Namaak T-rex 450 voor 35 dollar??

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Rogier, 1 jan 2009.

  1. jaimygo

    jaimygo

    Lid geworden:
    23 jan 2008
    Berichten:
    256
    Hoe duur kost het allemaal bij elkaar in euro's, verzenden en de heli ??
    gr, Jaimy
     
  2. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Verzenden komt ongeveer neer op 20 euro denk iik.
    Ik kwam op 32$ maar bestelde een hoop meer.

    Je kunt hem zelf samenstellen op de site.
    Ik denk dat je hem wel onder de 100,- kunt samenstellen met goedkoop spul. Zonder zender en zonder ontvanger.
    maar gezien je leeftijd zul je nog niet veel hebben.
    Als je nog geen zender hebt en dergelijke kom je denk ik toch al snel rond de 350 voordat je klaar bent.

    P.S.
    De mijne is verzonden :razz:
     
  3. pascal102

    pascal102

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Naaldwijk
    Ik heb hem gevlogen en was verbaasd van de machine. Hij ziet eruit als een Trex, vliegt als een Trex, zelfs het geluid is van een Trex en echt ik heb helemaal niets maar dan ook niets aan de linkjes hoeven afstellen. Kwam gewoon meteen netjes recht omhoog, niet eens bladspoor...niks.

    Dit is echt, ook volgens mijn medeleden op HCW, een regelrechte kopie van de Trex S. Bodemplaats is volgens kenners op de club van een Xcopter overigens. Iedereen inclusief ik waren vol enthousiasme. Ben zeker dat de backorder status meteen een stukje omhoog gaat. De onderdelen zijn een op een verwisselbaar met een Trex. Dus je kan de alu kop erop zetten, je kan de assen en featheringshaft van een Trex gebruiken. Ik denk zelfs dat veel mensen deze machine als spare voor de Trex gaan gebruiken.
    Ik weet dat er hier HCW leden op het Forum zijn, misschien kunnen die nog commentaar leveren.
    Het motortje wat ik er bij besteld had is overigens van top kwaliteit, perfect vermogen ook in idle 1. Wat me helemaal verbaasde was de assan Gyro. Wereld ding. Ik weet niet hoe hij zich zou houden met extreem 3d vlieg gedrag, maar ja wil je daar deze machine voor gebruiken? Als eind oordeel wil ik zeggen dat dit een perfecte machine is voor mee te beginnen, je blijft onder de 100 euro en hebt een stabiel mooi platform voor te oefenen. Zoals ik gisteren hoorde van een clublid, da's dan toch veel beter en goedkoper dan een walkera. Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn.

    Ik ben helemaal blij, maar als je begint met heli vliegen, maakt niet uit waarmee je start, zoek iemand die je helpt. Met name afstellingen en zender instellingen zijn heel belangrijk om een goede start te maken.
     
  4. fastplane

    fastplane

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    211
    Locatie:
    België
    Aan je reactie te lezen ziet dit er veelbelovend uit !!! Ik ga me onmiddelijk eentje bestellen ;)
     
  5. bennetje

    bennetje

    Lid geworden:
    1 jul 2005
    Berichten:
    272
    Gisterenavond 2 stuks besteld (toen nog een negatieve voorraad van 160 stuks of zo), vandaag was de order al verstuurd! Voorraad was 2 uur geleden nog 135, nu nog 71!
    Dus als je er een wil hebben zou ik zeggen: meteen bestellen!

    Ben.
     
  6. bennetje

    bennetje

    Lid geworden:
    1 jul 2005
    Berichten:
    272
    @pascal102: welke motor heb jij erbij besteld?
    En de rest van je setup?

    Ben.
     
  7. Bronsky

    Bronsky

    Lid geworden:
    27 apr 2008
    Berichten:
    273
    Locatie:
    Bartlehiem
    @pascal102: Is dit de setup die je hebt gebruikt? Of heb je nog wijzigingen gedaan sinds je bericht?
    Heb je ook een linkje van de door jou gebruikt staartservo?

    EDIT: En heb je nog een suggestie voor geschikte LiPo van HC voor deze setup?
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2009
  8. Rogier

    Rogier Guest

    Poeh... had dit niet verwacht toen ik het topic opende. Klinkt voor mij als DE ideale heli om mee te beginnen. Daar waar veel mensen altijd een formaat van Trex aanbeveelden hikte ik altijd wat tegen de prijs aan. Dit model kan je nog eens crashen voor deze prijs denk ik....
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb (net als Pascal) de Turnigy motor erbij besteld, was toen nog op voorraad, maar blijkt toch niet het geval.

    m.a.w. de aangegeven voorraad is niet aktueel.
     
  10. pascal102

    pascal102

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Naaldwijk
    Nou die turnaky is prima motortje voor deze heli. Niks inzakken bij een snelle stijging. geen problemen bij bewegingen.

    Jullie vragen voor de setup. Nou wat heb ik gedaan:

    Niks aan de heli zelf.
    Linkjes heb ik ongemoeid gelaten, uiteraard wel de subtrims gedaan in de zender.
    Als zendersetup heb ik de curves van www.hcw-rc.nl gezet (kopie van mijn 450 SE V2) Verder heb ik de gyro gain op 83% gezet en in de towerpro servo het tweede gaatje van de as af gebruikt. Voor swashplate heveltjes gewoon zorgen dat de zaak zo goed mogelijk recht (haaks) op de servo's zitten.

    Er is een nadeel wat ik nog niet gezegd heb, omdat ik daar ook niet echt last van had. Er zit geen handleiding bij de heli!!!!!! Nou heb ik na een stuk of 10 450's niet zoveel moeite met dit feit. Maar download gewoon de handleiding van align 450S. Is namelijk precies gelijk.

    Ik heb mijn ontvanger in het vooronder liggen, de accu op het schuine vlak, regelaar aan de zijkant en de gyro uiteraard achterop.

    Als accupack adviseer ik de zippy's van 2100 of 2200 mAh 3s. Hebben ze bij HK ook. Vloog die gisteren, wel binnen in de hal, rustig vliegend meer dan 10 minuten op.

    Als project was ik benieuwd of deze heli, met goedkope onderdelen geschikt is om mee te leren vliegen. Antwoord is volmondig JA!!!!!
     
  11. pascal102

    pascal102

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Naaldwijk
    O ja, de onderdelen die in deze post staan, dus die ik besteld heb, zitten nu ook op de heli. Moet alleen vijlen om de 9 grams servo's erin te krijgen. Vliegt helemaal prima. Tuurlijk zullen de Hitec 65 servo's misschien een betere keus zijn, maar die 9 grams zijn 4 dollar, die hitecs wel iets meer. Dus da's een kwestie van keuze. Die 9 grams zijn wel herrie makertjes.
     
  12. Bronsky

    Bronsky

    Lid geworden:
    27 apr 2008
    Berichten:
    273
    Locatie:
    Bartlehiem
    Dit is toch de motor van jou eerdere post? Is dat de turnagy waar je het steed over hebt? Of heb ik nu de verkeerde te pakken..?
     
  13. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, België
    @ Bronsky : dat is geen turnigy, het is wel een motor die veel gebruikt word op die heli.

    grts

    niels

    EDIT : dit is de turnigy.
     
  14. pascal102

    pascal102

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Naaldwijk
    my bad, klopt, het is niet de turnigy die ik erop heb zitten. Sorry voor het misverstand. Ik heb echt de goedkoopste outrunner 3500 Kv besteld. Dus die zit er op. De turnigy is 500 kv meer. Zal dan ook wel iets meer power geven. Maar die ik erop heb zitten is ook helemaal okay. (en op voorraad)
     
  15. Breeem

    Breeem

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Tussen Arnhem en Nijmegen
    Heb er net ook ééntje besteld, ben gewoon benieuwd.

    Is deze heli te vliegen met HS-55 servos of kan ik beter Towerpro SG-90 pakken.
     
  16. pascal102

    pascal102

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Naaldwijk
    o ja staart servo.

    HXT500 5g / .8kg / 10sec Micro Servo

    ook bij HK kost 3,49 dollar
     
  17. Rogier

    Rogier Guest

    Haha.. ik zie nog iemand die een setje aan het samenstellen is... :)
     
  18. bennetje

    bennetje

    Lid geworden:
    1 jul 2005
    Berichten:
    272
    .....en ze zijn alweer op!

    Ben.
     
  19. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, België
  20. pascal102

    pascal102

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Naaldwijk

Deel Deze Pagina