Zoals beloofd, een update: Ondanks het slechte weer van het weekend heb ik op zaterdag avond de kans gehad om het vliegtuigje op te gooien. Ik heb kunnen gastvliegen bij club 'albatros' te Dilsen voor de test, zo hebben we een rit naar Lommel kunnen uitsparen, waarvoor dank...
Daar de meesten toch de propeller als oorzaak aanwezen heb ik deze toch als eerste aangepakt samen met het uitwisselen van zender-ontvanger (heb de mijne gebruikt). De elapor spinner is er na veel gepruts afgekomen zonder schade, deze laat ik er voorlopig af. De prop was niet uitgebalanceerd, dus dit hebben we ook rap even gedaan. Ik zag geen slijtage op de as, dus veronderstel ik dat het adapterstuk goed geborgd zat en niet kon slippen.
En aldus de resultaten na de eerste vlucht: nog steeds geen vermogen. De aanwezigen leken ook niet overtuigd te zijn dat de prop in eerste instantie verkeerd zat. Dus ter plekke hebben we terug gewisseld, wat natuurlijk reeds niets heeft opgeleverd. Hij maakt wel ongelooflijk veel lawaai...
Ik ga dus verder met de rest van de opties: regelaar uitwisselen. Bovendien heb ik een mail gestuurd naar Multiplex zelf, om te vragen naar de data sheets van zowel de motor als de regelaar. Zoals ik reeds had gezegd, zij hebben momenteel geen data op hun website van deze componenten, en ondertussen twijfel ik sterk of de instelmethode van deze 12A regelaar identiek is aan de 20A variant...
Het lijkt erop dat deze fiets maar 1 versnelling heeft
Mvg Dirk
Daar de meesten toch de propeller als oorzaak aanwezen heb ik deze toch als eerste aangepakt samen met het uitwisselen van zender-ontvanger (heb de mijne gebruikt). De elapor spinner is er na veel gepruts afgekomen zonder schade, deze laat ik er voorlopig af. De prop was niet uitgebalanceerd, dus dit hebben we ook rap even gedaan. Ik zag geen slijtage op de as, dus veronderstel ik dat het adapterstuk goed geborgd zat en niet kon slippen.
En aldus de resultaten na de eerste vlucht: nog steeds geen vermogen. De aanwezigen leken ook niet overtuigd te zijn dat de prop in eerste instantie verkeerd zat. Dus ter plekke hebben we terug gewisseld, wat natuurlijk reeds niets heeft opgeleverd. Hij maakt wel ongelooflijk veel lawaai...
Ik ga dus verder met de rest van de opties: regelaar uitwisselen. Bovendien heb ik een mail gestuurd naar Multiplex zelf, om te vragen naar de data sheets van zowel de motor als de regelaar. Zoals ik reeds had gezegd, zij hebben momenteel geen data op hun website van deze componenten, en ondertussen twijfel ik sterk of de instelmethode van deze 12A regelaar identiek is aan de 20A variant...
De enige juiste manier om toch sneller te gaan is naar een hogere versnelling overschakelen.
Het lijkt erop dat deze fiets maar 1 versnelling heeft

Mvg Dirk