Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Das netjes, Aaalie! :P Vliegt dat ding ook nog n beetje met wind? (M.a.w. evenaard dit beestje de picojet een beetje, kwa windbestendigheid?)

@Aaalie
Welke setup gebruik je op de 16-7-6???
(prop, stroom)
mij lijkt een motor van onder de 50 gram wel erg licht. lijkt me redelijk moeilijk om dat nog echt veel power te hebben.
Maar misschien heb je nu ook wel een erg laag totaal gewicht :D

Die Warp4 motoren vind ik idd ook erg interesant. Extra sterke magneten gebruiken ze, het voordeel is dan dat het rendement net iets hoger is, en de KV net iets lager. (als bijvoorbeeld de EDF-xW serie)

Ik gebruik een Typhoon 6/15 op m'n funjet (een goeie 400 gram) en dat vliegt wel lekker!

Traveler zei:
Hey BoomDuiker,

Bedankt :)
De beste motor voor de FunJet is dus de Mega motor begrijp ik ?

Grtz,
Martijn

Mega of Kontronic. HET-RC heeft ook een paar van deze type motors.
2200 to 3000 rpm/v en ongeveer 75gram.

6polige motoren (hoge toeren)

l8r
Rob

BoomDuiker zei:
DUFOUR zei:
Ik zou de volgende motor willen gebruiken:
EDF 4 W
KV:2200
max stroom:22
max vermogen:350
efficientie:87
aantal polen:6
aanbevolen prop:6.5*4of 7*4

Wat denken jullie ervan?
Graag raad.
Dank U

Hoi,

In KV is hij hetzelfde als de Mega 16/15/4
Hoeveel amps trekt hij met 6.5x4?

De Mega met deze KV trekt ongeveer 21amps met de 5.5x5.5 CampSpeed.
Calculator:
http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp
(voor CamSpeed prop "custom" kiezen)

L8r
Rob

Ben ik trouwens heel tevreden over

www.hobbydirekt.de
Daar ook snel en goedkoop mijn AcroMaster gekocht....

Borstelloos met wielen vanaf kort gras moet natuurlijk geen probleem zijn.
Vind het zelf geen gezicht bij een jet en doe de grondstart wel met andere kistjes maar over smaak valt niet te twisten ;)

Bedankt Pjotrrr even spieken.

Wielen staat beetje raar inderdaad maar aangezien dit weer zo'n ''ik maak van een funjet een Blue Angels'' project is moet ik wel wielen hebben :P

kwam net dit nog tegen.. artikel op : http://www.flightpower.co.uk/

Funjet met beetje zware setup :P

zo.. die funjet wil wel vooruit :) Maar met een propje en 250W erop gaat het ook al als een speer ;) Hij is dan wel stukken lichter waardoor je er weer andere leuke dingen mee kan doen.

Altijd leuk zo'n EDF verbouwinkje ;)

jul04_DSC00031.jpg

Drie zomers terug zoiets met een Microjet uitgehaald:

Microjet%20EDF.jpg

Ging erg hard, was wel wat zwaar en moest flink gegooid worden ;)

Ja zo iets.
Onbestuurbaar volgas recht op je neus landen. Ik dacht eerst dat ik hem overtrokken had, maar achteraf bleek dat de ontvanger stuk was. :(

Inmiddels ook een Funjet in huis. loop van de week even afbouwen.. maar zo te zien zit dat zo in elkaar.

Setupje:

- RCER Warp 4- 3 Turns
- 30 Amp controller
- 4,7x4,7 speedprop
- 2x Pichler Metal Gear
- 16-25c 2200mah lipo

Hoop dat dat een beetje wil.
zal de servo stangen ook vervangen voor zwaardere.. bedankt voor de tip!

Funjetters van het eerste uur :

Heb hier een exemplaar geërfd met een Kontronic Dancer Pro in ... heb mij laten wijsmaken dat dat ongeveer hetzelfde is als een Typhoon 15/10 ( zal wel kloppen) ....

Nu lees ik dat dat wellicht niet de juiste motor is voor dit vliegtuig, maar het is me er ook niet om te doen om mach 2 te vliegen ... Kv is "slechts" 1500, minder natuurlijk dan die megasnelle inrunners ... thrust zal dan weer wel okay zijn neem ik aan ...

Welke prop raden jullie aan met deze setup : 2100 3S 20C en 30amp towerpro ESC vervolledigt de uitzet...

Probleem is dat ik op http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp niet echt weet welke motor te nemen voor amptesten ...

Back