Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
een 5.9x5.9 misschien ?
of een 5.5x4.3 ?
en ik las net in dit draadje : 4W met 5,2x5,2 = 18amps, vond ik maar niks aan....
heb ook een 5.2x5.2 dus dat die regelaar te heet word ligt niet aan de ampere`s :roll:
(ik denk dat hij te heet word want hij valt zomaar uit maar kan niet voelen hij zit kort achter de motor..)

misschien of topic maar
ik heb net weer een nieuwe 3 cells 2200 mah 20c lipo opgestuurk gekregen omdat
die wat ik eerst kreeg inzakte onder belasting.
nu heb ik de nieuwe binnen heb er gisteren 2 vluchtjes mee gemaakt en na de laatste vlucht
een uurtje geladen ( met de e-sky die oranje lader van o.a. rc technics ) en vandaag verder vol geladen.
nu doe ik hem in het vliegtuig laat hem ff draaien haal hem er weer uit
is hij aan de bovenkant helemaal bol ?> :? lijkt wel lucht wat eronder zit is helemaal zacht..
maar ik doe tog niets verkeerd ik trek z`n 18 tot 24 a ofzo cker niet meer
oja.. hij gaf onder het proberen vandaag maar power voor een 2 cells daarom haalde ik hem er ook uit ...

Trek 18 of 24 of hoeveel ampere.

Als je dat niet meet help je elke lipo in de ewige jachtgronden.

En heb je wel een lipoafslag op je regelaar en zo ja is die goed ingestelt.

Je hebt je lipo namelijk te diep ontladen.
Leg hem maar naar buiten, hij kan namelijk noch ontploffen.

Mvg Johan

nee hoor hij is niet te diep ontladen.
de lipo afslag op mijn regelaar staat zelfs tevroeg ;) ( vraag vi-per maar )
en iemand anders hier vliegt de zelfde motor met de zelfde prop als ik en trekt 18 ampere
dus.. misschien zit ik er iets boven zal wel niet maar.. dan nog.
hij is dus lang niet te leeg want hij laade ook maar anderhalf uur ( wat voor mijn lader kort is want mijn 2 cells 2200 mah moet bijna 2 uur laden)

ik heb net weer een nieuwe 3 cells 2200 mah 20c lipo opgestuurk gekregen omdat
die wat ik eerst kreeg inzakte onder belasting.

Als die lipo inzakt zit je ver boven 30A :oops:

Meten is Weten en niks anders. :wink:

Mvg Johan

die vorige accu heeft alleen aan een motor gezeten de: roxy 2827-26
en die trekt met een 2 cells 12 a en met een 3 cells trekt hij met een 9x5 nou laten we zeggen
25 a wat hij nooit deed want dat kan m`n regelaar niet eens aan .
en de accu kan 60 a piek aan dus nee die heb ik egt niet overbelast en zakte tog in
ik heb dan ook een nieuwe gekregen en nu dit :cry:
en het lijkt mij dat m`n 30 a regelaar het bij 50 a of 60 wat nog net zou kunen ook wel zou hebben begeven ( heeft geen 40 a burst ofzo dus gewoon 30 a ) dus overbelast is hij ook niet
en te leeg getrokken ook niet dus ik heb geen idee wat dan wel .
( m`n regelaar stond op lipo protect en die gaat te vroeg in daarom stopte de regelaar er gisteren ook mee toen ben ik ook geland dus..)
zou een bekend probleem zijn met die regelaar..

Heren Funjetters,

Test gedaan met 4S (2x 2S 1800 mah) / HET-RC 5W (1800 kv):

CAM 5,5 x 5,5: 20 amp / 285 W
APC 6 x 5,5: 21 amp / 310 W

beetje laag? groter propje? motor omruilen voor een 4W op de zelfde lipo? graag een advies!

als er garantie op m`n lipo zit ( moet haast wel tog deed niets verkeerd..)
en ik kan m`n geld terug krijgen ( inplaats van een 3de lipo van hi-model te mollen)
zou ik dan ook een 3000/3300 mah erin kunnen doen dan zit ik z`n 20 gram boven het opgegeven vlieggewicht.
(met de setup wat hier al staat maar dan een ander propje)
maar een nieuwe 2200 mah zou ook goed zijn ik ga er niet van uit dat hij dan weer stuk gaat.
( allebij accu gingen op een verschillende setup stuk of waren al stuk )) dus het ligt niet aan m`n regelaar/motor ontvanger/servo`s :P motor = nieuw en regelaar ook zo goed als..

Er zit dus geen garantie op een lipo. (alleen op fabrieksfouten)(ga dat maar bewijzen in China) :lol:

Jij molt ze zelf. :oops:

Bent alleen te eigenwijs toe te geven dat de fout bij jou kan liggen.

Ik heb hier wel 20 Lipo paketten liggen van 2S tot 9S
Er is nog niet 1 vanzelf stuk gegaan.
1 hat Ik bijna zelf gemolt door hem aan de regelaar te laten (schakelaar stond op uit)
Daar werd ook een zel dikker maar door hem langsam weer te laden met balancer doet hij het weer. (75%)

Mvg Johan

vertel me dan eens waar het aan ligt ?
hij is niet te diep ontladen en hij is lang niet overbelast.
en geladen aan een balancer
en al m`n andere lipo`s ook oude heb ik nooit iets mee gehad ook met dezelfde lader geladen..
en die andere lipo zitten ook in de minimag soms en dan gebeurd er niets en met de 3 cells van hi-model zakte hij in onder belastign en deze zet inneens op ? alle andere lipo`s van mij ook in het zelfde vliegtuig doen het prima :?

Hier nog een Funjet in aanbouw.

Motor Typhoon EDF 3W.
Himodel 40 amp controller.
Accu 2000mah 11,1 V of 3200 mah 11,1 v
Prop 5*5 of 5.5x4.5 of iets dergelijks.

Heb nu een twinjet met setup, 2w-20 motor en 7*4 prop 3200mah 11,1 v

Funjet_002.sized.jpg

Sjoerd )vertel me dan eens waar het aan ligt ?
hij is niet te diep ontladen en hij is lang niet overbelast.
en geladen aan een balancer
en al m`n andere lipo`s ook oude heb ik nooit iets mee gehad ook met dezelfde lader geladen..
en die andere lipo zitten ook in de minimag soms en dan gebeurd er niets en met de 3 cells van hi-model zakte hij in onder belastign en deze zet inneens op ? alle andere lipo`s van mij ook in het zelfde vliegtuig doen het prima
Bij nieuwe lipo accu's kan de onderlinge voltage per cel soms veel verschillen, de accu laad dan niet goed op.
Deze zal dan eerst aan de balancer gehangen moeten worden, zonder deze te laden, dit staat ook in de handleiding vermeld van de balancer.
Dit doet de graupner balancer in ieder geval wel, hier heb ik persoonlijk goede ervaring mee.
kijk even of dit ook met jouw balancer mogelijk is.

nee dat is er in pluggen en hij laad tot hij vol is verder geen 1 knopje of niks..
heb nu de lipo lader4 van graupner besteld, daar ga ik een d9 2200 mah 3cells mee laden( misschien 1 van vi-per?)
dus die hoef ik dan niet meer te balancen voor het laden...;)
maar daar zal het wel niet aan hebben gelegen hoogst waarschijnlijk( en volgens rc technics) lag het mollen van de accu`s aan de lader omdat hij cel na cel laad, en eieglijk goed laad voor accu`s tot z`n 1000 mah. dus ik heb maar een andere lader gekocht nu en (alweer) een nieuwe/tweedehandse (hoop ik..) lipo

nog 1 vraagje :P
nou zie ik zoveel verschillende meningen enzo over props
maar wat vliegt nou beter een 5.5x4.5 (ongeveer tog) of de 5.2x5.2 of een 5.5x5.5 ? graupner cam speed..
hij moet vooral snel gaan en nog wel verticaal willen. ( 4w motor -- 3 cells -- 30 a regelaar)

Sjoerd,

Geen enkel van deze setups zal ongelimiteerd vertikaal gaan.

5.5x5.5 zal de beste performantie geven.
5.5x4.5 zal misschien iets langer vertikal gaan.

ok dat is mooi want ik heb een prop adapter voor een 8 mm ( dia ) prop :)
en performantie = :P snelheid ? dus met een 5.5x5.5 zal hij sneller zijn als nu..
en als ik met een 5.2x5.2 z`n 18/19 a trek wat trek ik dan met 5.5x5.5 ? ( 30 a regelaar dus..)
en wie kan voor mij een cam speed propje bestellen ? bij acw. (of ergens anders ook goed.. )
of heeft er 1 ligen ( 5.5x5.5) die weg kan/mag ?

Hey mensen!

Kan dit op een Funjet:

B2030-12T Brushless inrunner 3361KV
of een
B2030-8T Brushless inrunner 4711KV

Met een 5x5 prop
17Amp regelaar
3s2000mah

Wil een beetje vlot kunnen door vliegen. Of stort ik met deze setup net voor mn voeten neer?
Ben qua setups echt een leek. Vlieg namelijk altijd met de standaard borstel set up.
En mn depron met een fietsbel.
Alvast bedankt!
Quintijn

Back