een paar inflight filmpjes) en kwam ook niet helemaal recht op de wind binnen plus dat het zwaartepunt een stuk verder naar achter lag door de FCO2 onder de staart :rolleyes:

Edit : Vanwege auteursrechten is erbij bepaalde filmpjes geen audio meer :(

Laatst bewerkt:
Vandaag ook maar eens buiten gaan spelen ;).....

Op het strand:

Overigens bij zijwind landingen krijg ik toch vaak een zogenoemde ground loop (zie einde film hierboven). Je ziet me nog corrigeren met het zijroer door rechtsaf te sturen, maar daardoor wordt de druk op het rechterwiel gek genoeg alleen maar groter! Links sturen gaat ook niet goed. Volgende wat ik ga proberen is om vlak voor touch down al te "decrabben" .

Wat stof blazen in het park...

Bedankt!

Met decrabben bedoel ik dat je bij zijwind (en dus de neus afhankelijk van de windsterkte een richting de wind is gericht) vlak voor de touch down met het richtingroer de wielen in lijn met de bewegingsrichting zet.

Hier een paar van mijn Funcub tijdens mijn vakantie. Helaas niet beelden van een verre bestemming..;)

hoi

ik weet dat er al heel wat geschreven is over trillingen ,maar ben ik vanavond aan het vliegen ,begint die van mij ook ineens een hoop herrie te maken als je recht uit vliegt en volgas geeft ,als je recht omhoog gaat heb ik nergens last van .
voor heen nooit problemen gehad .
na ja ,weer sleutelen maar weer
prop is een 13x5, zal daar een mee beginnen .

gr paulus

Je hoort het toch net te veel, van die vibraties

misschien ook gelijk even kijken of je neus nog heel is? was bij mij het euvel, neus was als het ware gespleten

Toen ik mijn cub kocht las ik ook op verschillende flora het trillingsprobleem.

Tijdens het opbouwen van de cub heb ik carbon staafjes (+-15 cm lang doorsnede 2mm) in de neus gedraaid en verlijmd.( de zwarte puntjes in de neus zijn de staafjes)
Verder nog wat verstevigings werk erin gezet. Zie foto:

DSC07863.jpg

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen enkel trilling heb. Misschien een oplossing voor je trillings probleem.

bedankt voor de tips heren

tja voorheen nooit problemen gehad ,en zo in een keer is het er ,snap er niets van
het motor gedeelte is nog goed ,ik denk dat het een prop probleem is .(nieuwe is besteld)
maar ik ga vandeweek zeker de boel verstevigen.

ik heb achter het motor schot nog een extra mutyplex(houten) motor schot zitten om de motor vast te zetten ,en die zit weer vastgeschroeft aan het orginele motorschot ,dit was nootzakelijk ,want anders kon ik de motor helemaal niet vast maken .

ik hou jullie op de hoogte.

gr paulus

even een vraag over de flaps: het stangetje van de flaps gaat in een ovaalvormig metalen busje. Als je deze goed vast zet kan deze niet meedraaien als je de flaps gebruikt.
nu moet ik dus het moertje niet aandraaien maar dan verlies ik de boel. Heeft iemand hier ervaring mee?

Back