Het nadeel van lipo's checken met de lader is dat tijdens het laden de spanning iets hoger is. Je kunt wel de laagste stroomsterkte instellen zodat je er minder last van hebt, maar dat is wat omslachtig.
Ik ben wel te spreken over deze Chinese testers. Te koop via eBay voor enkele dollars. Het voltage waarop het alarm af moet gaan is instelbaar en het display geeft continue de spanning v.d. cellen aan. Een klein nadeel is dat de stroom wordt onttrokken uit de eerste 2 cellen. Dus 3s t/m 8s lipo's raken na verloop van tijd iets uit balans.
Martin
![]()
thnx ja dat verwachte ik eigenlijk al, maar ik check alleen om de boel in de gaten te houden niet per definitie om dan opnieuw weer te gaan vliegen, gewoon voor mn eigen statistieken zegmaar aangezien ik in het begin non-stop volgas ging en naar 3minuten uit voorzorg probeerde te landen, nu heb ik er al meer vertrouwen in en ga ik enkel volgas als ik een loopingkie dr in wil gooien ofzo... ik wil gewoon met een lipo alarm dr in vliegen rondjes knallen tot t alarm afgaat en dan landen en weer huiswaarts.. het veld laat t toch niet toe om landen/stijgen te proberen, dus moet ik mn plezier maar in de lucht botvieren

Laatst bewerkt door een moderator: