NAZA V2 Info / software / firmware downloaden

Alleen vezekerd voor schade aan andermans eigedomen. Maar goed ook want de schade is veel lager dan het eigen risico wat je dan zou hebben.

Had er dus toch niets aan gehad.

Ik haal mijn props er nooit af bij updates en dergelijke. Ik sluit de kopter aan op een regelbare voeding waarvan ik de stroom beperk tot net genoeg om de FC te laten opstarten. Als de motoren om een of andere reden dan toch zin hebben om plots te starten schakelt de beveiliging van de voeding in en gebeurt er niets ergs.

Zoals ik al zei... never change a winning team. Heb nog niet eerder direct een goede release van DJI meegemaakt...Ze vallen gewoon uit de lucht...

"We currently suspended the upgrade of firmware V3.10. And DJI will release new firmware in the very near future.

For those who had already upgraded the firmware V3.10, you can use the Assistant Software V1.8 to restore to firmware V2.02, and you can download the software from: "

Precies :D. Ze hebben een major bug ontdekt.

Weet je wat het mooiste is....ze vermelden het nooit bij. Er zijn nooit bugfixes en het zijn enkel de features die ze vermelden. Het is ideale software :D.

Zoals ik al zei... never change a winning team."[/I]

Ai ai ai... Jij rijdt zeker ook nog altijd in een T-Ford?

Maw,
ik kan mij hier niet helemaal in vinden. Natuurlijk is het zeer onaangenaam als een nieuwe FW onverhoop dusdanig fragiel is dat je RPAS uit de lucht valt. Begrijp mij niet verkeerd, in ons geval komt er dan een klein €6500,- naar beneden vallen los van het risico op de grond... Het uitbrengen van deze FW door DJI is dan ook zeer onwenselijk!

Toch hebben wij wel degelijk baat bij deze update (mits hij werkt). En met Wij bedoel ik niet de forum leden maar wij als organisatie. De nieuwe FW heeft o.a. nl de extra zekerheid dat hij ook met 5 ipv 6 motoren bestuurbaar blijft... dat is een optie die in FW2.02 niet opgenomen is...

Ai ai ai... Jij rijdt zeker ook nog altijd in een T-Ford?

Maw,
ik kan mij hier niet helemaal in vinden. Natuurlijk is het zeer onaangenaam als een nieuwe FW onverhoop dusdanig fragiel is dat je RPAS uit de lucht valt. Begrijp mij niet verkeerd, in ons geval komt er dan een klein €6500,- naar beneden vallen los van het risico op de grond... Het uitbrengen van deze FW door DJI is dan ook zeer onwenselijk!

Toch hebben wij wel degelijk baat bij deze update (mits hij werkt). En met Wij bedoel ik niet de forum leden maar wij als organisatie. De nieuwe FW heeft o.a. nl de extra zekerheid dat hij ook met 5 ipv 6 motoren bestuurbaar blijft... dat is een optie die in FW2.02 niet opgenomen is...

Nee.. maar ik rij wel in een uitgebreid geteste auto, ik vlieg in vliegtuigen die gekeurd zijn, ik gebruik apparaten met een CE keurmerk. Feit is gewoon dat DJI, en daar gaat het in dit geval om, het gewoon nog nooit heeft gepresteerd om een nieuwe versie in 1x fatsoenlijk te lanceren. En dan hebben we het alleen nog maar over de software... en niet eens bijvoorbeeld destijds over de S800 of de WKM..... Daar komen niet zomaar binnen een korte periode nieuwe versies van die je voor 'gereduceerde prijsjes' mag aanschaffen.

Dat je baat kan hebben bij de update snapt mijn zoon van 7 ook. Echter snapt hij zelfs dat het wel moet werken... en dat doet het absoluut niet. En van de mensen die inmiddels al uit de lucht zijn geflikkerd... ik ben heel benieuwd hoe DJI daarmee omgaat. En wie mag het weer opknappen? Resellers zoals Digitech... ik kan me voorstellen dat hij er een flink punthoofd van krijgt.

Nee.. maar ik rij wel in een uitgebreid geteste auto, ik vlieg in vliegtuigen die gekeurd zijn, ik gebruik apparaten met een CE keurmerk. Feit is gewoon dat DJI, en daar gaat het in dit geval om, het gewoon nog nooit heeft gepresteerd om een nieuwe versie in 1x fatsoenlijk te lanceren. En dan hebben we het alleen nog maar over de software... en niet eens bijvoorbeeld destijds over de S800 of de WKM..... Daar komen niet zomaar binnen een korte periode nieuwe versies van die je voor 'gereduceerde prijsjes' mag aanschaffen.

Dat je baat kan hebben bij de update snapt mijn zoon van 7 ook. Echter snapt hij zelfs dat het wel moet werken... en dat doet het absoluut niet. En van de mensen die inmiddels al uit de lucht zijn geflikkerd... ik ben heel benieuwd hoe DJI daarmee omgaat. En wie mag het weer opknappen? Resellers zoals Digitech... ik kan me voorstellen dat hij er een flink punthoofd van krijgt.

Ik reageerde alleen maar op de regel 'never change a winning team'. Ik gaf verder aan dat ik het met je eens ben dat deze FW release onacceptabel is. begrijp je verdere relaas dan ook niet helemaal. Vlgs mij zijn wij het op dat vlak gewoon eens....

(firmware terug trekking)

Buh...
Das weer niet zo best,(voor importeur/ fabrikant en eindgebruiker) met het wookong update verhaal in het achterhoofd...

Bah....
Niet grappig..

Daarom heb ik ook een beetje schrik van zenders met updatebare FW, zoals nu bv de Jeti. Stel je voor dat die plots een "blue screen of death" geeft, dan ben je wel de pineut!

OT: Maar toch kan het anders, ik heb bv al jaren SonoS muziek streamers in gebruik en die updates verlopen steeds prima, volledig automatisch, en nooit problemen achteraf mee gehad. Synology brengt meestal eerst een public beta uit en zal dan pas een public release doen. Ze reageren ook erg goed op opmerkingen van de beta testers. Bij DJI werkt dat blijkbaar niet zo goed.

Anderzijds begrijp ik het wel. Synology en SonoS zijn toestellen die buiten een ethernet verbinding redelijk zelfstandig hun ding doen. Bij de DJI sluiten we allerlei verschillende merken aan van ESCs, motoren, ontvangers enz plus we steken het meestal zelf in elkaar. Dat is veel latiger voor de ontwikkelaar om goed te krijgen van de eerste keer. Maar het vertrouwen in het merk krijgt wel deuken, dat heb ik bv niet met OpenPilot, is bij mij nog nooit zomaar uit de lucht gevallen met een public release versie of het loog aan mezelf wegens stuurfout.

Klopt
Maar met de wookong problemen waren het juist de s800ers die naar beneden kwamen/komen.
Je zou moeten zeggen als je alles van dji heb dat die in ieder geval goed zou moeten werken.

Vandaag na een pauze van een jaar mijn naza eens terug aangesloten aan de pc.
Ik heb deze verplaatst naar een andere quad.

Ik kreeg eigenaardige fenomenen.
Bij het updaten naar de laatste firmware kreeg ik de drie laatste bolletjes niet groen maar rood.
(zie volgende screenshot die ik even van je leen psygho - ik heb zelf geen screenshot genomen)
firmupgrade2.jpg

Ik heb verschillende keren opnieuw aangelogd met mijn account en dit bleek wel te lukken.
Maar ik kreeg de update niet in orde. (ik had graag 2.02 gehad)

Ook een read of write commando leek niet te lukken.
Het is intussen meer dan een jaar geleden maar ik dacht dat je hiervan toch ergens een bevestiging kreeg nadat je op write klikte.
Ik krijg hier helemaal geen reactie op.
Ook de read heeft hetzelfde effect.

Al de rest in de software werkte wel naar behoren.
Zo zag ik bijvoorbeeld wel onmiddelijk dat ik verouderde firmware zat en kon ik alle andere functies doen zoals calibratie enzo.

Na het loskoppelen van de NAZA geeft hij me na de selfcheck steeds volgende led-combinatie.
groen rood rood rood
groen rood rood rood
...
Ik kan ook op geen enkele manier "armen".

:(

Ik kreeg eigenaardige fenomenen.
Bij het updaten naar de laatste firmware kreeg ik de drie laatste bolletjes niet groen maar rood.

Na het loskoppelen van de NAZA geeft hij me na de selfcheck steeds volgende led-combinatie.
groen rood rood rood
groen rood rood rood
...
Ik kan ook op geen enkele manier "armen".

:(

Goedemorgen,
welke Naza Assitent software gebruik je? Is dit versie 1.8? Alleen met die versie kun je naar 2.02

Vwb je LED's
Ik neem aan dat je binnen zit? Dan kan dat kloppen. In GPS mode krijg je groen - rood - rood - rood als de Naza GPS 'geen' satellieten kan waarnemen.

Gr Norbert

Back