Multiplex Funcub 2010

Hier mijn maiden op het water.

Het waaide eerst zo hard dat mijn Polaris direct zou omslaan. Dus dan maar gekeken hoe dat taxieen met de funcub wel gaat. Maar dat ging erg goed, het waterroer is erg effectief en kon hem zo op lage snelheid rond draaien in die wind.

Ik had voor de zekerheid nog een waterroertje gevouwen die de helft zo diep was, maar bleek niet nodig. Althans, niet in deze condities.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had tot nu toe geschreven dat ik geen last van trillingen had. Vrijdag avond gaan vliegen toch last van trillingen. Door andere FC eigenaren een oplossing mee gekregen die ik hier nog niet ben tegen gekomen (of over het hoofd gezien).

Zal wat foto's maken als het af is.

Waar merkte je dan aan dat er trillingen waren? Het geluid van de propellor ??

Hier mijn maiden op het water.

Het waaide eerst zo hard dat mijn Polaris direct zou omslaan. Dus dan maar gekeken hoe dat taxieen met de funcub wel gaat. Maar dat ging erg goed, het waterroer is erg effectief en kon hem zo op lage snelheid rond draaien in die wind.

Ik had voor de zekerheid nog een waterroertje gevouwen die de helft zo diep was, maar bleek niet nodig. Althans, niet in deze condities.

Hey dat ziet er goed uit! Die floats doen hun werk prima en mooie landingen trouwens!

---
- Successes and crashes are equally good because they both give you information!

Ziet er erg goed uit!
Je kunt wel vliegen dat zie je wel en landen ook.
Dus operatie waterroer geslaagd!
Misschien begin ik ook nog eens aan floats dan heb ik een mooie voorbeeld.
Ton

Vandaag tijd gemaakt voor de FC, omdat ik last had van trillingen een oplossing meegekregen die allen FC's op de club hebben. En het werkt.

full

Dan de bovenste laag van de dummy motor eraf gesneden.
full

3MM alu plaatje in de motorplaat geschroefd. 1 vast gezet met m4 moertje (met gewone hout vijs zit je tegen je motor) De hout vijs ga ik later vervangen door een M5 (Is al optisch mooier dan zo'n schroefje)
full

Dan heb ik de vijzen zo aangespannen dat de dummy motoren samengedrukt werden. Zit echt vast nu.
full

Ik heb de motor volgas laten draaien en nog geen problemen tegengekomen Nu weer wachten op goed weer en in de lucht dan :wink:

Grt,

Lindert

begrijp ik nou dat de bout door de hele neus gaat, van het ene naar het andere plaatje?
zit je dan niet in de knoop met de motor?

het lijkt me een stevige oplossing in elk geval

Neen, in totaal zitten er 4 bouten in. Deze gaan door het alu plaatje en de motorplaat maar raken net de motor niet aan.

Grt,

Lindert

begrijp ik nou dat de bout door de hele neus gaat, van het ene naar het andere plaatje?
zit je dan niet in de knoop met de motor?

het lijkt me een stevige oplossing in elk geval

Dwars door de motor :D :D....

Ziet er stevig uit, maar tot op heden nog geen trilling gehad. Ik hoop het dan ook niet nodig te gaan hebben...

Mijn Fc met MPX tuningset heeft al meer dan 70 vluchten gemaakt. En nu pas trillingen... :confused: Misschien is de neus gewoon zwak geworden van al dat gebruik.

Ik zou de schroefjes (aan de motorsteun) allemaal nalopen en goed vast knallen bij mij heeft dat een paar keer geholpen. In het begin had ik er ook geen last van. (nu ook niet meer)

ik denk dat ik m verkeerd gebalanceerd heb.
zo'n alu moterplaatje lijkt me anders ook wel een goed idee.
bedankt.

het is geen onbalans in je prop.

je hebt m nou al gebalanceerd en gebalanceerd is gebalanceerd.
je moet je motorschot versterken met glasmat,carbon enz.
bij mijn twinstar was het ook een probleem na een jaartje.
stevig motorophaning en het is weg.

of de manier als lindert

ik heb de neus versterkt met een of meerdere Magnum ijslollie stokjes :D
Je maakt een snee in de neus ter grootte van het stokje
Deze snee vul je met PU lijm
je duwt het stokje in de snee en laat het drogen
Boven op de neus en aan de twee zijkanten.
Eventueel uitsteeksel weg snijden en schuren.
Hierdoor heb je de neus versterkt en geen trillingen meer(indien alle andere faktoren oke zijn). Bovendien heb je ook nog een lekker ijsje gegeten :D
Ik heb een 330 Watt motor op de Funcub

succes

Laatst bewerkt:
Voorlopig nog niet ;). Maar wie weet in toekomst.

Inderdaad is het lastig. Je zit eigenlijk meer naar het toestel van je collega te kijken, en een keer in een soort concentratie-verlies-momentje had ik bijna een vergissing gemaakt door te denken dat ik met de andere aan het vliegen was.....

Back