Naze32 OSD 5gr. Plug & Play o.a. voor mini quad

Hey Hans, zou je eens een tekening willen maken van je bedrading? Het is een boel werk, maar misschien dat ik (of anderen) je probleem kan ontdekken. Geen garantie natuurlijk, maar wil er met alle liefde voor je naar kijken!

Het feit dat je cam beeld zichtbaar blijft geeft aan dat de minimosd nog wel spanning / stroom krijgt, als dit niet het geval was was je namenlijk ook het camera beeld kwijt. Ik zou erop gokken dat het iets is met de digitale kant van de MinimOSD of toch een groundloop achtig probleemp.

Hey Hans, zou je eens een tekening willen maken van je bedrading?

De tekening:
Screenshot_2014_05_24_17_39_16.png

Je ziet wel dat dit niet mijn sterkste kant is ;)

Stroom komt van de esc ingang op de Naze, hij werkte de eerste keer wel goed. Zelfs mee gevlogen.
Zal hem straks nog eens flashen met de Arduino en fontfile...

Kan nog 5v van de Immersionrc afhalen, schone stroom...

Laatst bewerkt:
Ok dan doe ik dat na morgen

Beeld werkt gelukkig, osd trilt maar dat kan door de onstabiele stroomtoevoer komen via de ESC

Edit: kon het niet laten. Stroom vd OSD loopt nu via de Immersionrc 5V. Beeld ziet er goed uit, morgen testen in-flight (dit is niet de race quad ;)

Laatst bewerkt:
Super!! Zit er zelf sowieso aan te denken om ook de naze32 vanaf een externe BEC te gaan voeden. En de stroom is "schoner", en de externe bec heeft een veel hoger amperage....

Ik wil deze OSD ook gaan gebruiken voor de Naze32 in mijn TBS Discovery; waar kan ik het beste de OSD + GPS module bestellen? (@gijs: zijn de ebay links uit je vorige post over DJI Naza nog steeds de beste plek om ze te halen?)

Ja hoor, dat moet geen probleem zijn. Elke Ublox gebaseerde gps werkt. Het enige wat er moet gebeuren is dat het juiste data formaat over de serieele verbinding richting de Naze32 & MinimOSd moet worden gestuurd.

Ja hoor, dat moet geen probleem zijn. Elke Ublox gebaseerde gps werkt. Het enige wat er moet gebeuren is dat het juiste data formaat over de serieele verbinding richting de Naze32 & MinimOSd moet worden gestuurd.

Dank, ik heb vandaag de boel besteld. Kwam er wel achter (via Gijs) dat die MinimOSD van die ebay verkoper niet standaard RSSI ondersteunt dus ik neem ook zo'n Whityspy OSD van Gijs af...

Ik wil naast voltage en tijd/horizon ook mijn RSSI waarde uitlezen.

De telemetrie van de D4R-II naar Naze32 is gelukt, de zender en bril laat netjes het voltage zien.
Nu kan de D4R-II in CPPM mode op kanaal 2 een RSSI signaal afgeven dat het Minimosd kan gebruiken (met name de nieuwe firmware tak: multiwii-osd)

RSSI

* Display RSSI - select this if you wish to display RSSI on the OSD
* Use MWII - select this if you wish to to use the RSSI value from the RX connected to the Multiwii controller instead of the OSD
* Use PWM - select this if you wish to use the RSSI value from a RX providing PWM RSSI connected to the OSD
* If neither MWII or PWM are selected, the OSD will use analogue RSSI from a RX directly connected to the OSD
* RSSI alarm - set this to the value at which you require the RSSI value to start to flash
!! NOTE !! See guide for how to calibrate

Dit weekend als het gaat regenen maar eens de RX pen aan de OSD koppelen en testen.

Is er al iemand die dit werkend heeft?

Hey Hans,

Ben je er nog mee bezig geweest? Inmiddels werkend? Balen dat ik geen tijd heb, anders was ik er zelf ook al mee aan het prutsen....maar ja. Eerst werken, dan spelen:) Nog een weekje en ik heb even vakantie.

hallo allemaal.. aangezien ik bezig ben met een nieuwe mini waar een frsky ontvanger in komt en dit na gelezen te hebben.. lijkt het me wel wat..
paar vraagjes:
waar kopen jullie deze miniosd.
hoe plug je hem op de computer aangezien er geen microusb op zit.
en de rssi moet je die perse op de chip solderen?
want op de chip solderen heb ik niet heel veel zin in.

Zie je PB.
Voor Rssi hoef je niet te solderen ;). FRSKY moet je in ppm mode zetten dan komt rssi beschikbaar.

Hey Hans,

Ben je er nog mee bezig geweest? Inmiddels werkend? Balen dat ik geen tijd heb, anders was ik er zelf ook al mee aan het prutsen....maar ja. Eerst werken, dan spelen:) Nog een weekje en ik heb even vakantie.

Maarten, nee te slecht weer en een MCOL maat geholpen met de mini...
En slecht beeld op mijn OSD vanmorgen, gestopt en boos grrrr

Wat bleek: de video kabel (gele) op de cam zat los en brak af.
Nu maar effe geen OSD, eerst zo testen.

Wordt vervolgd....

Back