Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Ha de PascalvO.
Alles ok ginder? Hoe is het met jouw funjet? Heb gezien dat ie te koop aangeboden word?
De mijne ook al een paar keer gecrasht,veel te snel,maar het went wel...........hoop ik??

Ik vlieg momenteel met een 6*4prop. Aangedreven door de typhoon HET RC 4W van Rctechnics Zoetermeer,en hij doet het prima.
Heb ook zo'n towerpro 30A ESC.

DUFOUR zei:
Ha de PascalvO.
Alles ok ginder? Hoe is het met jouw funjet? Heb gezien dat ie te koop aangeboden word?
De mijne ook al een paar keer gecrasht,veel te snel,maar het went wel...........hoop ik??

Die van mij lag inderdaad flink in de kreukels. De neus was niet meer te repareren.

Volgens mij had ik hem wind af te langzaam gemaakt. Het was een flink stuk van me vandaan dus ik kon het ook niet meer goed zien, ik wilde net terug draaien.

Al met al toch een vlucht of 40 gemaakt.

En tja, snelheid went best snel! :wink:

Ik denk dat je op die motor met een 5.5 x4.5 dezelfde snelheid haalt met minder Amps dus meer vliegtijd.
Deze motor is vergelijkbaar met een Mega 16/15/4

Data op www.flyingmodels.org

Hoi Pjotrrr,
Ja,dat weet ik. Vroeger zat er een 5.5*5.5 op,maar die is bij de landing gebroken.
Heb nog geen tijd gehad een nieuwe te halen en de zaak om de hoek is in verlof. Dus voorlopig met een 6*4. Dat scheelt ongeveer 3A.

Tien cm tussen ontvanger en regelaar is al voldoende, belangrijker is dat er geen draden met spanning (zoals die tussen regelaar en accu) binnen 10cm van de ontvanger of ontvangerantenne komen.
Ook niet deze de ontvangerantenne laten kruizen....
Een ontvanger voor de accu leggen heeft ook niet mijn voorkeur, de accu schuift tenslotte naar voren bij een crash....

Mooi dank je.. die paar gram moet ook niet zo lastig zijn te corrigeren met de locatie van de lipo.

ga straks eens knutselen.
wil er woensdag mee gaan vliegen.

Laat dat maar aan Martin Muller over :D
Motor zit blijkbaar op een kogelgewicht (cardan as) gemonteerd en wordt aangestuurd met een "hoogte- en richtingroer servo"
Leuk staaltje thrustvectoring ;)

Ongelooflijk...zijn de vleugels versterkt?
Als je kijkt na 3.15 min. dan komt hij volg gas aangevlogen en maakt een haakse hoek de lucht in.
Je zou zeggen dat elke normale vleugel spontaan afbreekt.

Ja heel mooi :)
Ik heb zelf nog een EDF-3W liggen en ik vraag me af of dat wat is voor dit model.
Welke combinatie aan lipo,regelaar en prop zou ik dan moeten gebruiken?
Ik vind het namelijk een zeer leuk model om ook eens mee te fladderen.

Mvg.Melvin

Hetrc Typhoon EDF 3W

Voltage: 8.4 - 15V
KV: 2980
No of Winds: 3
Current Draw (Max. Efficiency) 30
Maximum Power: 350 Watt
Recommended Props: 4.7 x 4.7

Prop: Graupner Camspeed 4,7x4,7 @ 300 watt = 26682rpm -> 162 km/u -> 532 gram
3S1P lipo, max. stroom 30A, (2200 mah, 20C)
Regelaar: >30A

Zo,

vanavond even met Sanka mijn Funjet onder handen genomen en afgemaakt.
om 21:00 was hij klaar dus snel naar de club om de maiden te doen.. begon al aardig donker te worden en veel wind dus veel tijd was er niet meer..
Snelste kistje wat ik tot nu toe gevlogen heb en dan heb ik niet eens vol gas gevlogen!
2 vluchtjes waarbij het tweede vluchtje 2 meter over Sanka heenging.. oopz.. Landingen gingen relatief lastig door de wind maar hij is 100% in orde.
van de week eens wat vluchtjes maken met wat minder wind en meer licht.. wellicht ook een keer vol gas vliegen..

Setup:

RCR Warp4-3 Turn, 30a controller, 2200mah 20c lipo. 4,7x4,7 APC, 2x Bichler MG servo's. RS700 ontvanger. Gewicht 608 gram

Snap nu ook waarom Funjet FUN jet heet..
zoals ik elders al las.. Beste MPX Jet tot nu toe!
geen wegdraaien bij opgooien gewoon netjes straight forward. :)

Tja, ik moet zeggen dat de Funjet mooi vliegt. (ik zal die aanslag maar even aan de wind toerekenen)
Gooien was ook een eitje. Was er na de Microjet wat bang voor, maar het ging perfect.

Wat zou Multiplex nou weer gaan verzinnen?
Want de Acromaster en deze Funjet zijn sucsesnummers....

Back