Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Nou vanavond was het weer zover.. vrijwel windstil en licht.. zoontje slaapt, vrouw is thuis.. dus wat doe je.... Funjetten :)

Eerste paar vluchtjes gingen prima.. erg mooi vliegbeeld en helemaal mooi is het dat als je de zenderbediening volledig loslaat hij doorvliegt in de laatste stand. Mooi stabiel en slechts minimale trim nodig gehad.

Na het even volledig open gooien viel het me toch wel wat tegen..

Dus wat doen we...
Sanka had zijn WhatsUp meter bij dus testen maar.. van een APC 4,7x4,7 naar een Graupner Speedpropje 5,2 x 5,2 met als resultaat 22 -> 30 amp!

Volledig gas is kaarsrecht tot het oneindige :)

Super kistje!

Nu ik weet dat hij vliegt ga ik hem opleuken in Blue Angels stijl.

Mooi om te horen! Was ik nou toch maar gaan vliegen vanavond, ben er benieuwd naar! Hoop dat het vrijdag een beetje weer is....dan ga ik zeker!

sanka zei:
Wat zou Multiplex nou weer gaan verzinnen?
Want de Acromaster en deze Funjet zijn sucsesnummers....

een leuke laagdekker a la Calmato, maar dan een slagje kleiner en in Elapor?
een Warbird-serie zonder nukken in Elapor?

ZamBeZi zei:
een Warbird-serie zonder nukken in Elapor?

ALs ze dat nou eens zouden doen......ben al een tijd op zoek naar een STEVIGE warbird ;)

DIe funjet vliegt wel heel mooi zeg. Die duitser had trouwens hem ook wel heel mooi in kleur staan!

uk denk dat bij hun volgende modellekes wel en nanomag zal zitten :P.
ik hoop dat ze een nieuwe mooiere zwever uitbregen van GFK zoals de andere maar dan veel goedkoper dan de alpina of dergelijke :P

grts

4 sec video van mijn vlucht van vanavond.

Klik

Toch went de snelheid en is hij nog niet echt snel ofzo... wellicht de Warp-2 ipv 3?

Hij was met de camera in ieder geval lastig bij te houden vond ik, mooie kist! Jammer van die pulsjes af en toe maar hij vliegt erg strak.

off topic:
Kun je dat filmpje van mijn q-tee ook online gooien? :D

Zie ik daar 162 km/u staan???
Is dat serieus haalbaar??

Jürgen Heilig heeft voor mij berekend als ik de juiste prop 5.5x5.2
en het juiste gewicht hanteer dat deze 100mph kan.. dat is 160.93 km/u

Dus ja dat is haalbaar ;)

Damn .... handlaunch gone wrong ... wingtip hangt enkel nog vast met decal... :D

Heb nog nooit mpx schuim geplakt ...

Klopt het dat je hiervoor gewoon CA gebruikt of toch maar beter Zap Oderless Foamsafe CA ?

Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent ?

thanks

Guy

Liefst constructielijm of epoxie, dikke (medium) ca kan ook maar dun kan ik echt afraden, word veel te bros (blijft breken) foamSafe kan natuurlijk ook.

thnx nando ...

Heb geen gewone CA meer in huis sinds ik Foamsafe van zap heb ... :(

Twijfel tussen 5 min epoxy ( nogal zwaar zeker? ) en foamsafe ...

Kom op mensen. wie komt het Funjet team versterken? echt top kistje! 5.5x5.2 is prima!

op naar het volgende project...

Reno Racer...

Ok,
Die van mij is vandaag gekomen van verspaget uit eindhoven.

setup wordt

warp3 motor
3c lipo 2200 mAh
prop weet ik nog niet
servo's towerpro denk ik.
verlichtingssetje met powerleds.

snelheid wordt ??????????? weet ik niet.

Prop : 5.5x5.2 beste resultaat tot nu toe.
servo's moet je zelf weten maar ik heb bichler metal gear servo's gebruikt met die snelheid.

guy5927 zei:
Damn .... handlaunch gone wrong ... wingtip hangt enkel nog vast met decal... :D

Heb nog nooit mpx schuim geplakt ...

Klopt het dat je hiervoor gewoon CA gebruikt of toch maar beter Zap Oderless Foamsafe CA ?

Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent ?

thanks

Guy

Heb de mijne met Slo-Zap geplakt en hij blijft in één stuk,dus.......zelfs na een paar harde landingen.

Hoi,

Ik heb hier nog een Mega 16/15/3 en een Mega 16/15/4 liggen, dewelke is volgens jullie het beste geschikt voor de Funjet?
Of ga ik beter voor de originele MPX aandrijfset?

Groeten Gio.

Heligio zei:
Hoi,

Ik heb hier nog een Mega 16/15/3 en een Mega 16/15/4 liggen, dewelke is volgens jullie het beste geschikt voor de Funjet?
Of ga ik beter voor de originele MPX aandrijfset?

Groeten Gio.

Neem er eentje die rond de 2200 a 2500 kv draait,dan heb je voldoende power.

Back