Multiplex Spacescooter Topic.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sven, 15 jan 2005.

  1. windspirit3

    windspirit3 Guest

    :oops: zei ik 9x4,6

    ik bedoelde uiteraard 7x6.

    filmpje word verw8t.

    @ scoutcow.

    check mijn setup.

    groeten bas
     
  2. hellracer

    hellracer

    Lid geworden:
    30 mrt 2005
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Belgie/Vlaams Brabant
    Hey,

    Ik ben ook begonnen vliegen met een Space scooter en dit was mijn configuratie: ( wel nogal power om te beginnen maar is gelukt)

    Motor : Hetrc Micro 15/10
    batt: 1400mAH x 9 cellen
    Prop : inklapbare 9X6
    gewicht : 720gram

    Gaat verticaal naar boven en plankgas ongeveer 8 minuten
    looping gaat oneindig voort :)

    groeten
     
  3. Hannes

    Hannes

    Lid geworden:
    26 dec 2004
    Berichten:
    198
    Locatie:
    Bergen op Zoom
  4. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Ik heb hem nu ook met de fietsbel en een GWS 7x6 prop, vliegt echt super, op een 2200 10C 3S lipo pakket afgelopen zondag precies een halfuur gevlogen op ongeveer halfgas en af en toe ook wat loops en rolls. Nu heb ik er ook een propsafer op zitten, maar ik heb alsnog een aantal props kapot gevlogen, de prop is nog geen enkele keer van de as gevlogen door die propsafer, of hij brak of hij zat gewoon parallel met de grond zodat het ook geen probleem was, maar nu wilde ik een klapprop gebruiken. Ik heb nu even de standaard klapprop van de 400 motor die je erbij krijgt erop gezet, maar trekt dit niet teveel ampères voor de lipo (dus meer dan 22A) of is dit wel goed? Of kan ik er beter een andere klapprop op zetten (ik had een CAM 7x6 op het oog). Kan ik die wel goed gebruiken op deze motor: http://www.aero-fever.com/product_info.php?products_id=130&osCsid=9hf3inm5ri84rpalcivg7v5nt4
    En het probleem is dat nergens goede spinners te krijgen zijn, alleen maar 3.2mm spinners en de as van de fietsbel is 3mm, kan die 3,2mm er wel op gemonteerd worden of is dat te losjes? En kan ik anders die bladen dan via de propsafer vastzetten? (zoals ik nu ook de spacescooter klapprop heb vastgezet en die zit prima)
     
  5. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    Ik denk er ook aan om de space scooter te kopen (vragen vo m'n verjaardag)
    IK heb al beetje ervaring met de minimag en kan al landen ed...

    ik zou em kopen bij: natterer daar kost ie iets van 50 euro met verzending ....

    @scoutcow
    Jij vliegt met die standaart motor + prop hé ?
    vliegt dat een beetje goed met die standaart motor+prop?
     
  6. El_barto_

    El_barto_ Guest

    @mr-02: lees dit topic eens, voor je vragen stelt. zelfs op de zelfde pagina staat het antwoord al.

    Grtz Matanza
     
  7. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Als je mijn berichtje hierboven las zag je dat ik nu met de fietsbel vlieg en een GWS 7x6 prop. Maar ik heb wel een tijd gevlogen met de 400 motor met de vertraging en klapprop die multiplex er standaard bij levert. Hij heeft niet heel veel power, maar als je een beetje tegenwind hebt dat klimt hij verder prima en kan je er heerlijk mee vliegen. Tot krachtje 2-3 vliegt hij nog fijn, daarboven wordt het al lastig. Hoeveel wind de fietsbel aankan weet ik niet, want heb er afgelopen zondag pas voor het eerst mee gevlogen en toen was het zo goed als windstil.
    Deze fietsbel heb ik: http://www.aero-fever.com/product_info.php?products_id=130&osCsid=9hf3inm5ri84rpalcivg7v5nt4
    Maar dat was meer omdat deze uitverkocht was: http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=1025
    Anders had ik die wel in Nederland besteld, maar allebei worden wel in de Space Scooter gebruikt en beide geven een prima resultaat.
     
  8. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    okeej merci... dan ga ik ook kijken vo zo'n fietsbel ed...
    maar eerst ga 'k de space scooter vragen vo m'n verjaardag (2maart)

    greetzz
    Florian
     
  9. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
  10. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Heb je misschien een foto van hoe je die ingebouwd hebt?
     
  11. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Nee geen foto van.. wat je doet is het volgende :

    Je pakt de standaard motor schroeft het zwarte ovale plaatje van de vertraging af.
    deze draai je om en daar schroef je de nieuwe motor op. (kan zijn dat je wat gaatjes erin moet maken).
    dan snij je de uitsparingen in de romp en haalt de motor eraf. steun vastlijmen met epoxy en dan neusje wijder maken dat de motor een vrijloop heeft. Al met al niet zoveel werk.
    Je kan ook het zwarte plaatje namaken van triplex en die erin lijmen.
    hij klemt dus in de uitsparing die je snijd aan de boven en onder kant.

    Je krijgt dan zoiets :

    [​IMG]

    Sorry voor de 10sec paint afbeelding :)

    p.s. in je video ben je dat ding de hele tijd aan het stallen... dat gaat een keer fout natuurlijk.
     
  12. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Ok, leuk voor in de toekomst misschien, maar de fietsbel die ik heb was ook lekker simpel in te bouwen met weinig snijden en naar mijn mening heeft de fietsbel genoeg power, ik vlieg het grootste deel van de vlucht met halfgas en dan kan ik ook prima loops maken en met volgas kun je ook goede rolls maken en lekker snelle loops achter elkaar. Wellicht als ik wat meer ermee gevlogen heb dat ik wat meer power wil, maar vooralsnog is dit ruim voldoende power voor mij. Nog even 1 vraagje, ik wil een prop erop zetten via een 3,2mm propadapter, kan dat wel op een 3mm as (want de 3mm adapters waren allemaal op) of is dat echt te ruim?
     
  13. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    As diameter moet strak aansluiten Als je speling krijgt gaat dat niet goed.. dan haal je deze toch elders? www.aircraft-world.com bijvoorbeeld?

    Hier zie je hoe de motor erop zit met een spinner.
    op de neus is dus triplex geplaatst en afgeschuurd als exta versteviging aangezien je neus door het ruimer maken redelijk teer is.

    [​IMG]
     
  14. bartkiewied

    bartkiewied

    Lid geworden:
    29 okt 2006
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Brunssum Netherlands
    nou als ik eerlijk mag zijn wil ik hier toch iets over kwijt ik denk dat de mensen die op deze forum zitten er met hun hart en ziel inzitten en het dus ook zeker de moeite waard vinden om hun bevindingen op de club en op forum's te bespreken ik weet zeker dat je op dit forum genoeg informatie had kunnen ontvangen omtrent jou vraag maar je zegt zelf in je eigen onderwerp dat je geen info hoeft van 30 plussers. die 30 plus mensen die er met veel gebundelde krachten een prachtige club willen neer zetten zullen ook kosten maken en die moeten nou eenmaal gedeeld worden dat is dan vanzelfsprekend maar het klinkt erg ego als je wel hier info wilt krijgen om niet te veel uit te geven maar mensen daarintegen afvalt die zich wel lid maken van zo'n (30plussers) club ik kan begrijpen dat je er zo over denkt maar ik weet niet wat andere op dit forum denken maar als je zo'n uitspraken neer legt moet je niet op meer GRATIS advies rekenen
    Groetjes Bart

    P.S de spacescooter gaat of is reedts uit de collectie van multiplex :cry: :cry: :?
     
  15. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Waar zie je dat staan over die 30+ ?
     
  16. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Wat ik heb kunnen vinden is dat hij nu niet meer gemaakt wordt inderdaad en dat alles wat er nu nog is verkocht wordt en er dan niks meer is. Heb nu dus al samen met mijn broer snel nog even een kitje gekocht en die gaan we daan ook helemaal spuiten en een goede BL motor inbouwen.
     
  17. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
  18. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    En zo ziet onze nieuwe spacescooter eruit :)
    [​IMG]

    Met een BM2408-21T fietsbel met een 7x6 Aeronaut klapprop en 20A regelaar en een 3S 2200 10C lipo accu. Deze setup werkte prima in een andere spacescooter, dus ben heel benieuwd hoe die in deze zal werken, ben ook erg benieuwd wat voor effect de verf zal hebben (motip spuitbussen) op de vliegeigenschappen. Hopelijk over 2 weken de maiden.
     
  19. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ik had deze setup ook, juist het zelfde in gebouwd
    Vloog met een gws 7*6 ook een 3s 2200mah packje.
    De moter heeft niet lang gewerkt, hij werkt extreem warm, en ik vloog maar halfgas 8O :?
     
  20. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Dan weet ik niet wat er mis was, want ik heb veel geslaagde vluchten gehad en de motor bleef gewoon koud, zelfs na een halfuur non stop in de lucht (hele 2200 leeggevlogen, precies een halfuur op halfgas en soms wat meer voor loops enzo) was hij niet meer dan handwarm, maar nu is het buiten natuurlijk ook nog niet heel warm, dus het is nog afwachten wat het in de zomer doet.
     

Deel Deze Pagina