Multiplex Spacescooter Topic.

windspirit3 zei:
Freakazoid zei:
3s lipo op 6v sp400 motor is geheid fikkenstein. :lol: Ik heb et zelf perongeluk eens n keer gedaan namenlijk (Domme chinees had er n verkeerde motor zonder label bij gegooid..)

Maar een vertraagde 7.2v sp400 kan wel.

En anders mischien een jamara 480 met gunther direct drive? Die schijnen ook behoorlijk hard te kunnen op 3s lipo.

Bedankt voor de info :wink:
dit heb ik reeds aan geschaft. stond te kijken 8O , dat spul kost geen drol.
Maar nu het volgende: heeft iemand een id hoe je dit het beste in de ss kunt installeren.

mvg bas

Vrienden :!:

die 480 ligt hier weg te roesten :(
kan iemand mij helpen.

mvg bas

kijk daar heb ik wat aan.

ik wist niet of ik die vertraging nodig had of niet.
niet dus.

bedankt freak

Op mijn veel zwaardere picojet vliegt et vrij aardig met een sp480 op 8 cellen, en ik hoor van verschillende mensen dat je met gasbeleid zelfs prima n seizoen kunt vliegen op zon motortje met 3s lipo.

Tijdens de maidenflight van mijn scoot, brak het roerarmpje van het hoogteroer (met het elapor waar hij opgelijmd zat) :evil:

Weet iemand een oplossing hiervoor, of een manier om dit te repareren?

Gewoon zoals het nu zit laten zitten (elapor dus aan het roerarmpje) en terug in het "gat" lijmen met epoxy ofzo ;)

En zorgen dat het roer licht loopt, ik heb hem bij mij 100x heen en weer gevouwen en hij loopt super. Mijn scoot heeft bij het weggooien erg veel last van het koppel, dat heeft mij een paar propjes gekost want hij schiet meteen naar links. Verder vliegt hij leuk en kan best wat wind hebben.

Hee Rheli!

Idd, je roer goed en vaak omvouwen scheelt veel!
Dit moet je overigens met al je werkende roeren doen (bij mij ook richting) want anders gaat het scheuren aan de randjes, en vliegt het een stuk minder fijn, en reageert het toestel ook trager en minder precies.

En wat jij noemt, heb ik dus ook heel erg last van, bij het weggooien duikt hij echt naar links, heeft me laatst een propasje gekost... (vlieg met aeronuts fietsbel)

Volgende keer maar wat hoger en harder gooien, heb ik wat meer reactietijd om rol naar rechts te geven ;)

Hoop volgende week het ding weer in de lucht te kunnen gooien, heb niet zo heel veel tijd de laatste tijd :(

Bij mij ging ook de motoras loszitten daardoor en kreeg het spant ruimte.
Ik heb de neus gelijmd dus was niet fijn :?

Nu laat ik hem steeds gooien maar moet echt vol naar rechts geven, en dan gaat hij nog naar links 8O als hij op snelheid is gaat het perfekt.

zo erg is het gelukkig bij mij niet... maar moet wel flink tegensturen.

Volgende week weer eens proberen ;)

Ik hoop er deze dagen ook één te kopen, alleen heb ik nog wat vragen:

Ik wil hem in de eerste instantie gewoon met een stockmotor en prop vliegen.

Alleen welke overige onderdelen kan ik het best kopen? Mijn Minimag heeft namelijk allemaal vage problemen (waarover al meerdere topics geschreven zijn van meerdere mensen). Ik wil deze problemen daarom bij mijn nieuwe model niet tegenkomen ;)

Ik wil hem 4 kanaals vliegen, de servo's zullen waarschijnlijk van GWS zijn omdat ik hier goede ervaring mee heb op mijn Easystar.

Ik dacht zelf aan een lipo accu (2200 ampere). Alleen welke regelaar en ontvanger raden jullie aan?? Ik heb een jeti Rex 5 gehad, maar het valt mij op dat de antennekabel vrij kort is vergeleken met een 7 kanaals Mulitplex ontvanger (zat geleverd bij mijn MX-12 zender).

Tevens zit ik nog te twijfelen bij welke winkel ik de onderdelen haal. Normaal haal ik dat altijd bij een winkel in Pijnacker (iedereen kan wel raden welke dus :roll: ), maar dit komt met name omdat ik geen ervaring en geen andere winkels ken.

Alle suggesties en tips zijn welkom :D

Een regelaar voor de stockmotor heb je al voor 9,50 bij RCtechnics.nl

Voor lipo`s en brusheless kun je daar ook prima terecht.

Thanks we gaan zo maar is ff kijken :)

Hoeveel ampere moet mijn regelaar minimaal aankunnen??

Ik heb een JEti 12 ampere regelaar op mijn Eastystar (voor 3 servo's)

En een Jeti 30 ampere regelaar op mijn Minimag (voor 4 servo's).

Ik vind dat 30 wat overdreven persoonlijk (of zit ik hiernaast?

Is 20 ampere of 25 ampere genoeg voor een Spacescooter voor 4 servo's aankomen?

frankelfert zei:
Ik heb een jeti Rex 5 gehad, maar het valt mij op dat de antennekabel vrij kort is vergeleken met een 7 kanaals Mulitplex ontvanger (zat geleverd bij mijn MX-12 zender).

De Jeti Rex 5 (MPD) is ondanks de korte antenne, een prima ontvanger. Ik vlieg ermee in mijn Riser 100 tot op grote hoogte,zonder storingen.

frankelfert zei:
Ik heb een JEti 12 ampere regelaar op mijn Eastystar (voor 3 servo's)
En een Jeti 30 ampere regelaar op mijn Minimag (voor 4 servo's).

Het maximum aantal A's heeft niets te maken met het aantal servo's .... de BEC schakeling bepaald dat .... bij je regelaar wordt dit (meestal) appart aangegeven voor 4 servo's zou ik minimaal 1,5A kiezen .... (houdt er wel rekening mee dat hoe meer cellen, des te minder stroom (A's) de BEC schakeling kan leveren) .... overbelasten van de BEC-chip betekend meestal uitschakelen van de spanning .... en dan heeft de ontvanger ook géén spanning :-( .......

Oke duidelijk opzich, maar wat is dan het voordeel van een 30 ampere regelaar ten opzichte van een 12 ampere regelaar, want in prijs scheelt het nog al wat ;)

voordeel???

een 12amp regelaar kan 12amp hebben
een 30amp regelaar kan eeeeuuh 30 amp hebben

ik denk dat je beter een 30amp kan nemen
deze kan dus meer stroom aan.

Ik heb een 30 amp op m`n scooter zitten en die koste 14,95.

Voor de prijs hoef je het dus niet te laten !

Rhelie zei:
Ik heb een 30 amp op m`n scooter zitten en die koste 14,95.

Voor de prijs hoef je het dus niet te laten !

Dan ben ik zeer benieuwd waar je deze heb gekocht want mijn vorige 30 ampere regelaar kostte 42 euro!!

Ik heb trouwens nog een vraagje omtrent de accu's die mogelijk zijn in een spacescooter. Ik heb ff gekeken voor een Lipo 1.11 volt (3 cellen dus neem ik aan), en ik vond een aantrekkelijke op RCtechnicks.

LP221120.jpg
. Nu vraag ik mij alleen af of deze past in de spacescooter zonder dat ik aanpassing aan het model moet maken. Ik weet ervaring dat sommige mensen op de club nog al is problemen hebben met een 3cells accu in Multiplex modelen, omdat het dan niet goed past.

Ik wil eigenlijk niet gaan snijden en andere aanpassing aan het model uitvoeren, dus mijn vraag is eigenlijk simpel:

Past deze accu zonder problemen :?:

Specificaties:
Capaciteit: 2200mAH
Belastbaar: 20C continu (44A), 28C piek (61.6A)
Afmetingen: 100 x 34 x 23mm
Gewicht: 175 gram

Hoi!
Als je de draadjes van de scooter goed leest weet je dat die accu niet past zonder wat snijwerk. Het valt allemaal reuze mee trouwens.

Met die accu kun je trouwens niet de standaard aandrijving gebruiken want die brand gewoon af.

Je hebt dus 2 opties, gebruik de standaard aandrijving maar dan met een 2 cellen lipo of ga voor een brusheless met een 3 cellen lipo.

Lipo`s zijn best duur dus zou ik hem gewoon standaard vliegen en dan niet met lipo`s. Daarna kun je hem upgraden!

Back