Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Die warp 2 turns moet je niet doen.. moet je veel te klein proppen en trekt stroom bij het leven.

3 turns is goed of anders inderdaad een HET-RC Typhoon motor.

Typhoon is 3,2 mm dus een 3,2 mm prop adapter.
je 5x5 propje heeft een diameter van 10mm het grootste is 8mm dus je zal met een adapter ring moeten gaan werken. vaak hebben Jamara propjes deze in verschillende maten in het zakje zitten.

Gewoon Marijn even mailen en vragen of hij een (opvulring) heeft voor een 3,2, 8mm adapter.

Sjoerd, gewoon de prop gebruiken die ik er bij gedaan heb. en Inderdaad een propadapter gebruiken zoals Noah aangeeft.
verder de as van de typhoon wat naar achteren schuiven en/of een ringetje tussen de adapter en de motor schuiven zodat de motor niet van zijn magneten wordt geduwd.

ok maar een ringetje tussen motor en propadapter helpt tpg niet ?
dan duwt hij hem net zo goed weg..
ik mail marijn wel misschien snapt hij het wel en stuurt hij mij wat ik nodig heb :P

je as moet zo lang/kort zijn dat de prop de as niet naar voren schuift(richting de neus). Ik had er een klein ringetje om (stukje stuurstang) zodat de as niet verder geduwd kan worden. Wat er dan gebeurd is dat je behuizing uit elkaar wordt geduwd van de magneten af. Bij een duwprop opstelling kun je daar last van hebben bij de typhoons.
Als je niet begrijpt wat ik bedoel druk dan maar eens op de as en kijk wat er gebeurd met je motor.

ja daar kwam ik ook achter maar een ringetje helpt dan tog niets?
moet het ringetje dan achter de prop adapter en voor de motor ( dus niet naar de neus toe maar kort aan de propadapter )
ksnap het niet.. :roll: misschien een foto ?

hahaha snap precies wat je bedoelt awol.
inderdaad wat lastig uit te leggen.

Als je as niet tegen het huis aanzit heb je dus ruimte van motorhuis naar stop op de as. die ruimte kan het motorhuis gebruiken om te bewegen. als je hier een ringetje tussenzet kan de motor geen kant op.

ik snap er egt niets van waar ringetje ? kan je geen paintje maken of foto ?
als je op de as een ringetje zou doen (wat zoals ik het denk niets uit maakt)
gaat dat tog schuren tegen de motor en remt hem af enz..

Lijkt me duidelijk zo :

1. standaard
2. as verplaatst
3. zo kan de spoel en achterplaat vrij op de as bewegen.
4. zo zit de achterplaat motor vast.

35196979lz4.jpg

Wat je ook kan doen is de as er andersom in doe richting de prop adapter aangezien het motorhuis maar 1 kant los kan.
dan zit hij ook op slot.. hmmm.. betere optie. :D

nee zo zit het niet.. :?
bij mij gaat het motor huisje samen met de as van de spoel af
dus de as zit vast op het "grote" deel van de motor
als ik tegen de as druk dan gaat het motor huis eraf en gaat de as door de speol heen
omdat hij vast zit aan het motor huis..
zal morgen wel foto`s plaatsen .

foto`s

normaal :

eraf :

hoe hij eraf gaat :

hier zie je dat hij net achter het motorschotje los komt en er dan afschiet .
dus de as aan de achterkant beweegt niets...

Dat klopt toch met wat Noah en ik zeggen?
Je prop duwt het motorhuis naar achteren op het moment dat er ruimte is voor de as om te schuiven, door er een ringetje op te zetten dat tussen de propmount en het motorvestiging komt (moet klein zijn zodat ie op het lager valt) voorkom je dit.

waar komt nou dat ringetje ?
als je de as tegnhoud om te schuifen hou je hem ook tegen om te draaien...
dus zoals ik nu begrijp moet het ringetje om de as in het kleine ronde gaatje waar je de lager ziet ?
nou als ik dat doe helpt het niets
sorry maar ik kom er egt niet uit misschien een foto van een typhoon met ringetje ?

Hoi,

Heb altijd de Mega 16/15/4 met 5.5x5.5 campspeed gevlogen in de Funjet. 3s 2100 ProLite
Omdat mijn Pylon racer de zwaartekracht opzocht...op een incorrecte manier....
Heb ik dus de 16/15/3 met 4.75x4.75 op de Funjet gezet.

Moet zeggen...viel iet wat tegen. Op papier zou het fix sneller zijn (pitchspeed van prop).
Maar om de pitch te behouden, heb je dus ook "thrust" nodig.
Dus misschien 5x4.75 of zoiets?

Denk dat de 16/15/4 met 4s en 5.5x5.5 camspeed het snelste is

Back