Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
okee ik ga vanvond ook maar eens 3s2p kokam 2000 in mijn picojet gooien eens kijken of dat leuker vliegt Wel even goed tijd in de gaten houden omdat er nog geen liposafe op zit
mijn oude jeti advance 30A niet werkt verder super dus binnekort effe upgraden.
Motor is een Mega 16/15/3 met een graupner CAM prop 5.5x4.3 Trekt straks 35A geschat. Moet ongelimiteerd verticaal omhoog gaan met ongeveer 23000 - 24000 rpm
jongens ik weet nu een ding piccojets en betonen palen gaan niet samen
ik was lekker aan het vliegen en laag over scheren. voor me neefje
toen me bec intrede was te laag om weer op het veld te komen.
ik had gehoopt dat het nog lukte dus draaide ik hem.
bats tegen een betonnen paal die een weiland afzet
neus er af moet nog wel ff plakken.
als ik het goed heb doe ik dit met epoxie het beste?
vertel het me ff kenners voor de zekerheid
o en op 4000 mah kun je dus iets van 8 keer 10 minuuten vliegen vol gas
voorlopig gaat die snel genoeg als ik duik want er zit genoeg gewicht in de neus om van 100 meter naar beneden te komen tot 50 cm in 2 sec
en ook voor bij te vliegen in 3 sec.
hij is al weer geplakt en vliegt morgen weer. vandaag geen tijd moet zo weer rijles nemen.
en vanochtend in zwolle geweest om een nieuw leuk ding te halen.
nando jij hebt hem al goed is al gezien. die kleine vliegtuigjes die niek mee had zaterdag.
jammer dat peter niet twee 3s1p 2000mah g2 graupner accu's had nu moet je weer wachten tot je 80 minuuten kan vliegen. als of je dat ooit zal doen
Wat deed je BEC Marco? Als de BEC raar gaat doen kan dat betekenen dat je servo's en ontvanger te veel stroom gebruiken. Het IC dat de BEC functie verzorgt wordt dan te heet en stopt er mee. Misschien moet je een apparte ontvangeraccu gaan gebruiken?
Ik denk dat hij bedoeld dat zijn accu leeg was De bec schakelt de motor dan uit om te zorgen dat er altijd genoeg spanning is voor de ontvanger edg. Daarom zegt iedereen dat de bec uit gaat.... wat juist NIET het geval is
jep herman dat heb je goed de bec gaat dan juist werken om er voor te zorgen dat je ontvanger stroom blijft krijgen.
dus daarom zei ik ook intrede.
ik was niet zeker of die het op tijd deed om de lipo's veilig te houden. want hij kon gaan werken bij 5.5 tot 4.5
Zo ik heb er weer mee gevlogen, zaterdag en 5minuuten geleden (ja het was donker maar hij is wit en rond de lantarenpaal en onder de bomen ging het best wel (wel continu in een bocht)).
Dit was niet met mijn zwaar overpowerde MEGA picojet.
Ik heb mijn witte gelijmt en er een 400 6V op geplakt en met een 2s 1500/1200 gaat het best.
Zaterdag was het combatten SUPER leuke en moeilijk, geen mid air gekregen door de korte duur van de accu van mijn tegenstander
straks mijn kielvlak lijmen want als hij door een aanraking met de boom (inschatten is moeilijk) is hij op de kop gelant en zelfs het klitteband ging telaat los.
Zaterdag verwacht ik mijn 4000mah 11,1V 3s2p klaar te hebben en dus de maiden van mijn nieuwe picojet.
nando ik denk dat 3s2p te zwaar is hoor ik heb nu bij mij de tweede accu er uit gehaald en perfect op het zwaarte punt gekregen ik heb hem nu 50 gram lichter dan eerst waar bij die neus lastig was en als nog vlieg ik 20 minuuten aan een stuk accu nog niet leeg.
maar ik ben het dan zat.
ook klimt die dan met de standaard motor en prop beter krijg hem rond de 500 gram is lekker licht en het klimt met standaard motor stukken beter
Volgens mij krijg ik dat zwaartepunt wel goed
Die MEGA 16/15/3 trekt het er wel doorheen. (mss iets minder vertikaal)
Ik ga nog wel een versteviging maken van EPP zodat hij iets minder makkelijk breekt middenin maar zijn oorspronkelijke flexibilietijd (spelling) houd.
Een sp400 met een 2400mah is ook erg lagge maar absoluut niet te vergelijken.
Stel...
Als ik m'n picojet wil vliegen met een brushless motor, dan is een mega 16/15/3 dus geschikt.
Maar zijn er ook andere/goedkopere opties?
Liefst een motor die ook geschikt is voor andere delta's, zoals bv. de Firebat van Great plane's, die vind ik erg leuk, de bewegende canards lijken mij wel wat.
Hetrc Typhoon-EDF 2W , 3W and 4W is een iets goedkoper en minstens zo goed (heb ik gehoord), het is volgens mij bijna een kopie.
En ja hij is ook te gebruiken in andere (snelle) delta's.
Maare de 16/15/3 vraagt al snel 30+ A waardoor je een zwaare (en duure) accu nodig hebt Hierdoor worden sommige delta's baksteenen (picojet gelukkig niet).
Met een 4 of 5 ben je ook al snel maar kun je een lichtere accu gebruiken met dus ook een eventuweel kleiner vliegtuig/lagere vleugel belasting.
Bij ACW is er ook nog zoon mooi motortje maar ik kan geen link geven omdat ze daar vakantie pauze hebben.
ter vergelijking
De 16/15/3 heeft een kv van 3000
De 16/15/4 heeft een kv van 2200
De 16/15/5 heeft een kv van 1800
het rc 3w heeft een kv van 2950
het rc 4w heeft een kv van 2200
greatplanes firebat is zeer gaaf trouwenns ik wil ook zoiet zelf gaan maken (sorry oftopic )