Multiplex Spacescooter Topic.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sven, 15 jan 2005.

  1. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    En waar is dat te krijgen? :oops:
     
  2. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    De Modelbouwwinkel

    Mvg Johan
     
  3. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    En waarom zou je de scoot niet met epoxy kunnen lijmen?

    Ik en freakazoid gebruiken alle 2 epoxy, en dat gaat PRIMA!
     
  4. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    tja, in de handleiding staat uitdrukkelijk vermeld dat je het absoluut niet met epoxy moet lijmen...
     
  5. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    ITFM!
    (Ignore The F*cking Manual)
     
  6. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Precies... als hij niet met epoxy te lijmen was, had ik nu geen scootje meer over, en die van freak zou al helemaaaaal nix meer van over zijn :p
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Die scoot kun je bijna met alles lijmen ! Epoxy, gewone CA (dus niet die speciale CA voor piepschuim) De motorkap zou ik met UHU Por doen, dat kun je namelijk weer loshalen.
     
  8. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Als je dit leest: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=398155
    Lijkt het alsof je geen lijm nodig hebt bij de RTF set, iemand bekend met die RTF set? Ik heb hier namelijk nu alleen nog maar normale secondelijm liggen en dat is niet zo handig als er gelijmd moet worden, aangezien het 'bros' opdroogd
     
  9. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.323
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik weet niet hoe het met de SS zit, maar ik heb net een Freescale SportWing gebouwd (nou zeg maar aangekleed want de hele vleugel is één stuk schuim). Je kan de SportWing krijgen in twee versies, één van wit schuim, die moet je met epoxy lijmen, want secondenlijm lost dat schuim op. Er is ook een blauwe versie, die is iets zwaarder... maar die moet je juist met sekondenlijm (en aktivator) lijmen! Epoxy zou niet hechten op de blauwe versie... gek hè.
    Bart
     
  10. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Ik heb hem!!! :D :D :D En ik hoefde niks te lijmen, alleen de staart erop drukken, elastiekje eromheen, rolroer servo inprikken op het bordje, vleugel erop en vastzetten met elastiekje, de stikkers erop plakken en klaar! :) Foto's volgen!
     
  11. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Hier een aantal foto's
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Op de afstandsbediening zitten 2 pookjes, 1 voor hoogte en 1 voor richting en op de bovenkant aan de rechterkant zit een schuifknopje voor gas

    Ik heb trouwens wel het probleem dat het roer niet heel veel uitslaat, vooral het rolroer, ik heb nog niet gevlogen, dus weet niet of het misschien toch wel goed is, maar hoe kan ik de uitslagen vergroten?
     
  12. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.323
    Locatie:
    Harderwijk
    Heb even in de online manual gekeken...
    De roerhefbomen zijn van die standaard dingetjes, met een rij gaatjes erin waar je het staaldraad kan bevestigen waarmee de zaak wordt bediend. Als de servo gekoppeld is aan het uiterste gaatje, dan is je roeruitslag het kleinst; aan het gaatje dat het dichtst bij het roer zit, is de uitslag het grootst.
    Maar je kan denk ik beter even de fabrieksinstelling proberen....
    Bart
     
  13. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Ik heb er gister mee gevlogen, maar hij heeft toch wat te weinig power eigenlijk. Hij komt niet goed hoog, waardoor je er niet heel goed mee kan vliegen omdat hij telkens weer naar beneden knalt. Het zou ook te maken kunnen hebben met de accu, want ik weet niet hoe ik die nou op moet laden met de bijgeleverde Hitec CG-207 lader. Als ik een adapter daarop aansluit laad hij ze niet goed, aangezien hij 5A nodig heeft en die adapter maar 0,3A geeft, maar als ik hem op mijn voeding van mijn computer aansluit, waar hij 12V van krijgt, wordt de accu super heet, je begon zelfs al wat smeltend plastic te ruiken. Het is een accu met Tamiya aansluiting, weet iemand misschien hoe ik hem met deze lader goed op kan laden, of misschien een andere lader die wel goed is?
     
  14. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=47496

    Dit is dus mijn probleem (hier uitgelegd door mijn broer)
     
  15. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
  16. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Vandaag dan nog een keer gevlogen op een mooi groot stuk hei samen met mijn broer die ook zijn spacescooter had meegenomen. In het begin even wat wennen, maar uiteindelijk hebben we allebei echt super mooi kunnen vliegen! :D Waarschijnlijk lukte het de vorige keer niet omdat ik er nog helemaal niet aan gewend was en ik ook gelijk al redelijk scherpe bochten wilde maken, maar nu lieten we hem gewoon een heel stuk rechtdoor gaan en langzaam hoogte winnen en dan kun je er prachtig mee vliegen! De RTF set is echt een goede set om mee te leren vliegen, je hebt niet heel veel power, maar genoeg om er leuk mee te kunnen vliegen. Er zijn wel wat harde landingen geweest (zoals ook in het filmpje is te zien) maar er zijn verder geen beschadigingen oid. Het tape om de neus is van eerdere testvluchten, maar dat is meer voor de zekerheid dan dat het echt nodig is.

    Nog even een vraagje: Is het mogelijk met deze accu te vliegen:

    AKKU PACK 3300
    Powerpack, Nikkel Metaal Hydride,
    8,4 volt 3300 mah Akku met
    kabel en tamiya stekker.
    geen memory effect.
    Lange vliegtijden !
    [​IMG]
    Niet heel duur en toch een leuke accu met veel ampères, dus ik heb hier wel interesse in om mijn space scooter wat langer in de lucht te houden (als ik het wat beter kan :p )

    Filmpje:
    http://www.helicopterfoto.nl.nu/spacescooter.wmv

    Foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ik vloog met de orginel setup met een kan 1050mah 7cell pack
    ik vond deze al zwaar genoeg :?
    dus ik vrees er voor dat die pack te zwaar is :p
     
  18. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Ik ga vanmiddag langs de modelbouwwinkel, kijken of ze daar goede accu's hebben. Hoe zwaar was die 1050 ongeveer dan? En waar heb je die gekocht?
     
  19. windspirit3

    windspirit3 Guest

    Gisteren voor het eerst ervaring gehad met de spacescooter in combi met een brushless. Wauw 8O wat een verandering. volgende week zaterdag maar eens filmen :lol:

    mijn nieuwe setup:
    brushless motor: http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=1025
    25 amp brushless regelaar: zelfde firma
    1500 3s1p lipo 15c
    1800 3s1p lipo 15c
    en wat prop maatjes:
    gisteren gevlogen met prop gws 8x4. het vloog leuk. later toch maar een ander erop gezet. Een gws 9x4,7 8O sjjiess ik hoefde hem niet eens weg te gooien , vloog zo uit mijn hand. dat zal ik zeker efkes op de film laten zien. Nadat ik gevlogen heb met een 480 7,2 direct met gunther overleed de motor bij de tweede vlucht. Toen is mijn ss eigenlijk op een schapje terecht gekomen, maar nu. gaan we weer lol beleven.

    :thumbsup: leve brushless.

    groeten bas
     
  20. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Ik ben van plan om toch binnenkort een brushless setje te kopen voor de Space Scooter, de 400 motor werkt wel, maar je hebt absoluut geen power over en je kan er echt niet snel mee klimmen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op 2 motoren:

    De ene een 1570KV fietsbel:
    http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=1025

    De andere een 1570KV Brushless outrunner:
    http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=924
    En deze mount:
    http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_32&products_id=962

    Welke van de 2 zou het beste werken op de SS (en welke is het makkelijkst te monteren) en wat is een goede (klap?)prop hiervoor? Ik wil een 30A regelaar en 3S 2200mAh LiPo erbij.
     

Deel Deze Pagina