Naze 32 wil niet arm-en

Goed punt, maar met welk input zou hij moeten arm-en dan op een mode1 configuratie?

Ongeacht welke mode. De armen is altijd gelijk. Linkerstick rechts onder
Naze32_general_stick_commands_mode2.png

Yep, maar de tekst van de gebruiksaanwijzing zegt expliciet mode2 lay-out.
Van daar mijn vraag. Nu met de andere zender is het geen probleem de juiste stick waardes te programmeren en nog steeds armed hij niet...

Yep, maar de tekst van de gebruiksaanwijzing zegt expliciet mode2 lay-out.
Van daar mijn vraag. Nu met de andere zender is het geen probleem de juiste stick waardes te programmeren en nog steeds armed hij niet...

Nee de stick commands betrekken zich niet op modes. Heb zelfs eerder een keer mode 1 bij iemand geconfigureerd en armen was gelijk.

Je moet eerst beginnen met Receiver menu beginnen. Stick voor stick checken voor kanaal 1-4 om te zien of ze juist reageren met juiste waardes.
Dit is wat je op alle kanalen moet hebben en dan moet het gaan werken. Midrc is dus stick in rust.
multiwii%20rc%20channels.jpg

Bedenk wel iets.....in jouw geval moet de throttle low zijn. Je kan niet armen met high throttle.

Ik denk dat heel het probleem zit in het gebrek aan functionaliteit om de eindpunten van je kanalen goed te kunnen zetten.

1.jpg

futj40b.jpg

Misschien is met mode 1 armen met rechter stick? Ik twijfel nu ook of het mode 1 was of mode 4 wat ik toen getest had.
Als de endpoints goed zijn dan zet de schakelaar aan als je die kan missen :D.

Als de endpoints niet helemaal lukken kun je met naze32 ook mincheck en maxcheck afstellen op je endpoints. Je mist dan wel full stick uitslag, maar hoeft niet erg te zijn.

Ok, dan zou t met de 2020 wel moeten kunnen werken.

Als je op de pc in de configurator kijkt als je quad met accu aangesloten aan de usb hangt, bewegen de balken van de sticks allemaal naar 2000 als je de sticks maar rechtsboven duwt?

Verder niet teveel blijven hangen bij het verschil tussen mode 1 en 2, de naze ziet alleen of een kanaal een bepaalde uitslag maakt, interesseert hem verder niks op welke stick dat kanaal zit.
rc-control-modes.jpg

Laatst bewerkt:
Verder niet teveel blijven hangen bij het verschil tussen mode 1 en 2, de naze
Ja maar de kanalen zijn ook anders dan he.

Als je pwm gebruikt kun je uiteraard naze32 voor de gek houden, want je draait zelf de draden om, maar met PPM heb je voorgedefineerde kanalen vanuit je zender die je niet zomaar omdraait bij iedere zender.

Euh, ik heb aan 2020 een pcm ontvanger hangen. Met de servo kabels bepaal ik wat waarop moet reageren. Als als gas geef moet ik op de naze de throttle indicator van gui gaan bewegen. Zo bepaal ik de juiste aansluiting. Op de multiplex is het kanaal 4 en op de skysport is het 1. Gebruik ik de 2020 met een simprop ontvanger, dan zit het gas op kanaal 3....
Dus gewoon testen en op het juiste kanaal prikken. Zo heb ik mijn schakelkanaal op 7 staan in die zit op aux 1 van de naze.

Back