multiwii crius SE afstellen

Ok, dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon zorgen dat er 5v op de ontvanger staat en zo de calibratie uitvoeren :)

(Bij mijn vorige board hoefde je ze niet los te halen voor het calibreren)

Bedoel je op de reciever of het board, ben op stage dus kan niet kijken :P
Op de reciever heb ik geen batt poort nl voor zover ik weet.

Op de receiver.
Het kan op elke poort, maar dan gaat de motor van die esc misschien draaien en piept de esc ook, wat verwarrend kan zijn.

kleine update over de sonar,
ik heb ondertussen bijna alles binnen en heb ondertussen mijn eerste blinking led programma succesvol getest.
Ik wacht nog op connectoren uit china.
ben op dit moment aan het denken om een smd soldeerstation te kopen (50 euro) om de aansluiting op de crius te kunnen maken, de punt van mijn 12w bout is nog steeds erg groot bij die kleine delen.

dit weekend maar eens het eerste bordje maken met de sonar en i2c bus.

Daniel

Komt helemaal goed Daniel, ik heb er alle vertrouwen in.
Heb je trouwens ook al gelezen dat de GPS via deze Tiny niet alle funties zal kunnen ondersteunen zoals waypoints, RTH en PH zou geen probleem moeten zijn.

Hier zul je dus toch een Atmega 328 of een I2C GPS voor nodig hebben als je tenminste alle GPS functies wilt benutten.

Ik twijfel ook nog of ik wel een gps nodig heb, zou meer zijn omdat het kan.
Had ik nog niet gelezen, zou niet begrijpen waarom waypoints niet zouden kunnen, tecnisch dan.
Misschien software matig nog niet geïmplementeerd?

Inmiddels al een aantal vluchten achter de rug..
Heb er toch nog wat moeite mee om hem mooi stabiel te krijgen..
Heb ook nog vaker het gevoel dat ik de controle een beetje kwijt ben (zeker vorige week toen ik een mooie smakkert maakte)

Iemand nog tips?
(Ik wil graag een stabiele hexa die vrij snel terug gaat als ik de roll/pitch los laat)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo terug van vakantie lag mn 9x klaar. Heb deze nu voorzien van er9x-frsky heb de moduul gehacked en de zender. Heb nu telemetrie op het zender display.
Nu nog wachten op regelaars.

Voor de sonar ben ik er bijna uit, denk aankomend weekend de sonar op de crius aan te sluiten

Ik heb de P lekker hoog gezet, hij is nu lekker strak.
Echter wil ik nu nog dat hij zodra ik de stick los laat, weer mooi recht komt te hangen.

Momenteel heb ik deze configurate:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat jij dus wil is de ACC trimmen om het verschil tussen Acro en Level op te heffen.
Zie hier hoe dit te doen: FAQ « MultiWii

Ik vind de Roll en Pitch P erg hoog, maar als hij er goed op reageert en jij vind het fijn op deze manier is het oké.

Nou, op deze manier is hij heel stabiel en kan ik hem alleen maar met veel kracht bewegen.
De yaw moet ik nog doen, accu was leeg ;)

Thanks voor de link, ik ga er zometeen gelijk mee aan de slag ;)

Ik persoonlijk vind het niet fijn om zoveel stick uitslag te moeten geven.
Mocht je dit effect weer willen verminderen dan kun je de RC Rate verhogen om hem weer wat agressiever op de sticks te laten reageren.

Dat klopt inderdaad. Als in de gui in ieder geval alleen de gyro's groen oplichten wel.. Je kunt ook alle drie de vakjes achter level "invullen", dan licht het vakje acc. ook op en vlieg je standaard in level mode..

Laatst bewerkt:
Net al een stuk van het afstellen gedaan en nog even rond gevlogen :)
Gaat al een stuk beter :)

Nu nog de ACC trimmen en dan zou het goed moeten zijn :).

Zag net op de website van de Multiwii software dat er een 2.1 versie uit was.
Al iemand geupgrade? met het Crius board?

Back