Naza-M Lite upgrade naar V2

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door monoblock, 19 dec 2014.

  1. Drouger

    Drouger

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    34
    Niemand?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2016
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  3. Drouger

    Drouger

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    34
    Bedankt voor de reactie.
    Dus als ik het goed begrijp komt de update naar V4.02 via de upgrade tool en niet via de naza software.
    En moet ik er alleen voor zorgen dat ik hem via de Naza V2 software niet naar V4.04 breng.

    Sorry voor alle vragen hoor. Maar heb zo veel gelezen en bekeken dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
    Maar uiteindelijk scheelt het me dan wel 100 euro in de aanschaf.
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Inderdaad, je opent eerst je Naza Lite software en connect je Naza, dan draai je de update tool en doe je de update. Dan Naza rebooten en de Naza M software starten en daarmee verbinden.
     
  5. Drouger

    Drouger

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    34
    Thanks
    Straks mijn bouwpakket met nieuwe Lite versie (losse LED) en nieuwe E305 propulsion set bestellen.
     
  6. Mike Copter

    Mike Copter

    Lid geworden:
    15 jul 2013
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Nieuwe Niedorp
    Drouger vindt dit leuk.
  7. Drouger

    Drouger

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    34
    Haha ja zeker
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2016
  8. Drouger

    Drouger

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    34
    Werkt inderdaad nog steeds.
    Alleen wel zorgen dat je versie 2.20 van de Naza M software hebt.
     
  9. Jef78

    Jef78

    Lid geworden:
    17 feb 2016
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Noordwijkerhout
  10. Drouger

    Drouger

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    34
    Ik heb mijn set daar besteld.
    De set wordt geleverd met E305 propulsion system en naza lite (nieuwe versie met losse LED)
    De set op maandag middag besteld en de volgende dag kon ik hem al afhalen bij een postNL afhaal punt van mijn keuze.
     
  11. Mike Copter

    Mike Copter

    Lid geworden:
    15 jul 2013
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Nieuwe Niedorp
    ja vandaag contact gehad dit is de laatste versie !!
     
  12. bnwgraaf

    bnwgraaf

    Lid geworden:
    28 okt 2012
    Berichten:
    17
    Is het op één of andere manier mogelijk een zogenaamde "follow me" functie op de naza lite/v2 toe te voegen?
     
  13. Squadra

    Squadra

    Lid geworden:
    31 jul 2009
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Driebergen
    Net geprobeerd en uiteindelijk gelukt. Je moet die Naza-upgrade1.01 wel "aan laten staan" voordat je Nazam 2.40 start én uitvoeren als beheerder.
    Ook het terugzetten naar lite versie is gewoon te doen. Meest irritante is dat afhankelijk van de versie je geen contact meer krijgt met de Naza motorcontroller (MC) als je de verkeerde versie op de verkeerde software probeert... dus Lite op versie NazamLite en M V2 op Nazam Assistant 2.40 en dan werkt alles.

    Wat door andere ervaren wordt wat betreft lange opstarttijd van de GPS valt mij ook op.... Het duurt idd 2 minuten of meer voor een goede fix met voldoende sattelieten. Ik heb niet in de Lite versie geprobeert of dat sneller is. Het valt me ook op dat ik thuis in de tuin niet voldoende satellieten kan "fixen". Op de "hei" wel!
     
  14. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Wat door andere ervaren wordt wat betreft lange opstarttijd van de GPS valt mij ook op.... Het duurt idd 2 minuten of meer voor een goede fix met voldoende sattelieten. Ik heb niet in de Lite versie geprobeert of dat sneller is. Het valt me ook op dat ik thuis in de tuin niet voldoende satellieten kan "fixen". Op de "hei" wel![/QUOTE]


    Ja dat klopt , licht aan de GPS van de naza .
    Ik hebt ergens gelezen als je er een andere GPS op zet dat die dan sneller fix .
    Als ik een meter achter het huis sta heb ik ook te weinig satellieten ,maar vijf meter verder in de tuin hebt ik er genoeg .

    Dat is niet erg want ik stijg toch nooit op vanuit de tuin maar altijd vanaf een open veld .
    Maar ik controleer wel altijd de kp-index .

    Gr , Wim
     
  15. Opabob

    Opabob

    Lid geworden:
    10 okt 2010
    Berichten:
    166
    Locatie:
    1730 Asse Belgie
    Ik volg dit forum met veel interesse.
    Bedoeling ook te upgraden.
    Bob.
     
  16. Squadra

    Squadra

    Lid geworden:
    31 jul 2009
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Driebergen
    Hoi Wim, wat bedoel je met kp-index?
     
  17. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    https://en.wikipedia.org/wiki/K-index

    Oftewel interferentie op je gps door zon-stormen :) . Je hebt er ook een appje voor op je telefoon, best handig.
     
    Squadra vindt dit leuk.
  18. Leonairo

    Leonairo

    Lid geworden:
    21 jun 2005
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Spierdijk
    Hoi, ik heb ook een lite aangeschaft ( naast dat ik al geruime tijd op een andere een V2 heb) om te "spelen"

    Echter na een aantal vluchten nog met Lite software liep ik tegen het volgende aan... bij de opstart stond ik lang te wachten op de korte snel knipperende groene led om aan te duiden dat de home positie is ingesteld... deze bleef uit maar de sequence was wel netje voldoende satelieten... dus maar eens vliegen.. ging prima GPS hold ook perfect..

    Na wat spelen eens kijken wat de RTH deed ( voorgaande keren met succes ) en plots draaide de quad weg en ging er als een speer vandoor in de verkeerde richting ... snel terug naar ATTI mode mocht niet baten... gelukkig als een streep hop een boom in dus quad gewoon weer in bezit... pas na zender uit en later aan kreeg ik de motor gestopt...

    Zag later dat de KP index 5 was afgelopen zaterdag... maar het valt me op dat ik de snel knipperende groen led niet meer krijg... als er voldoende satelieten gevonden zijn.... mijn V2 doet dit wel netjes en de eerste 5 vluchten zag ik wel de groene led snel even knipperen...

    Voordat ik ga upgraden ben ik wel nieuwsgierig naar jullie ervaring met de led procedure....
     
  19. Drouger

    Drouger

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    34
    Als ik in mijn dji light description app kijk dan zie ik daar ook geen blink sequence voor staan.

    [​IMG]
     
  20. Leonairo

    Leonairo

    Lid geworden:
    21 jun 2005
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Spierdijk
    Deze had ik inderdaad ook al bekeken, en dan lijkt alles ok zoals het nu is.. :hammer: ben er toch overtuigt van dat de eerste vluchten de groene led nog even snel knipperde... lijkt wel op sticks niet in middle position.. :(

    Toch waarschijnlijk een issue met de hoge KP index.... zal wel weer even duren voordat we de RTH proberen.. nog geen goed gevoel over..
     

Deel Deze Pagina