Naze32acro probleem

aha, dat verklaart waarom het niet werkte. Nog 1 vraagje wat volledig oftopic is.

1 van mijn motortjes is namelijk losgetrilt van zijn voetje, vraag me niet hoe, props zaten tegen de motor aan geklemd met een prop saver waaraan ook nog een elastiekje zat.

maar dat gebeurde terwijl ik de maiden in de achtertuin deed. nu is er dus zo'n inimini schroefje losgekomen die ik niet terug kan vinden in de tuin.

Enig idee waar ik zo'n dingetje kan krijgen?
full

Het is dat kleine zwarte inbus schroefje wat de motor in z'n voetje klemt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks mark.
Hebben ze ook nog een speciale naam. Ik realiseer namelijk nu dat ik nog een kapotte motor heb met zo'n zelfde ding erin die ik kan gebruiken. In gouda hebben we geen elektro-modelzaak en aangezien ik gebonden aan m'n fiets ben bestel ik het dan liever online ergens ;)

daar ben ik weer.

Het probleem is nu dat hij allen maar achteruit wil.
Ik heb de gyro en accelerometer gecalibreert, meerdere malen.

Als ik nu wil gaan opstijgen wil ie eerst een klein beetje naar achteren (terwijl ik alleen gas geef, geen backward of forward) en dat wordt dan steeds meer totdat hij de neiging heeft om achterover te kantelen. enig idee wat het kan zijn?

Als ik in baseflight kijk staat het blokje links onderin (wat de quad moet voorstellen) helemaal waterpas en beweegt helemaal niet als de quad stilstaat, als ik de quad ga bewegen beweegt het blokje gewoon net zo zoals de quad beweegt.)

hier een filmpje van het probleem.

EDIT: ik heb hem op angle mode staan

Laatst bewerkt door een moderator:
Calibratie van je ESCs? Daar denk ik meteen aan, zal het wel niet zijn

En je lipo aansluiten op een vlakke ondergrond?

Ligt je zwaartepunt wel goed?

Als je in 1x een stoot gas geeft(en een tikje vooruit), vliegt ie dan of beland ie op zn kop?

Ik vermoed ook dat het aan je zwaartepunt ligt..
Maar altijd eerst in Rate mode testen he.. Kun je de "hulpmiddeltjes" iig uitsluiten..

Je hebt niet gevlogen daar, dus kunnen er weinig over zeggen :D.

Het lijkt inderdaad een CG issue gecombineerd met te lage PID's verder, maar je moet echt goed opstijgen om goed aan te voelen. Maar je moet idd in rate proberen

EN MONTEER JE RC ANTENNES OP EEN ANDERE MANIER VOORDAT JE ZE KWIJT BENT!

cg zit in het midden precies op de plek waar de naze zit.

als ik een stoot gas geef doet ie het heel eventjes voordat ie steeds harder naar achter gaat.

rc antennes wilde ik doen nadat ie zou vliegen, maar van dat vliegen komt niet echt veel......

ik heb gelukkig nog 2 spares liggen maar ik maak ze nog ff goed vast ;)

eindpunten zitten bij alle waardes tussen de 1000 en 1003 bij de minimum. (de ene keer dat ik m'n stick omlaag heb zegt ie 1000, de volgende keer 1003, die keer daarna weer 1002 enz.) mids zitten tussen de 1499 en 1503 en de highs zitten tussen de 1997 en 2000

Back