Bas,
Met 2 van die statieven kun je een A en B rak neerzetten.
Heb je natuurlijk wel een helper op B nodig en een piepertje (maar daar hebben we simpele oplossing voor met klein stukje electronica en een gewone vliegzender).
Maar is nog lang niet nodig.
Probeer voor jezelf een haakse lijn voor je neer te zetten, met een paar bomen of ander referentie punt in de verte. En dan een vlak recht omhoog en je daar op richten met het keren. En dan proberen consekwent net voorbij dat vlak te keren. En het invliegen netjes strak maken, een soort halve lus onder 40 graden gekantelt werkt voor jouw Hawk wel goed denk ik, kwestie van uitproberen.
Keren aan de andere kant inschatten en eerst concentreren op korte strakke bochten.
Normaliter heb je 2 pennen die omhoog staan, met een onderlinge hoek van een graad of 40. Haaks op het vlak wat die 2 vertikale pennen vormen zit een pijpje wat horizontaal door het blokje geboord is. Door dat pijpje kijk je naar rak B (als je op punt A staat) en omdat het kijkvlak haak op het kijkbuisje staat, is het vlak wat de 2 pijpjes vormen, haaks op de lijn tussen A en B. Handig om snel 2 rakken op te zetten, wordt ook gebruikt als men zijn eigen kijkpunt op het A-rak wil hebben (ipv het punt wat de piep-man op het A-rak gebruikt).
Groet,
Gerben