Naze32acro probleem

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Rubaaaa, 31 dec 2013.

  1. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    thanks voor het aanbod, je hebt een pm (over 5 minuten ;))
     
  2. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    mijne is vandaag binnen gekomen, heb alleen geen tijd om te solderen, maar wat mij opviel was dat hij rood was inplaats van roze :p

    en ruba verzenden word morgen gedaan, vandaag ook niet aan toe gekomen
     
  3. Atchoo

    Atchoo Guest

    Ja gaat snel met die kleuren, zat er niet nog oranje tussen de roze en rode?

    Heb je hem direct bij abusemark besteld? Hoelang heeft het bij jou geduurd?
     
  4. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    heb hem vorige week ergens besteld dus denk binnen 7 dagen binnen had:D best wel snel :D haha vind wel grappig:p en dat andere bordje van mij is niet de prullebak in gegaan maar die gaat naar me zwager die het interessant vind om naar de script te kijken:D
     
  5. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    "Currently shipping rev5 boards in AUTOQUAD EURO-RED" :)
     
  6. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    @areon ik wist het niet dacht eerst al dat ik opgelicht was :p en toen ff googlen en stond er dat ze verschillende kleurtjes doen :p, zoiets van spaar ze allemaal :p ach rood vind ik mooier :D
     
  7. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Ik heb van de week nog een verse binnen gekregen. Die was toch nog mooi Barbie roze :p
     
  8. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Heb net trouwens de eerste vluchten gemaakt, maar die 1804 motors trekken het niet helemaal. Ik heb 6x4 props er op gezet (van Markjuh overgenomen), maar dat zuigt. Veel lawaai en motors worden super warm. Op 5.5x4.75 kwam het niet uit hover (met de 6x4 nu wel). Het wachten is op de drieblads 5x3 props. Maar die komen weer met de slowboat uit China, dus we gaan weer wachten :-( Ach ja, ga ik ondertussen aan een nieuw project beginnen. Ik heb nu wel de Naze koorts geloof ik. Erg fijn bordje voor belachelijk weinig. Ik vlieg ook (nah ja vlieg) een Flip met een APM 2.5 met hele rambam er op. Is dit toch ff andere koek.
     
  9. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Waarom 3blade props? Het levert niks op met die motoren.

    5x3 gemfan gaan ze het beste op! 6x4 zou ik echt niet doen.
     
  10. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    okay, ik zie "iedereen" met drie blads, vandaar. Nee, 6x4 is niks. Weet ik nu :) Okay, probeer ik 5x3 GemFans. Als dat niet werkt ( op 3S), is mijn frame dan gewoon te zwaar? Dat kan natuurlijk ook nog. Ik zal het eens wegen.
     
  11. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Okay, heb 5x3's besteld :) En om mijn eigen vraag te beantwoorden een veel lichter 250 frame besteld bij MyRcmart. Die levert in ieder geval wel snel ;-)
     
  12. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Oh, Garbungel, wel gewoon op 3s blijven vliegen? Ik zie dat MyRCMart 2s adviseert.

    Wel erg bedankt voor je tips trouwens!
     
  13. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Op 3S heb ik ze uitgefikt een keer, maar het was ook geen gemiddelde vlucht :D. Meesten vliegen er op 3S mee. Op 2S is het niet vooruit te branden. Je moet er in principe vanuit gaan dat ZMR motortjes op een frame tot 550gram prima kunnen vliegen.

    Wil je op 6x4 vliegen, dan zou je sterkere motoren moeten hebben en ook andere regelaars.

    3blads props zijn zwaarder en motor kan die niet zo snel draaien. Dus je hebt langzamer draaiend prop wat net zoveel lift geeft.
     
  14. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Okay thanks, ik heb nu dat zmr frame besteld bij MyRcmart voor deze setup. Heb gelijk die 5x3 props besteld daar. Geen echte Gemfans, maar goed. Zou dat nog veel schelen?
    Bij Multirotorshop.nl zie ik ook geen gemfans (staat in ieder geval geen merk bij) bij de 5" props, vandaar.
     
  15. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    ZIjn gemfans bij multirotorgear. Die van MyRcmart zijn hetzelfde.
     
  16. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Okay dank
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  17. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    ff vraagje tussen door. de receiver krijgt toch stroom van de eerste 2 outputs voor kanaal1? want bij beide bortjes staat er geen spanning op als ik 1 speedcontroler of via usb aan sluit?
     
  18. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Pin 1 en 2 zijn de spanning voor de receiver uiteraard, dus de rode en bruine draad. Spanning komt er enkel op als je het bordje via de regelaar/lipo voedt, dus niet via USB!

    Met enkel USB heb je alleen connectie tot het bordje en meer niet.
     
  19. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    oke maar heb 1 speedcontroller aangesloten, maar zouden er dan 2 of 3 perse aangesloten moeten zijn?
     
  20. Atchoo

    Atchoo Guest

    Het maakt niet uit hoeveel speedcontrollers je aansluit volgens mij, ik heb zelfs stroom op de receiver als ik er geen aansluit zolang er maar een BEC het bordje van stroom voorziet.

    Mss een probleem met de BEC van die ESC?
     

Deel Deze Pagina