Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Weet iemand waar die stevige roerstangen te halen die in het bouwverslag staan?
Bij de NL webships waar ik wel eens wat bestel kan ik ze neit vinden.

De mijne vliegt perfect met de originele stangen. Die andere,stevige kan je normaal toch kopen in iedere modelbouwzaak dacht ik.

Als je 'm in Nederland wil bestellen is Verspaget in Eindhoven de goedkoopste die ik kon vinden, 59 euro.

Misschien kan iemand me even helpen die ook een HET-RC motor heeft. Heb zelf een 4W voor de FJ,
en wilde net de regelaar aan de motor solderen. Blijkt dat de motor 3 zwarte draden heeft. Kan iemand
me vertellen hoe ik erachter moet komen aan welke ik de gele/rode/zwarte van de regelaar aan moet solderen?

Wacht vol ongeduld op een antwoord :)

Misschien best werken met stekkers en gewoon verbinden. Als de motor verkeerd draait twee stekkers omwisselen en nu loopt de motor in de juiste richting. Kan natuurlijk ook met solderen i.p.v stekkers.

Jos

Hoi,
Ik heb ook de 4W van Het-rc op m'n funjet.
Gewoon alle draden aan elkaar,maakt niet uit hoe,en als de motor verkeerd loopt,dan gewoon 2 draden wisselen.
Dus,als je de FJ van achteraan bekijkt,moet de prop met de klok meedraaien.

Dat was snel DUFOUR!! :D

aha.. dus maakt niks uit waar ze aan zitten, dat wist ik niet.
dacht ook dat alleen vliegtuigen met prop en motor aan voorkant met de klok mee moesten
draaien, en als de motor achterop zit (duwen dus) tegen de klok in. Maar begrijp (hopelijk) goed
van je dat altijd de prop met de klok mee moet draaien ongeacht of deze trekt of duwt.. toch?

en de prop wel anders om... dus met opdruk naar binnen? of eigenlijk met het gladde/ronde profiel
van de prop richting "met de klok mee" ?

bedankt voor de snelle reactie..

Nee,gewoon als ie verkeerd loopt,2 draden wisselen en dan loopt ie goed. Ik heb er een camspeed opzitten(4,7x4,7) van Graupner en die zijn met de opdruk naar de neus gericht.

DUFOUR zei:

Begrijp je toch goed dat alle motoren tegen de klok in moeten draaien als je erop kijkt (deze eigenlijk tegen de cam aankijkt)
en dus met de klok mee als je vanuit de piloot kijkt?!

Heb net de motor aan de regelaar gesoldeerd. Natuurlijk draaide hij verkeerd om, draden om en lopen.
Toen APC 6x4 erop (heb ook 5.5x4.5 liggen), en die "verkeerd" om erop gedaan. Dus niet met het profiel van de prop
in de draai richting, maar andersom omdat hij moet duwen. Hoop zo dat het goed is.

Toen even test gedraaid. VERDOMME wat heeft die 4W een power zeg. Je durft hem in je hand houdend echt niet
harder te zetten dan half gas!! ppfff.. dat wordt geen langzaam vliegtuigje (niet dat ik dat wilde hoor).
Nu nog even uitvinden hoe mijn MX12 te configureren om met deze delta te vliegen.

utilman zei:
DUFOUR zei:

Begrijp je toch goed dat alle motoren tegen de klok in moeten draaien als je erop kijkt (deze eigenlijk tegen de cam aankijkt)
en dus met de klok mee als je vanuit de piloot kijkt?!

.
Je neemt de FJ beet,je bekijkt hem langs achteren,dus de neus van jou weg. Dan draait de prop naar rechts. De opdruk van de prop is naar de neus gericht.

ah.. tuurlijk!! als je prop hetzelfde erop zet als een motor die voorop zit, en je draait de motor om zodat je deze achterop
kan zetten dan moet de motor wel andersom draaien... :oops:

heb effe ene klein vraagje, ben van plan deze avond een funjet te kopen, met de brushles set van multiplex voor de funjet, met de BL 480-5D, is dit een goede motor, of is het zijn geld niet waard?
welke motor neem ik anders?

groeten!

ik heb nog nooit een jet gevlogen, die setup haalt normaal toch 160km per uur? (volgens rcgoups)

greets!

kweetnie, heb het verscheidene mensen zien zeggen, hoe snel geraak ik mss met die bl 480 5D?

Back