Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Ik heb hem zelf nog nooit zien vliegen met deze motor.

Zelf vloog ik hem met de mega 16/15/4. Dat ging super. Wel hard, maar ook weer geen pylon racer. Volgens de specs gaat hij met deze motor zo'n 20% harder.
De conclusie moet je zelf trekken :wink:

Heren FunJetters (?),

Ik heb hier stuks Hyperion 1800vx 2s 7.4v liggen (20 - 30C); goed voor 14,8 volt / 1800 mah als ik ze in serie zet. Totaalgewicht van de lipo's is dan 182 gram. Zou dit leuk zijn in een FJ? Zwaar overkill of de ultieme set-up? En met welke motor / prop? Hoeveel amp. gaat dat dan trekken? Valt dat dan nog makkelijk te starten?

ZamBeZi zei:
Heren FunJetters (?),

Ik heb hier stuks Hyperion 1800vx 2s 7.4v liggen (20 - 30C); goed voor 14,8 volt / 1800 mah als ik ze in serie zet. Totaalgewicht van de lipo's is dan 182 gram. Zou dit leuk zijn in een FJ? Zwaar overkill of de ultieme set-up? En met welke motor / prop? Hoeveel amp. gaat dat dan trekken? Valt dat dan nog makkelijk te starten?

Even in de gaten beginnen houden ...
kan wel eens heel leuke resultaten gaan opleveren. :lol: 8O

Ik wacht met spanning af. Toch al maar een funjet opladen bij het volgende bezoek aan de modelboer. :?: :roll: :?:
(mijn vriendin gaat echt gek worden als ik met nog een vliegertje thuiskom :oops: )

Is niet gezegd dat ik dat ook ga doen, maar ik heb hier dus 2 gloednieuwe werkloze lipo's liggen als gevolg van een fout bij de leverancier. Ik had eigenlijk de 11,1 volts besteld (single voor Minimag, Mustang en Huckebein en parallel in m'n Sniper), maar kreeg de 7,4 volts. Inmiddels zijn de goede onderweg en mocht ik de verkeerde voor een zacht prijsje houden; daar zoek ik nu een "platform" voor. Ik zou ook voor een lichte setup kunnen gaan, door die packs single (dus 7,4 volt) te gebruiken. Ik lees op ACW dat die WARP-motoren ook veel op 2S worden ingezet, maar of dat nou FUN is? Het is toch maar voor er bij, dus liever kort en snel, dan een jet die als een slowflyer ronddwarrelt.
Aan de andere kant kan een hoger voltage ook minder amps betekenen en zal ik dus qua performance en vliegtijd niet perse ver van een 3S 2200 mah-setup af hoeven te zitten, maar dan zal ik daar wel een geschikte motor en prop bij moeten zoeken.

Had ik nou 3000 mah, dan kon ik die Sniper leuk snel en licht vliegen, maar met 1800 mah kan ik de amps niet leveren en sloop ik de lipo's en/of sta ik in 1,5 minuut (ofzo) weer aan de grond.
Nou is die Sniper wel een zware bak, dus zullen er heus wel mogelijkheden zijn met een andere kist; ik heb alleen weinig gevoel bij een 4S1P-setup met relatief weinig amps (1800 mah)!

Ik hoop dat de goeroe's hier wat tips hebben.

@Zambezi

anders vraagje ff posten op RC groups. De amerikanen gaan toch nog altijd net een beetje sneller. ;-)

Heb er overlaatst een topic gevolgd. Max 3S Max 20 Ah.
En doel over de 100 mph. Is gelukt. Dus met 4S moet er toch wel iets bereiken zijn met een funjet.

Greetz

hallo,

wat is een goede motor voor de funjet ?
hij mag wel best snel gaan ik kan altyd half gas vliegen :P
en ja ik weet het er is al over geschreven maar kan weinig goede info
vinden + het goede verkoop adres (liefst online nederlandse shop :P )

Je kan ook even wachten en dan de MPX Twister kopen.

05.jpg

Moooooi
Komt in april uit.

Back