Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Hier een filmpje met een paar fly by's met mijn funjet. De funjet vliegt zeer goed en controleerbaar, maar het is echt geen beginnersvliegtuig. Het gooien wil wel eens misgaan en ook aan de snelheid moet je gewend geraken.

G82sqYNoOAU[/media] - Funjet Flight 1

Laatst bewerkt door een moderator:
Is er hier iemand die als setup heeft de Typhoon EDF-3W op 4S en een Cam speed 4,7X4,7 prop?
Vraag me af hoeveel Amps ie trekt.

Ik heb er geen ervaring mee op 4s Eric. Maar als ik schat denk ik zo rond de 30 á 35 ampère of iets daar boven.

Als je je setup compleet hebt neem het de volgende keer even mee naar een meeting, dan hangen we de datalogger ertussen ;)

Erik net ff STATISCH gemeten:

met een Graupner camspeed prop 5x5 kom ik de eerste 5sec. met een goede 4S lipo (is wel al een week terug op 60-70% van de capaciteit ontladen) op 51 tot 49 Ampere.

mvg, Z

Laatst bewerkt:
Ja dat is statisch en met een 5x5 prop, heb je geen 4.7x4.7 Z? Dat moet een beter beeld geven. Een 5x5 is zowiezo een verkeerde keus op 4s ;)

Jemig, das ff wat meer dan ik had gedacht.
Had rond de 30A verwacht.
Ben de 21ste weer in de Eurozone en verwacht het weekend erna te kunnen vliegen.

Ik heb nog een 8 x 4 prop.
Geeft ie een max. Current van 112A en 1:30 flight time.
Das te kort...
Zal de helft van de prop afknippen kan ik er bijna 4 minuten full speed mee vliegen.
Komt 't helemaal goed.

Ik heb voor een funjet de onderstaande onderdelen opgezocht.
Is dit een goede combi??

ZIPPY-H 2200 3S1P 20-30C Lipoly Pack
HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner
TURNIGY Plush 40amp Speed Controller

Welke prop zou je hiervoor het beste kunnen nemen.

apc prop ??? 5,5x4,5 of......

Ik heb voor een funjet de onderstaande onderdelen opgezocht.
Is dit een goede combi??

ZIPPY-H 2200 3S1P 20-30C Lipoly Pack
HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner
TURNIGY Plush 40amp Speed Controller

Welke prop zou je hiervoor het beste kunnen nemen.

apc prop ??? 5,5x4,5 of......

Iemand een tip??

yep, dat lijkt mij ne 5.5x4.5 setup. Zal een kleine 30A trekken.

APC props trekken iets meer amps en gaan iets sneller dan master airscrew props. Graupner camspeed props gaan ook goed maar ik heb die zelf niet getest.
Volgens clubleden gaan de camspeed props iets sneller kapot dan de APC's.
Een GWS propje zou ik afraden ;-)

Laatst bewerkt:
Ik kan zo niet weer terug vinden hoe je het beste elapor moet spuiten
en met welke voorbewerking en laktype.
Iemand nog een tip?

heey,

weet iemand waar je spares voor de funjet kan kopen? ik zoek een stickerset en die afdekkapjes voor over de servo en mischien de romp ofzo.
heb gezocht maar niks gevonden...

Hallo pip,

Stickerset heb ik nog wel over, ook 2 afdekkappies waarvan er bij 1 een klein stukje uitmist.

mvg, Z

Ik heb sinds kort ook een funjet.
Echter wilde ik iets speciaals en niet alleen een funjet die snoeihard rond kan vliegen.
Ik heb er toen een vector thrust systeem voor gekocht.
met dit systeem kan ik de motor alle richtingen op laten bewegen.
Ik heb dus continu een "richtingsroer" en wanneer ik een schakelaar omzet stuurt de motor ook mee met het hoogte roer.

dit is de setup die ik gebruik:
- 2x hs 65mg
- 2x Futaba F3150 voor het aansturen van de motor
- castle phoenix 80 esc
- flyware microrex 330 2800kv met een apc 6,0x5,5 speed prop
- flightpower 3s 2500mah 25c lipo
- AR6200 met remote reciever

Met deze setup trekt de motor statisch het volgende op full throtlle:
- 684Watt
- 63,90A
- De spanning van de lipo zakt in tot 10,35V
- de thrust is 1100 gram

Doordat ik zon hoge stromen trek is de vliegtijd zeer kort, +-2min.
Het totaalgewicht van de funjet met accu is 702 gram

Volgens de site waar ik deze setup heb gehaald zou de funjet snelheden moeten halen van rond de 160 a 180kmh, volgens mij haal ik dit lang niet, ik ben daarom van plan om binnekort een eagle tree speed meter aan te schaffen om te kijken hoe hard hij nu daadwerlijk gaat.
Ook wil ik binnenkort een keer 4s uitproberen om sneller te gaan en langere vliegtijden te halen.

Ik zal kijken of ik binnenkort een filmpje kan maken van het vector thrust systeem en de snelheid.
maar tot dan is hier al een voorbeeld van hoe het systeem werkt en wat je er mee kunt.
Vektor Modelltechnik - www.Vektor-Technik.de

hier dan wat foto's van mijn funjet.

DSC00668-1.jpg

DSC00669.jpg

DSC00670.jpg

DSC00671.jpg

DSC00672.jpg

DSC00668.jpg

Laatst bewerkt:
volgens een van de velen funjeet draadjes op inet is de achterdeel van de romp een structureel iets en adviseerd multiplex die te lijmen.

@r.marijnissen

met een beetje throtlle management kwam ik vandaag op 4 minuten afgerond naar beneden.

@Gerard_nl

Het achterste gedeelte zal zeker bij dragen aan de stevigheid van het model wanneer je dit vast lijmt, met name de motor zit dan wat steviger.
Maar voorlopig houdt ik het zo.
Mocht het niet goed werken en heb ik meer stevigheid nodig kan het altijd nog vast lijmen.

groeten remie

Back