Koop een klein hetelijm pistooltje van bison en bison lijm stiften, dit hecht geweldig op schuim!
Is niet aan teraden als je wil gaan modelvliegen , speelgoed kan je er mee lijmen .
maar geen RC vliegtuig .
Mvg Johan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Koop een klein hetelijm pistooltje van bison en bison lijm stiften, dit hecht geweldig op schuim!
als je eens zin hebt, kom eens langs bij de VLC in Veendam
.
Stroom/vermogen die motor trekt is afhankelijk van Kv, accu-spanning en prop-maten, niet alleen van spanning.... met 4 cell 650 watt, heb alleen maar 2 en 3 cell dus zeg 400+ watt ...
Een te grote brandstof motor zou te veel toeren gaan draaien maar bij een grote elektromotor gebeurt dat niet, toerental zal nooit hoger kunnen worden dan Kv x spanning. Een grotere prop is daarom niet nodig om toerental gezond te houden. Een grotere motor, met eenzelfde technologische inspanning, zal wel in punt draaien met hoger rendement.... Hij is wel dezelfde kV als het origineel, maar dan vraagt zo'n motor vraagt ook een grotere prop ...
En zelf een keer met een model uit het water de prop in mijn arm gehad omdat ik het gas per ongeluk open trok met een mouw.
Sindsdien altijd: geland --> zender uit --> dan pas model oppakken! En omgekeerd bij het gaan vliegen.
als ik die motor (vergelijkbaar met wat op mijn 1,45m/2,4KG zware P-51 Mustang zit) op dat cessnaatje zie weet ik eigenlijk niet goed of ik heel hard moet lachen of stilletjes moet gaan zitten huilen.
Een te grote brandstof motor zou te veel toeren gaan draaien maar bij een grote elektromotor gebeurt dat niet, toerental zal nooit hoger kunnen worden dan Kv x spanning. Een grotere prop is daarom niet nodig om toerental gezond te houden. Een grotere motor, met eenzelfde technologische inspanning, zal wel in punt draaien met hoger rendement.
Euh.. Wat? Ben ik nu gek geworden of is dit voor verschillende merken misschien anders? Voor zover ik weet is de ENIGE veilige volgorde
zender aan > toestel aan
toestel uit > zender uit
En niet anders?
1. Q: Which do I turn on first, the transmitter or the receiver?
A: If the receiver is turned off first—all servos except for the throttle will be driven to their preset failsafe positions set during binding. At this time the throttle channel doesn’t output a pulse
position preventing the arming of electronic speed controllers, or in the case of an engine powered aircraft, the throttle servo remains in its current position. When the transmitter is then turned on the transmitter scans the 2.4GHz band and acquires two open channels. Then the receiver that was previously bound to the transmitter scans the band and finds the GUID (Globally Unique Identifier code) stored during binding. The system then connects and operates normally.
If the transmitter is turned on first—the transmitter scans the 2.4GHz band and acquires two open channels. When the receiver is then turned on for a short period (the time it takes to connect) all servos except for the throttle are driven to their preset failsafe positions while the throttle has no output pulse. The receiver scans the 2.4GHz band looking for the previously stored GUID and when it locates the specific GUID code and confirms uncorrupted repeatable packet information, the system connects and normal operation takes place. Typically this takes 2 to 6 seconds.
Maar aan de andere kant, als ik dit draadje zo doorneem doet dit me allemaal denken aan een andere meneer die het wel even dacht te leren met een easystar, die meneer bralde van alles rond en toen puntje bij paaltje kwam was de easystar een slecht model omdat het niet goed vloog en uitelkaar viel......................
Die meneer horen we nu niks meer van........................ helaas is me de naam van die meneer ontschoten.....