multiwii crius SE afstellen

Als je wil kan ik de exacte link naar de door mij bestelde bt module nog posten. Ga er morgen nog nog 1 bestellen icm crius voor hexa van mn broer.
Ik heb met deze module gegokt door m zo aan te sluiten op de 5v im de hoop dat het zou werken em had mazzel. Koop in ieder geval op een break out board, hier zit met wat geluk al een 3.3 naar 5v op. Anders heb je snel een nieuwe paus.
Daniel

Heb de sr04 sonar besteld met de attiny 2313 moet dit aan de i2c te koppelen zijn.
Heb ivm verzend kstn er gelijk 4 setjes van gemaakt. Kan ik er of wat verklootten of mede forummers er blij mee maken.
Totaalkstn per stuk zal rond de 10 euro zijn aan materiaal en verzend kstn.
Als ze alle 4 lukken heb ik er 2 over.
Daniel

Prima, ik laat mn bevindingen wel weten.vandaag de laatste onderdeeltjes besteld, ledjes, connectorstrip, condensatortjes etc.
De bedoeling is om op de crius se 4 draadjes te solderen om de i2c bus aan te kunnen sluiten.
Kan ook nog een gps op de chip worden aangesloten. Ben nog op zoek naar een goedkope 10hz gps.
Zal ook hier mn bevindingen van posten.
Daniel

Als gps ben ik aan het kijken naar:

www.drotek.fr - small PA6C GPS + LLC breakout board
http://www.oomlout.co.uk/gps-receiver-m ... 7b705b010c (de hoogte beveiliging zou er uit zijn)

beide gebaseerd op deze chip
Aliexpress.com : Buy latest MT3339 single chip solution,low power consumption from Reliable MT3339 gps module suppliers on AND TECHNOLOGIES CO LTD

helaas zijn de verzendkstn van de laatste dusdanig hoog dat het goedkoper is om in europa te kopen.

kreeg vanochtend bericht dat alles verzonden is, kreeg gelijk de mededeling dat het nu drukke tijden zijn in china en dat de post er nog langer over kan doen.

ach geduld is een schone zaak.

Uploaded with ImageShack.us

zoiets zal het worden, al zal ik wel proberen de print iets netter te maken (deze is niet van mij ;))

dit is de module
https://www.google.nl/search?hl=en&...w&biw=1680&bih=869&sei=d5zRT9ueEdLU8QPjpeWOAw

rcgroups draadje over i2c op de crius.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1619531

voor zover de update

Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag mijn RM450 set van rctimer binnen en de Crius Multiwii V1.9 voor het besturen ervan.
Zaterdag in de beperkte tijd die ik had de boel in elkaar geknutseld en dus vandaag tijd om te experimenteren.
Helaas blijken de mee geleverde props van een wel erg matige kwaliteit en zwaar onbelans dat wat ik ook probeer zodra ik rond half gas kom worden de vibraties dermate heftig dat de multiwii hier blijkbaar veel hinder van onder vindt.
Wat ik ook probeer ik krijg deze props niet kanp draaiend zonder vibraties, overigens heb ik ook mijn twijvels over de prop adaptors.

Zonder props en testen onder verschillende hoeken ziet het er allemaal goed uit, maar met de eerste test vluchten raakte er uiteindelijk een prop adaptor los en stja dan blijkt de zwaarte kracht snel te winnen. Maar zonder schade toch nog nieuwe pogingen ondernomen.
Helaas blijven de vibraties dermate dat ik eerst maar eens e-props van graupner ga regelen voordat we verder gaan experimenteren.

Wordt vervolgt...

Hoi klopt ik heb dit ook getracht te realiseren, maar goeie tips hiervoor altijd welkom.

Ik zie echter dat de diameter van de prop vele malen groter is dan de prop adaptor as diameter. voor 1 kant heb je nog ringen welke het beter maken maar doordat 1 kant veel speling heeft kan je de prop op te vele manieren vast zetten met onbelans tot gevolg.
Ik heb twee propellors erbij die ik redelijk stabiel krijg en waar mee te vliegen valt zonder te veel storing, maar de andere twee is drama. ( en stja het is een quadje dus probleem)

Vanuit de software zie je de sensoren helemaal op tilt gaan bij optoeren met deze props erop.

Snel andere props regelen...

Vandaag duk met die van mij instellen. Moet volgens mij de trottle ranges eens opnieuw erin zetten.. de helft draait niet goed bij idle.

In de laatste Dev versie zit een experimentele manier om de ESC's te kalibreren, of deze werkt weet ik niet, ik heb er nog geen goede berichten over gelezen.

Anders zit er niets anders op om de signaal draden rechtstreeks op de ontvanger aan te sluiten.

ik gebruik hier losse aansluitpins die ik over heb voor.
Ik haal bij de FC de throttle kabel vd ontvanger los en een ESC.
Deze plug ik dan aan elkaar en calibreer ze.

Zoiets:
Trim-the-Header-Pins.jpg

Dat aansluiten is het probleem niet, het probleem zit in het los halen van de rode + draad van de ESC kabels.

Aangezien het board zijn voeding krijgt via één ESC is bij de andere de rode + kabel los gehaald.
Om de throttle range te kalibreren heb je deze wel nodig.
Er moet toch een makkelijkere manier zijn dan steeds die rode draad erin te stoppen en eruit te halen?

de ontvanger kan stroom krijgen op elke poort èn op de batt poort.
Als hier maar een kabel met rode draad inzit dan zou de ontvanger aan moeten gaan.
Om de esc te calibreren hoeft dan alleen een zwarte en witte draad vast te zitten aan de throttle poort.

Back