nando
Forum veteraan

Gister en vandaag heb ik ook weer lekker met mijn super snelle picojet gevlogen.
Vandaag had ik alleen 1 probleem met dat ding, midden in de lucht (heel hoog) vloog de stabilo er af 8O .
Raymond had deze vastgezet met klittenband en dat was volgens hem voldoende voor zijn 480 aangedreven picojet maar is duidelijk niet stevig genoeg voor mijn 16/15/3.Dat moet dus verbeterd worden!
maar het blijft een heerlijk en snel vliegend vliegtuigje en het is mij ook al 2 keer gelukt om een touch en go te maken.
Veel van mijn clubgenoten (en ik ook) denken dat hij boven de 80 db komt en door het strenge geluids beleid zal hij binnenkort onder de meter gaan.
Als hij dan blijkt te veel geluid te maken dan moet ik toch echt wat doen om het geluid te verminderen, anders mag ik hiermee niet vliegen
En de prop hoor je en de rest niet dus die moet ik gaan veranderen.
Dinsdag ga ik op de club mijn prop’s balanceren wat het geluid wel wat naar beneden maar waarschijnlijk niet genoeg.
Dus vandaar ga ik binnenkort een paar prop’s kopen bij www.aircraft-world.com:
APC 400 EP PROP 4.75x5.5 US$2.30
APC 400 EP PROP 5.25x6.25 US$2.30
APC 400 EP PROP 5.5x4.5 US$2.30
APC EP PROP 5.1x4.5 Wide-blade E Prop US$2.20
APC EP PROP 6.0x4.0 US$2.20
APC EP PROP 6.0x5.5 US$2.20
APC SPORT PROP 6.0x4.0 US$1.90
CAM Speed Prop 5.5X5.5 US$5.20
AeroNaut "E" Prop 6X5 US$7.50 Carbon electro Series for High RPM
Heeft iemand enig idee wat er verder nog op de markt is en welke ik misschien juist niet moet kopen?
Nando.
(PS: Moet ik voor dit prop gebeuren misschien een nieuw topic openen?)