FunCub met flaps en MX16
Hallo Allemaal,
Ik ben erg tevreden met mijn FunCub, hij vliegt prima maar toch heb ik een vraag.
Hoe bedien ik het beste de flaps, ja, ik weet dat ze niet echt nodig zijn, maar op het veld waar wij vliegen is het van groot belang ze te kunnen gebruiken....nouja laat ik maar eerlijk zijn...ik vind ze gewoon leuk.
Ik heb op mijn MX16 de flaps nu op de 3 standen schakelaar in de rechterhoek staan,+_ 30 graden voor start en full uitslag voor landing, maar als ik die tijdens de vlucht wil omzetten moet ik even mijn stick loslaten, en op het moment dat ik dan de flaps laat zakken schiet mijn vliegtuig omhoog, ondanks dat ik er een servoregelaar op heb staan die ze tamelijk langzaam laat bewegen.
Ik durf dit eigenlijk allen op redelijke hoogte.
Dit is, vooral met redelijk wat wind erg lastig, dus laat ik downwind de flaps zakken, schiet hij omhoog, dan snel naar beneden sturen, inmiddels op baseleg, (nog redelijk hoog) en op final zit ik eigenlijk nog te hoog en moet ik zoveel gas terugnemen dat ik wiebelend aan dek kom.
Ik kan ook de flaps op de draaischakelaar zetten, dan is het beter in bereik en hoef ik mijn aileron/elevator stick niet los te laten, alleen heb je dan geen van te voren bepaalde vaste stand.
Wat is in dit geval de beste optie...of zie ik iets veel eenvoudigers over het hoofd? ..... behalve beter vliegen leren?
Alvast bedankt voor reacties,
Jan