Multiplex Spacescooter Topic.

Rhelie zei:
Hoi!
Als je de draadjes van de scooter goed leest weet je dat die accu niet past zonder wat snijwerk. Het valt allemaal reuze mee trouwens.

Ik heb gisteren mijn space kistje ontvangen. Al wat simpele dingen geplakt voor de roeren, maar ik vroeg mij af waar jullie de regelaar geplaatst hebben.

Heeft iemand misschien wat foto's?? Want ik ben zeer benieuwd waar jullie spullen zitten (regelaar, ontvanger, accu en dergelijke).

Mijn regelaar heb ik IN de neus zitten. Klein beetje foam uit gebikt zodat de airflow nog mooit door kan lopen, en dan de neusdeksel erop. :P

Ontvanger zit bij mij waar die hoord, in et bakje boven de accu.

Spacescooter114.jpg

De motor is iets anders, maar de regelaar zit waar die altijd gezeten heeft. :P

Spacescooter105.jpg

Spacescooter106.jpg

Spacescooter119.jpg

Zo ga ik mijn Typhoon bevestigen in de Spacescooter
Typhoon6_15scooter.jpg

Ik gebruik dus als motorspant, de achterplaat van de vertragingskast.

Bedankt voor de foto's! Dan weet ik in ieder geval waar ik heb ongeveer kan gaan plaatsen. Ik neem aan dat jullie ook ruimte hebben moeten uithaken voor de accu?

Het probleem is dat ik dit niet teveel wil doen ivm de gewichtsverdeling. En ik maak mij zorgen over vallen van de accu bij het stunten, aangezien de zijkant helemaal vrij is :?

Terecht of is klitterband stevig genoeg voor de accu?

Gisteren weer lekker aan het bouwen geweest, maar ik heb toch nog 2 vraagjes.

1. Hoe erg is als de stickers niet helemaal lekker geplakt zijn? Heeft dit een (merkbaar) nadelig effect op

mijn vlieggedrag?

http://home.planet.nl/~elfer116/DSC00222.JPG

2. Hoe ver moeten de uitslagen van mijn rolroeren zijn? Ik haal ongeveer 0.8 cm omhoog en 0.8 omlaag (zie

defoto's).

http://home.planet.nl/~elfer116/DSC00229.JPG

http://home.planet.nl/~elfer116/DSC00226.JPG
neutraal

http://home.planet.nl/~elfer116/DSC00228.JPG
omlaag

http://home.planet.nl/~elfer116/DSC00231.JPG
De geplaatste servo.

EDIT Michel: gelinkt naar de foto's. Foto's breder dan 800 pixels linken aub.

frankelfert

1. Kans dat als ze aan de rand niet lekker plakken, ze eraf flutteren.

2. Je stuurstangetjes zitten niet goed aan de servo hevel vast, de de 2 aanstuurstangetjes aan de 2 langste heveltjes, zal zien dat je meer uitslag hebt(je moet dus de onderste op de foto, net als de bovenste doen. Maar dan aan de anderen kan van de hevel ;) )

Suc6

IJsbrand zei:
frankelfert

2. Je stuurstangetjes zitten niet goed aan de servo hevel vast, de de 2 aanstuurstangetjes aan de 2 langste heveltjes, zal zien dat je meer uitslag hebt(je moet dus de onderste op de foto, net als de bovenste doen. Maar dan aan de anderen kan van de hevel ;) )

Suc6

Het probleem is dat de stangetjes zelf dan verder gaan uitsteken aan de achterkant, met ongeveer 1 cm, omdat het heveltje namelijk minder veruit steekt als ik hem verander. Ik weet niet of dit erg?

Maar als ik het goed begrijp is de uitslag te klein?? AAn het begin van de servo's is de uitslag iets groter.

Je moet de stuurstangetjes aan de buitenkant van de servo hevel monteren, dan heb je de meeste uitslag.

Nee die stangetjes zitten goed. Et is een bovendekker dus asymetrische aansturing van de rolroeren is heel goed. Multiplex advieseerd dit zelfs, maar dan met een iets mooier kruisje. :P En ik heb et met een disk gedaan, maar et doed allemaal etzelfde.

Iets langere pootjes kan trouwens inderdaad geen kwaad.

Freakazoid zei:
Nee die stangetjes zitten goed. Et is een bovendekker dus asymetrische aansturing van de rolroeren is heel goed. Multiplex advieseerd dit zelfs, maar dan met een iets mooier kruisje. :P En ik heb et met een disk gedaan, maar et doed allemaal etzelfde.

Iets langere pootjes kan trouwens inderdaad geen kwaad.

Ik heb het inmiddels al aangepast, alleen zijn de uitslagen nu toch wel belachelijk groot. Ben benieuwd wat ze hier zondag op de club van vinden, ik denk dat ik de uitslagen maar even iets moet verkleinen op mijn zender.

Ik heb nog wel een andere belangrijke vraag. Mijn antenne draad is te lang voor het toestel. Kan ik het antenne draad via een andere kant weer terug laten lopen?

Heeft iemand misschien een foto hoe hij/zij zijn antenne draad heeft lopen?

thanks.

Ik heb de antennedraad die te lang is gewoon achter het toestel aan laten fladderen, Freakazoid doet hetzelfde overigens.

Freakazoid zei:
inderdaad, das totaal geen punt, dat ding merkt niks van zon flapperdraad. :P

Hmmm niet te geloven, nadat ik al storingen had met mijn Minimag voegt de spacescooter zich aan het lijstje toe!!

Met een ingeschoven antenne gaan mijn servo's en motor een eigen leven lijden. Dit treed op na een metertje of 8.

Met een uitgeschoven antenne na een metertje of 60. Ik begin echt hopeloos te worden, want ik wil gewoon is storingsvrij vliegen. Helaas is tot nu toe alleen mijn Easystar storingsvrij gebleken. Iemand nog ideeen en tips???

Mijn opstellingen vanaf de motor gezien:

Motor (speed 400)
Jeti Regelaar (40 ampere)
Accu in de accu bak
Ontvanger in de ontvanger bak (Graupner R700)

2 servo's (onbekend merk).

Nu is het wel zo dat de antenne draad ongeveer 30 tot 35 cm achter het vliegtuig aanslingerd!! Is dit niet heel erg veel??

Die lengte hangt hij ook achter mijn scoot aan.
Met mijn zender en ontvanger (ook een R700 ontvanger) heb ik met ingeschoven antenne hetzelfde berijk als jij met uitgeschoven antenne :?

@frankelfert.

Die slingerende antennedraad is uitstekend, gewoon lekker laten wapperen, inkorten,,, oprollen of andersoortige lussen maken is uit den boze.

Gebruik je in je Graupner ontvanger ook een Graupner X-tal ??, als dit het geval is zet dan de ontvanger uit de Easystar eens in de Scooter, dan kun je in ieder geval problemen voorkomend uit je motor, regelaar en/of accu uitsluiten,, als je er 1 hebt zou je ook nog een ander ontvangerX-tal kunnen proberen.

Groeten, André.

Laten we even voorop stellen dat de R700 van bert OOK een hoop gezeik gegeven heeft. Dit zijn schijnbaar vrij baggere ontvangers.

Die R700 ontvangers werken perfect, mits je ze met een graupner kristal en graupnerzender bestuurt!

Vlieg er nu een jaar mee en heb er nog nooit storing mee gehad, zelfs niet bijeen electriciteitsmast. (moetje nagaan wat voor storingen je krijgt door die wisselstroom!)

Back