Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Komkommertijd... ;) Beetje op zijn HoogTij's hoe ze hier vliegen. 8O :lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
lache filmpje!
het geluid van 2 funjets die voorbij komen heeft wel iets

als je wil combatten kan je beter een swift 2 gaan halen die gaan (niet zo snel) kapot

Jeroen

Ik heb even een paar tests op een testbank gedaan .

6 x 6 cam prop 16A
6,5 x 6,5 speed prop Graupner 21A
7 x 5 APC E thinner 22A

Zal dus op een 7 x 6 of 7 x 7 uitlopen , maar zijn die er wel .
RC-Technichs heeft maar tot 7 x 5 .

Mvg Johan

ALS JE WILT DAT HET SNEL GAAT . . . .

Neem dan de set-up van Gaaaz:smile:

Mega 16-25-3
6x6 prop
5S 3200 lipo
regelaar 80 A.

Als er genoeg interesse is zou ik mijn verslag wel willen plaatsen.. ik wil boven de 240 kmh uit komen!!! of dit lukt ik weet het niet...

ik ben net begonnen met het aanpassen van mijn funjet volgens dit draadje.. zelfs de stabilo,s heb ik er af gehaald.. Multiplex Fun Jet

Setup hierbij is
motor 2w20
Lipo 14.8
trekt op de bank 52.6 amp ( dus laat zeggen 700W vliegend)

Groet erik

op you tube staat er een met de zelfde setup (Zoeken op FUNJET 700)alleen dan niet helemaal glad gemaakt en zo bewerkt met glasvezel.... dus ik ben maar alvast begonnen met aanpassen en wilde weten of er interesse is voor een compleet bouwverslag.. weten we tenminste ook of dit nut heeft wat ze beloven of niet.

Erik

op you tube staat er een met de zelfde setup (Zoeken op FUNJET 700)alleen dan niet helemaal glad gemaakt en zo bewerkt met glasvezel.... dus ik ben maar alvast begonnen met aanpassen en wilde weten of er interesse is voor een compleet bouwverslag.. weten we tenminste ook of dit nut heeft wat ze beloven of niet.

Erik

Multiplex Fun Jet

Als er genoeg interesse is zou ik mijn verslag wel willen plaatsen.. ik wil boven de 240 kmh uit komen!!! of dit lukt ik weet het niet...

ik ben net begonnen met het aanpassen van mijn funjet volgens dit draadje.. zelfs de stabilo,s heb ik er af gehaald.. Multiplex Fun Jet

Setup hierbij is
motor 2w20
Lipo 14.8
trekt op de bank 52.6 amp ( dus laat zeggen 700W vliegend)

Groet erik

Met 700W en een 4.75x4.75 prop raak je nooit aan 240 km/h met de funjet, tenzij je er een pylonracer van maakt, maar dan lijkt hij niet meer op een funjet. Het airframe van de funjet heeft teveel weerstand om met 700W en 4.75x4.75 die snelheden te halen. Verwacht eerder iets van een 160-170 km/h.
Met een 5.5x4.5 zal je setup beter accelereren, beter verticaal gaan en bovendien nog sneller en efficienter zijn ook. Met een 5.5x4.5 kan je snelheden rond de 180-200 km/h halen mits je funjet goed gestroomlijnd en glad is.

Voor 240km/h zal je echt een krachtigere setup moeten nemen, ofwel een verknoeide doppler meting uitvoeren (da werkt ook altijd :-) )

Idd, maar gaaaz heeft een 6X6 prop op een mega 16-25-3 met een 5S 3200mAh lipo.
Klein verschil toch met een 2W-20 op 4S en 4.75x4.75 prop.
Gaaaz zijn prop is groter, motor krachtiger en lipo ook krachtiger. Die zit toch zeker boven de 700W hoor, al hebben we dat nooit gemeten.
Een 2W-25 op 4S met een 5.5x4.5 prop zou in de buurt van gaaaz zijne setup kunnen komen.

Idd, maar gaaaz heeft een 6X6 prop op een mega 16-25-3 met een 5S 3200mAh lipo.
Klein verschil toch met een 2W-20 op 4S en 4.75x4.75 prop.
Gaaaz zijn prop is groter, motor krachtiger en lipo ook krachtiger. Die zit toch zeker boven de 700W hoor, al hebben we dat nooit gemeten.
Een 2W-25 op 4S met een 5.5x4.5 prop zou in de buurt van gaaaz zijne setup kunnen komen.

kijk hier maar na.. 3v5xZjy5bgQ[/media] - Multiplex funjet with 700 watts het 2w20

groet erik

mijn funjet ziet er zo uit
en k'heb er al zeer veel plezier me had hij doet z'n naam alle eer aan !!;)

setup:
motor: typhoon 4w
regelaar:35 A
batterij 3 cel :2500, 2200,1500 lipo
graupner speed prop : 6-5,5

IMG_2796.JPG

IMG_2795.JPG

noord Frankijk

IMG_3335.JPG

zuid Frankrijk ja hij gaat mee op reis ;)

IMG_3429.JPG

i'ts fun

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik hier wel op de goede plek zit betreft Funjet liefhebbers.
Ik heb namelijk een vraagje over de setup van de Funjet. Topic al een deel doorgelezen, maar het wordt me nog niet helemaal duidelijk door alle info.

Ik heb van plan om de volgende setup aan te schaffen (het moet niet zo'n funjet worden zoals hierboven staat gegeven, maar gewoon normaal)

Lipo: HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 15C $14.95

Servo's: HobbyKing Online R/C Hobby Store : BMS-373MG Micro Servo (Metal Gear) 1.6kg / .13sec / 11.4g $21.50

Regelaar: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mystery 30A BEC Brushless Speed Controller (Blue Series) $12.69

Motor: Hier zit ik dus nog mee, hij moet niet meer dan 30 A trekken.
Ik zat te denken aan HET-RC 4W, maarja die is niet in vooraard en ik denk dat jullie wel goed alternatief weten bij HobbyKing. Dus een motor die niet al te snel gaat en onder de 30A blijft (mag wel piek hebben natuurlijk)

Wat voor propeller zou ik dan moeten nemen? 4.75x4.75?

Alvast bedankt!

Groet,
Wieland

Al een wat ouder filmpje. 200 per uur is wel te halen met een 4S 2650mAh, 2700Kv 28mm binnenloper en APC-E 6x4".

Alleen een beetje oppassen met snelle bochten. Zorgen voor sterke (metal gear) servo's anders loopt het zo af. :D ;)

Uiteindelijk met een beetje wind (zie windzak op achtergrond, ca. windkracht 4) mee een grondsnelheid van net boven de 200km/u gehaald. :lol: :rolling: (over meerdere metingen 196, 198, 193, 201 km/u)

SNC00469.jpg

Back