Multiplex Funcub 2010

zijn er hier mensen die ook last hebben van speling in de vleugels?
ik krijg nu, na een vlucht of 30, dat de vleugels in het midden gaan wijken, er komt na een vlucht een aardige kier in.
ik wil natuurlijk niet dat ik in mid air ineens een vleugel kwijt ben :)
 
zijn er hier mensen die ook last hebben van speling in de vleugels?
ik krijg nu, na een vlucht of 30, dat de vleugels in het midden gaan wijken, er komt na een vlucht een aardige kier in.
ik wil natuurlijk niet dat ik in mid air ineens een vleugel kwijt ben :)

Mwoah.... :)

Ik heb hem nu denk ik wel 20x op en afgebouwd (en dus veel meer vluchten), maar niks te merken van speling. Zelfs niet na een botsing in de lucht met een andere funcub (met de vleugel nog wel).

Wel heb ik preventief wat vet in die buisjes die in elkaar schuiven gesmeerd. Ik had het idee dat die buisjes zich wat in elkaar aan het krassen waren.
 
hij heeft inderdaad wel keer een tik gehad, crash kan je het niet eens noemen
vanmiddag nog, de low inverted pass die ik maakte kwam wel erg laag (lees in een struik) terecht :D
 
zijn er hier mensen die ook last hebben van speling in de vleugels?
ik krijg nu, na een vlucht of 30, dat de vleugels in het midden gaan wijken, er komt na een vlucht een aardige kier in.
ik wil natuurlijk niet dat ik in mid air ineens een vleugel kwijt ben :)

Klopt, heb ik ook een beetje. Net als dat het schuim op bepaalde plekken, bijvoorbeeld waar je je FC telkens oppakt, zacht wordt. Bij mij is dat op het vleugeloppervlak, net naast de romp. Ik zie de 'vingers' in het schuim komen. Het kieren kan niet eens zoveel kwaad denk ik. En anders is het een kwestie van ff duct-tape op de onderkant van de vleugels plakken, over de kier. (desnoods ook op de bovenkant, maar dat is esthetisch weer wat minder.) Dan weet je zeker dat je mid-air geen problemen krijgt met wegdwarrelende vleugels...
 
De uitstulping van de vleugels vallen in de uitsparing van de romp. In principe kunnen de vleugels niet los komen tijdens de vlucht.
Van wijkende vleugels heb ik geen last, maar ik merk wel dat ze makkelijker in en uit elkaar willen.
 
Hierbij een filmpje van mijn Funcub als sleper van een zwever.
Welleswaar geen water in de buurt maar toch....
Het was al wat later op de avond

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb toevallig de funclub gisteren zien vliegen.
Op het eerste zicht leek deze nogal doorzichtig.
Maar het vliegt wel mooi.
Was gewoon in de witte uitvoering van Multiplex met enkel de klevers erop.

Johan.
 
Heeft iemand hier de FC wel eens met de hand gelanceerd?
Ja, ik...deze week nog.... Bij een beroerde start pakte ik een dikke graspol met het onderstel, brak finaal af. Onderstel zat al niet helemaal lekker meer, maar ik dacht: dat komt wel...
Nu dus al een paar keer de FunCub met de hand gestart, gaat prima. Geen flaps, iets meer dan half throttle en rustig wegwerpen, alsof je een papieren vliegtuigje weggooit, hij gaat meteen mooi in glijvlucht weg.
Landen ook geen probleem, alleen ff zorgen dat de prop horizontaal staat...
 
Heren , harstikke leuk draadje dit hoor maar kan het niet beter verplaatst worden naar electro vliegtuigen want het gaat niet echt meer over specefiek watervliegen.

Nogmaals dit is niet aanvallend bedoeld maar dit is gewoon mijn gedachte.

Mvg Bart
 
Een correcte opmerking als je het mij vraagt.
De meeste postings hebben niet veel met watervliegen te maken.
Al was dat (in het begin)wel het doel denk ik.
hij doet het ook wel goed als watervliegtuig
 
Laatst bewerkt:
zaterdag met funcub gevlogen, had eerst (woensdag) trilling in moterschot maar heb er een alu motorplaatje in gezet en geen trilling meer:).
 
Als je er drijvers op zet, moet je dan op bepaalde zaken letten?
En wat is het verschil met take off en landen op het water ten opzichte van op het land?
Moet het water altijd strak zijn zonder golfjes ( ja ik snap dat het geen zeewaardig toestel is.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op zich is starten van water net zo simpel als vanaf het land. Een beetje wind en golfjes is op zich wel lekker. Als het water glad is, wil ie wel eens wat plakken merkte ik, en wil 1 drijver vliegen en de andere niet. Kan ook aan mijn waterroer liggen, maar wat er dan gebeurt is dat is plots 90 graden hoekt.... Daar had ik in ruw water geen last van. Maar ik heb nog een kleiner waterroertje liggen om mee te experimenteen.
 
Back
Top