Naze32acro probleem

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Rubaaaa, 31 dec 2013.

  1. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    vlieg nu op 0.7 RC rate met 0.1 expo best wat wind en een vrij ruige (normaal voor roni,boris en mark) vlucht toch nog een solide 6 minuten gevlogen met nog 3.65 per cel over. Heb nog wel een klein beetje oscillatie dus de Pgains moeten dan omlaag toch?
    Yaw Rate kan nog wel omhoog, erg traag vind ik hem (vergeleken met m'n tri) denk dat ik een rustige vlucht misschien wel 8 minuten uit de lipo kan halen...

    -edit: 3s 1300mah nanotech 45c -
     
  2. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    kijk ff in het multicopter cafe rubaaa heb net mijn rates en expo er neer gezet voor je;)
     
  3. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    ( Ik zal m hier ook nog een keertje zetten voor de volledigheid)

    Naar mijn mening zijn jullie de rates in verkeerde volgorde aan het verhogen.
    Ik zet als eerste de rc-rate naar 1,
    Vervolgens gaat de expo op het bordje uit (0)(in mn zender laat ik wel 20% expo staan),
    Daarna pas de roll/pitch en yaw rate omhoog schroeven als het nog niet fel genoeg is.
    (heb op het moment alleen yaw op 0.20 staan)
     
  4. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    Rc rate op 1 vind ik al te snel :p roll en pitch is goed op 0.8 alleen me yaw moet sneller
     
  5. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    markjuhh als je naar de video kijkt hier boven van mij vliegt het toch goed? rates staan lekker en beetje expo er op zitten,.. ga niet beginnen aan de expo van de zender te klooie want meestal word daar niet beter van.. de rc rate bij mij staat op 0.90... en waarom denk je dat we het verkeerd doen dan? hij flipt nu lekker vel en wil ook geen wereld expo er op hebben zitten moet lekker strak op de knuppels zijn.
     
  6. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    @ rubaaa: Probeer het eens met de yaw rate op 0.20

    @ topix: Uiteindelijk moet je het zo afstellen dat je het zelf het fijnste vind vliegen.
    Er zijn meerdere manieren mogelijk, maar ik blijf bij deze manier.

    Ik zou zeggen probeer het gewoon eens, is het niks kan je altijd nog terug.
    Als je de waardes opschrijft voor je iets veranderd kan je altijd alles zo weer terug zetten zoals het was.
     
  7. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    yaw rate heb ik op 0.60 staan

    @marktjuhhh hoe zit met de yaw rate dan hoe lager hoe sneller of?? want wil hem kunnen yawen op maximaal wat dat ding aan kan zonder te veel hoogte te maken of te verliezen
     
  8. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Hoe hoger de yaw rate hoe sneller dat ie gaat. Let wel op met fpv is te snelle yaw soms niet handig op hoge snelheden, maar blijft allrmaal persoonlijk uiteraard.
     
  9. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Maar me duim van trottle beweeg ik niet zoveel dus is voor mij 1a2mm genoeg en verstik leuk voorop hoogt je zelf misselijk te maken:rolling:
     
  10. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Mijn yaw staat vrij traag vergeleken met roll en pitch bij fpv vluchten.
    Bij LOS vliegen is mijn rc rate 1.6 en P/R rate 0.6 en yaw 0.5. Bij fpv machines heb ik rc rate op 1.5 P/R rate op 0.15 en yaw rate ook op 0.15 ongeveer
     
  11. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    had bij me vorige naze de yaw rate op 1.5, en daarvoor op 2 maar dat was iets te snel

    ga nu rustig aan weer opbouwen en zie wel waar ik uitkom
     
  12. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    Ik begin nu zo langzaamaan proberen op manual FPV te gaan vliegen maar ik zit met een klein probleempje, hij blijft namelijk niet hangen in zijn hoek wanneer ik geen input meer geef en heeft de neiging langzaamaan naar achteren te kantelen totdat ie level is (in manual mode)

    Ik had ergens iets gelezen dat dat met de Igain te maken had, maar dat wist ik niet zeker daarom vraag ik het hier maar. Just to be sure..
     
  13. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Yup I verhogem totdat die wel zijn hoek behoudt ;).

    Wel zeker weten dat je cg ook hrlemaal goed is
     
  14. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    heyy allen,
    denk vraag het hier ff heb me 9x binnen gekregen en heb nu de frsky module er in... en heb een frsky d8rxp er bij... nu heb ik de d8rxp aan gesloten via de cppm op de naze32... en heb ik in CLI feature ppm gedaan maar als ik nu naar receiver ga dan staat daar alleen nog steeds in het midden????

    lijkt me dat nog iets extras moet doen.. maar wat?

    met vriendelijke groet,
    patrick
     
  15. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Controleer in de cli nog even met feature of cppm inderdaad geactiveerd is.
    Zelf gebruik ik frsky delta 8 ontvangers met een futaba zender en om dan cppm te gebruiken moet ik er een jumper op zetten. Misschien is dat met jou ontvanger ook zoiets? anders eens opnieuw de bind procedure doen.
     
  16. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Bedankt chris voor je reactie moest idd jumper er op zetten en daar was ergens mis gegaan:lol: had de minnen met de jumper gedaan en niet signaal... kwestie van vlug vlug vlug dom dom dom:)
     

Deel Deze Pagina