Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Ik mis mijn inmiddels fossiele Picojet, en dacht eraan eens een funjetje te proberen.
Ik heb namenlijk nog een 230watt 1570kv motor over. Linkje
Zuipt 16A met 6.5x6.5 speedprop, geeft 750 gram thrust.
Moet zon 7 minuten mee te vliegen zijn op mijn 3s 2200mAh. accus.
Zou zoiets het leuk doen op een funjet?

Het is wel een fors buitenlopertje, geeft dat een probleem?

Ik ben ook net in het bezit van een tweedehands funjet.

Motor en regelaar zijn besteld,

Valt mij op dat een lipo groter als mijn 3s 2200 mah niet passen (enkel op hun zij. )

Pijn 4s past niet. Snijden jullie iets uit de zijkant? gaat dat niet tenkoste van de stevigheid? of zetten jullie de lipo's op hun zij?
:rolleyes:

Nee dat begrijp ik,

Maar mijn s3 4000 mah past niet ook niet op zijn zij. (dan kan je iets weg halen van de zijkanten of de boven en de onderkant. Aangezien er leden sijn die ze op 5 s vliegen was ik benieuwd hoe die de lipo's passend hebben gekregen.

Ik ben ook net in het bezit van een tweedehands funjet.

Motor en regelaar zijn besteld,

Valt mij op dat een lipo groter als mijn 3s 2200 mah niet passen (enkel op hun zij. )

Pijn 4s past niet. Snijden jullie iets uit de zijkant? gaat dat niet tenkoste van de stevigheid? of zetten jullie de lipo's op hun zij?

je eigen worden zijn dat groter als 3s 2200 niet past ,maar dat past wel want ik vlieg hem met 4s 3200 dat is dus groter.

Dan zeg je 4s past niet,maar dat past wel maar op zijn zij zonder uit je funjet te hoeve snijden.het licht er alleen aan wat je voor lipos je er in wilt stopen, maar dat vertelde je er niet bij.

En ja als je er 3s 4000 in wild stopen ,ja dat gaat niet zonder in je funjet te snijden.

Wat betreft 5s in een funjet dat gaat wel maar dan 3s en 2s achter elkaar en dan niet groter als 2200 ,dan hoef je niet te snijden in je funjet.dus zo doen ze dat maar je kan ook in je funjet snijden maar dat zou ik niet doen hij word er niet steviger van, maar misschien gaat het goed.

groet imre

Je eigen worden zijn dat groter als 3s 2200 niet past ,maar dat past wel want ik vlieg hem met 4s 3200 dat is dus groter.

Ik bedoelde gewoon plat niet op zijn zij. Dat lag aan mijn uitleg, ik was niet duidelijk zoals ik het hierboven heb neer gezet.

Dan zeg je 4s past niet,maar dat past wel maar op zijn zij zonder uit je funjet te hoeve snijden.het licht er alleen aan wat je voor lipos je er in wilt stopen, maar dat vertelde je er niet bij.

Past enkel op zijn zij. geen probleem moet ik hem enkel vast maken

En ja als je er 3s 4000 in wild stopen ,ja dat gaat niet zonder in je funjet te snijden.

Tja zonde ik heb er 3 van. Gaat echt niet lukken zonder snijden en inderdaad ben bang dat dit ten koste gaat van de stevigheid. Vandaar mijn vraag hoe jullie dat doen.

Wat betreft 5s in een funjet dat gaat wel maar dan 3s en 2s achter elkaar en dan niet groter als 2200 ,dan hoef je niet te snijden in je funjet.dus zo doen ze dat maar je kan ook in je funjet snijden maar dat zou ik niet doen hij word er niet steviger van, maar misschien gaat het goed.

Dat wist ik niet. Kan ik ook nog wel toepassen. misschien gewoon 2 x een 3s 2200 mah achter elkaar. Moet ik nog wel even bekijken hoe we die aan elkaar gaan maken. (eerst maar eens rustig beginnen met een gewone 3 s. ;))

Imre thx

tuurlijk kun je wel in de zijkant snijden :D Gewoon ff koolstof staafje erin of koolstof latje erin snijden! :D

Ik mis mijn inmiddels fossiele Picojet, en dacht eraan eens een funjetje te proberen.
Ik heb namenlijk nog een 230watt 1570kv motor over. Linkje
Zuipt 16A met 6.5x6.5 speedprop, geeft 750 gram thrust.
Moet zon 7 minuten mee te vliegen zijn op mijn 3s 2200mAh. accus.
Zou zoiets het leuk doen op een funjet?

Het is wel een fors buitenlopertje, geeft dat een probleem met inbouwen?

Bij conrad issie voor 65 euro inclusief verzenden tekoop,
maar ik moet alleen even weten of ik wat met die motor kan. ;)
Wie kan me vertellen of er een 30mm dikke buitenloper in kan en of het ook leuk vliegen is daarmee?

Alleen de 3 cells 2200mAh (25C) is een must omdat ik een hekel heb aan 200 verschillende maten accus kopen,
verder kan ik met de setup boetseren zoveel ik wil want het kost toch bijna geen ruk bij hobbykings. ;)
Zou alleen wel leuk zijn als ik kan gebruiken wat ik nog heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, maar freak wil graag al zijn toestellen poweren met dezelfde bron zeg maar ;)

Ben benieuwd of je met die motor een beetje vooruit komt freak... ik weet het niet, maar er zijn er hier vast zat die dat wel weten ;)

Klopt, maar freak wil graag al zijn toestellen poweren met dezelfde bron zeg maar ;)

Ben benieuwd of je met die motor een beetje vooruit komt freak... ik weet het niet, maar er zijn er hier vast zat die dat wel weten ;)
Hij komt er wel mee vooruit, zal alleen weol een forse prop op moeten vanwege lage kv maar dit kan helpen

De helft kan ik niet verstaan en mijn materiaal staat er niet bij. ;)
Dus geen idee hoe ik die calculator moet gebruiken.

Ik heb eigenlijk ook al wel een vermoeden dat die buitenloper er met zn dikke kont toch niet in past. ;)
Die draden moeten er namenlijk ook buitenlangs nog omheen, en dan zal er wel vanalles aanlopen in dat motor pijpje.

Dus, ik heb 3s1p 2200mAh 25C accus, en verschillende 25 en 30A regelaartjes.
Welke hobbyking motor zouden jullie er dan aan hangen in zon funjet?
Niet te duur iig hoor, 30 a 40 dollar vind ik al meer dan zat voor een schuimpje. ;)

Laatst bewerkt:
Welke hobbyking motor zouden jullie er dan aan hangen in zon funjet?

Ik heb deze net besteld

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2845 (380L) 2700kv Brushless Inrunner $13.38

HXTBS-2845B-2700
5stars.gif

HXT 2845 (380L) 2700kv Brushless Inrunner
imageNA.gif

Motor Size: 2845 (380L)
Speed: 2700kv
ESC Required: 40A
Voltage Range: 6~16v
No Load Curr: 1.1A
Max Load: 40A

Niet te duur 13 dollar!!!

Jesusgriebel zeg, 100km\u? En dat vliegt dan hoelang ongeveer? 3 minuten? :P
Die motor is denk ik iets tegroot voor mij, in de hobbyking reviews staat iemand die een 3600mAh accu moest gebruiken om zijn funjet te balanceren.
Ik wil namenlijk wel graag mijn 2200mAh packs blijven gebruiken.
En buiten het balanceer probleem kom je dan ook uit op maar 4.65 minut WOT vliegen met mijn 2200 packs.

[media=youtube]M3uf2JHMEg4[/media]

Dit vliegt voor mij al ruim voldoende, maar die kerel zegt nietveel over zijn setup,
en ook niet hoelang hij met zijn 2200mAh packs kan vliegen.
Maar het filmpje is van start tot landing volgens mij ongeknipt dus als hij hem leeg gevlogen heeft in dat filmpje dan is dat iets van 2 minuten?
Daar is toch geen lol aan joh?

Jesusgriebel zeg, 100km\u? En dat vliegt dan hoelang ongeveer? 3 minuten? :P
Die motor is denk ik iets tegroot voor mij, in de hobbyking reviews staat iemand die een 3600mAh accu moest gebruiken om zijn funjet te balanceren.
Ik wil namenlijk wel graag mijn 2200mAh packs blijven gebruiken.
En buiten het balanceer probleem kom je dan ook uit op maar 4.65 minut WOT vliegen met mijn 2200 packs.
Staar je niet blin dop die snelheid. Na 2x vliegen stelt het weinig meer voor. En eenmaal in de lucht is 30km/u het minimum voordat-ie in een stall raakt (dan valt de neus mooi recht naar beneden). Met 2200mAh 20C Zippy's/Turnigy's zul je zo'n 50-100 gram lood in de neus moeten plakken. Zorg dat het zwaartepunt zo'n 5mm voor de oorspronkelijke twee puntje ligt. Dan vliegt de FunJet als een eitje. Bij het opgooien vol gas (en op een schakelaar een beetje extra up is wel makkelijk als je zelf gooit) en klaar...

Met een Graupner 3S 2100mAh 30C vlieg ik zo'n krappe 5 minuten vol gas. Maar na 4 minuten merk je wel dat de fut eruit raakt dus nog voldoende tijd om te landen. ;) Landen is ook eenvoudig, aanvliegen op half gas, eenmaal op route kwart gas houden en de laatste meters gas dicht en uitzweven op 20cm boven de grond.

Ik weet hoe je vliegt met die dikke deuren, Ik heb 5 jaar geleden een multiplex picojet gevlogen, das zonbeetje de opa van de funjet. :p
In deze filmpjes had die van mij dan al wel een 1700kv 11A fietsbel motortje:
[media=youtube]ZlB7evU0qu8[/media]
[media=youtube]ZRdaKkhQDkQ[/media]
Dat was iets van 150watt verbruik en vloog volgens mij iets van 15 minuten normaal fladderen op diezelfde 2200 packs, 10min WOT.
Die had zelfs met zon fietsbel motor ook altijd een flinke zwier nodig en dan nam die soms nog even een stukje gras mee voor die echt optrok.
Beest woog ook behoorlijk wat, en dat vloog toen zelfs op een speed 480 met gunter propje al aardig leuk.

Alleen die krappe 5 minuten joh.. Is het dan niet gewoon beter om dat lood er niet op te plakken en dan een iets lichter motortje te nemen?
Dan hoeft ie niet zoveel te zuipen om dat extra doelloos gewicht mee te sjouwen toch?
Minder gewicht, minder power nodig voor hetzelfde resultaat, snap je wat ik bedoel?
Of werkt dat zo niet? ;)

Alleen die krappe 5 minuten joh.. Is het dan niet gewoon beter om dat lood er niet op te plakken en dan een iets lichter motortje te nemen?
Dan hoeft ie niet zoveel te zuipen om dat extra doelloos gewicht mee te sjouwen toch?
Minder gewicht, minder power nodig voor hetzelfde resultaat, snap je wat ik bedoel?
Of werkt dat zo niet? ;)
Dat motortje ga je wel nodig hebben. Naar verhouding nog redelijk licht van gewicht als je hem vergelijkt met een HET-RC 3W/2W. Een PicoJet is nerveuzer dan de FunJet dus dat wordt een eitje. Mocht je meer vliegtijd willen, dan neem je gewoon een 3S 3000mAh. Maar dan moet je wel wat creatief zijn om hem te plaatsen. Qua gewicht nog prima te doen voor een rustig vliegbeeld. ;)

Back